| Kods | RA0040 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Ekonomiskā statistika II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Ekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Aļona Klodāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek iegūtas zināšanas un attīstītas prasmes un kompetences statistiskās uzskaites un analīzes teorētisko un metodoloģisko pamatu izpratnē, kā arī šīs teorijas un metodikas pielietojumā sociālo un ekonomisko parādību un procesu skaitliskajā izpētē. Kursā apskatāmie jautājumi ir statistiskā novērošana, relatīvo rādītāju veidi, dinamikas rindu statistiskā analīze, ekonomiskie indeksi, statistikas darba organizācija Latvijā, kā arī iedzīvotāju un ekonomiskās darbības un tās efektivitātes statistika.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt statistiskās uzskaites un analīzes teorētiskos un metodoloģiskos pamatus, iepazīstoties ar šīs teorijas un metodikas pielietojumu sociālo un ekonomisko parādību un procesu skaitliskajā izpētē. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. veidot izpratni un zināšanas par ekonomikas jomas svarīgākajiem statistiskās jomas jēdzieniem un likumsakarībām. 2. veidot prasmes patstāvīgi izvēlēties un pielietot statistiskās metodes dažādu sociālo un ekonomisko procesu un parādību analīzē, kā arī praktiski pielietot iegūtās zināšanas par statistisko datu iegūšanas, grupēšanas, analīzes un attēlošanas pamatiem, statistiskajām likumsakarībām. 3. attīstīt spēju, izmantojot apgūtos statistiskās uzskaites un analīzes teorētiskos un metodoloģiskos pamatus, analizēt un interpretēt sociālo un ekonomisko procesu un parādību skaitlisko informāciju, interpretēt iegūtos statistiskos rezultātus un izmantot tos lēmumu pieņemšanā un pamatošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Zināšanas:
1.1. Demonstrēt ekonomikas nozares svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni: Spēj parādīt ekonomikas jomas svarīgāko statistisko jēdzienu un likumsakarību izpratni. - Kontroldarbs, praktiskie uzdevumi, tēmas 1.-10.
Eksāmens, tēmas 1.-14. 2. Prasmes: 2.1. Formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus ekonomikas nozarē; tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan nespeciālistiem: Spēj patstāvīgi izvēlēties un pielietot statistiskās metodes dažādu sociālo un ekonomisko procesu un parādību analīzē. Spēj praktiski pielietot iegūtās zināšanas par statistisko datu iegūšanas, grupēšanas, analīzes un attēlošanas pamatiem, statistiskajām likumsakarībām. - Kontroldarbs, praktiskie uzdevumi, tēmas 1.-10. Eksāmens, tēmas 1.-14. 3. Kompetences: 3.1. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt ekonomikas informāciju un to izmantot, pieņemot lēmumus un risināt problēmas ekonomikas nozarē: Izmantojot apgūtos statistiskās uzskaites un analīzes teorētiskos un metodoloģiskos pamatus, spēj analizēt un interpretēt sociālo un ekonomisko procesu un parādību skaitlisko informāciju. Spēj interpretēt iegūtos statistiskos rezultātus un izmantot tos lēmumu pieņemšanā un pamatošanā. - Kontroldarbs, praktiskie uzdevumi, tēmas 1.-10. Eksāmens, tēmas 1.-14. Patstāvīgā darba prezentācija, tēmas 11.-14. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. dalības un aktivitātes praktiskajās nodarbībās, jābūt iesniegtiem 6 praktiskiem darbiem pēc izvēles - 30%
2. divu kontroldarbu vērtējums - 10% 3. patstāvīgā darba vērtējums - 10% 4. eksāmena darba vērtējums - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Pamatzināšanas matemātikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||