Kods | RA0042 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecības metodes ekonomikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anita Puzule | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Attīstīt studentu prasmes kvantitatīvu un kvalitatīvu pētījumu veikšanai un apgūt zināšanas kā sistematizēt zinātnisko literatūru, interpretēt pētījumus ekonomikas nozarē. Kursa gaitā studenti gūst izpratni par pētīšanas metožu nozīmīgumu teorētisko un empīrisko pētījumu veikšanai profesionālajā jomā. Studiju laikā studenti iegūst zināšanas, paplašina savu personīgo izpratni un attīsta prasmes, kas nepieciešamas, lai patstāvīgi veiktu, noformētu un prezentētu lietišķos pētījumus, izmantojot atbilstošas pētīšanas metodes. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem nepieciešamās prasmes un kompetences kvalitatīvu un kvantitatīvu pētījumu veikšanai ekonomikā. Studiju kursa uzdevumi: 1) veidot izpratni par pētniecības būtību un tās nozīmi ekonomikas nozarē; 2) pilnveidot kvalitatīvo un kvantitatīvo pētniecības metožu teorētiskos pamatus un to praktisko pielietojumu; 3) iemācīt identificēt pētniecības tēmas problēmas, atlasīt un sistematizēt informāciju un literatūru; 4) attīstīt prasmes analizēt un interpretēt iegūtos datus, izmantojot atbilstošas datorprogrammas un metodes; 5) veicināt spēju patstāvīgi izstrādāt, noformēt un prezentēt lietišķu pētījumu ekonomikā, atbilstoši akadēmiskajām un ētikas prasībām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot jēdzienus, pētījumu veidus un akadēmiskās rakstības elementus - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Prezentācijas. Starppārbaudījums. Eksāmens.
Izskaidro pētniecības jēdzienus un pētījuma darbs strukturēts atbilstoši akadēmiskās rakstības prasībām Spēj definēt pētniecisko problēmu, izvēlēties atbilstošās pētniecības metodes - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Prezentācijas. Starppārbaudījums. Eksāmens. Pētījuma problēma ir skaidri formulēta, izvēlētās metodes ir pamatotas un atbilstošas pētījuma mērķim Izprot datu iegūšanas un apstrādes metodes - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Prezentācijas. Praktiskie darbi. Starppārbaudījums. Eksāmens. Pētījumā korekti aprakstītas datu ieguves un datu apstrādes pieejas Spēj kritiski izvērtēt zinātnisko literatūru un teorētisko pamatojumu - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Prezentācijas. Praktiskie darbi. Starppārbaudījums. Eksāmens. Kritiski analizēti zinātniskie raksti Prot datus statistiski apstrādāt, iegūtos rezultātus novērtēt un atspoguļot - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Praktiskie darbi. Starppārbaudījums. Eksāmens. Datu analīzei izmantotas piemērotas statistikas metodes un programmatūra. Rezultāti attēloti tabulās, attēlos un izdarīti argumentēti secinājumi Spēj patstāvīgi izstrādāt lietišķu ekonomisko pētījumu un pieņemt pamatotus lēmumus, ievērojot ētikas normas - Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās. Prezentācijas. Praktiskie darbi. Starppārbaudījums. Eksāmens. Pētījums izstrādāts patstāvīgi, korekti strukturēts, ar loģiski pamatotiem ieteikumiem un secinājumiem. Darbā ievērotas ētikas prasības. Spēja radoši domāt un pamatot iegūtos rezultātus, prezentēšanas spējas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība nodarbībās un diskusijās - 5%
Patstāvīgais darbs - 3 prezentācijas - 20% Praktiskie darbi - avotu aprakstīšanu, pētīšanas metožu pielietojums, attēļu, tabulu veidošana - 15% Starppārbaudījums - 2 kontroldarbi - 20% Eksāmens - rakstiskā veidā (referāts un tests ar teorētiskajiem jautājumiem) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par ekonomiku | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|