Kods | LA1378 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pielāgotās fiziskās aktivitātes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnese Krētaine | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai veicinātu studentu izpratni par bērniem un jauniešiem ar speciālām un īpašām vajadzībām, dažādu fizisko aktivitāšu, sporta stundu satura pielāgošanu atbilstoši bērnu -jauniešu vajadzībām. Studiju kursa ietvaros tiks apskatīti teorētiskie un praktiskie aspekti, kas saistīti ar pielāgoto fizisko aktivitāšu organizēšanu, kā arī studentiem tiks sniegtas stratēģijas, lai palīdzētu veidot iekļaujošu un pieejamu sporta vidi izglītības iestādē. Veidot izpratni par fizisko, psihisko un garīgo spēju pamata novērtēšanas metodēm un to pielietojumu pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanā un īstenošanā, kā arī iepazīstināt ar funkcionālo traucējumu klasifikāciju un pielāgoto fizisko aktivitāšu organizēšanas principiem un iekļaujošas vides veidošanu sporta nodarbībās, ņemot vērā personas funkcionālos ierobežojumus. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt iespēju studējošiem nostiprināt zināšanas un prasmes par fizisko aktivitāšu plānošanu, ieviešanu un pielāgošanu izglītības vidē, lai veicinātu efektīvu un iekļaujošu sporta nodarbību organizēšanu dažādu spēju un vajadzību skolēniem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Teorētisko zināšanu apguve: Studenti iegūst izpratni par pielāgoto fizisko aktivitāšu teorētiskajiem pamatiem. 2. Izpratne par traucējumiem: Studenti apgūst zināšanas par fizisko, psihisko un garīgo traucējumu klasifikāciju un to radītajiem ierobežojumiem. 3. Pielāgošanas principu izpratne: Studenti apgūst pamata principus fizisko aktivitāšu pielāgošanai atbilstoši traucējumu raksturam. 4. Praktiskās prasmes: Studenti apgūst prasmes pielāgot fiziskās aktivitātes atbilstoši traucējumu raksturam un integrēt tās sporta stundās. 5. Plānošanas un īstenošanas iemaņas: Studenti iegūst praktiskas iemaņas pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanā un īstenošanā. 6. Iekļaujošas vides veidošana: Studenti veicina izpratni par iekļaujošas sporta vides nozīmi un apgūst tās veidošanas metodes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Studenti sekmīgi pabeidzot šo mācību kursu pārzinās:
Pielāgoto fizisko aktivitāšu teorētiskos pamatus, kuri ir būtiski pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanā un īstenošanā.
Traucējumu klasifikāciju fizisko, psihisko un mentālo traucējumu klasifikāciju un to iekļaušanas iespējas fiziskajās aktivitātēs.
Drošības pasākumus, kas jāievēro, pielāgojot fiziskās aktivitātes.
2. Studenti gūs izpratni par:
Pielāgošanas metodēm, kā pielāgot fiziskās aktivitātes atbilstoši bērna individuālajām vajadzībām un spējām.
Iekļaujošu vidi, tās nozīmi un veidošanas metodēm, lai atbalstītu bērnus ar dažādiem traucējumiem.
Interdisciplināru sadarbību: Studenti izpratīs, kā efektīvi sadarboties ar vecākiem, skolotājiem un speciālistiem, lai nodrošinātu bērna mācīšanās vajadzību apmierināšanu. - Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, invertējums un analīze, prezentācija par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm vienā no
sporta veidiem pēc studenta izvēles.
Pārbaudes darbs: Studenta prasmju pielietojums – personalizēta vingrojumu kompleksa izveide izglītojamajam ar vienu no traucējumu veidiem pēc izvēles. 3. Studenti iegūs zināšanas par Plānošanu - kā izstrādāt individuālus fizisko aktivitāšu sporta stundu plānus bērniem ar dažādiem traucējumiem. Pielāgošanu: Studenti iegūs zināšanas par fizisko aktivitāšu pielāgošanas principiem atbilstoši bērna individuālajām vajadzībām un spējām. Novērtēšanu: Studenti iegūs zināšanas par bērna sasniegumu progresa vērtēšanu un aktivitāšu pielāgošanas principiem, balstoties uz novērtējuma rezultātiem. - Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, invertējums un analīze, prezentācija par pielāgotajām fiziskajām aktivitātēm vienā no sporta veidiem pēc studenta izvēles. Pārbaudes darbs: Studenta prasmju pielietojums – personalizēta vingrojumu kompleksa izveide izglītojamajam ar vienu no traucējumu veidiem pēc izvēles. PRASMES: Prot: Studenti prot izstrādāt individuālus pielāgoto fizisko aktivitāšu plānus bērniem ar dažādiem traucējumiem. Studenti prot veikt bērna mācību snieguma novērtēšanu un pielāgot aktivitātes, balstoties uz novērtējuma rezultātiem. Nosaka mērķus: Studenti nosaka konkrētus, izmērāmus un sasniedzamus mērķus, kas atbilst bērna spējām un vajadzībām. Prot veidot un analizēt pielāgoto fizisko aktivitāšu nodarbības, to piemērotību konkrētam izglītojamajam, ņemot vērā nodarbības intensitāti un apjomu. - Pārbaudes darbs: teorētiski pamatotas personalizētas sporta stundas plāna izveide izglītojamajam ar kādu no funkcionālā traucējuma veidiem pēc izvēles. Identificējot nodarbības mērķus un sasniedzamos rezultātus vienas nodarbības ietvaros un ilgtermiņā, pielāgotās fiziskās aktivitātes un personalizētu pieeju nodarbības norises laikā, slodzes monitorēšanu. Izmanto zināšanas par pielāgošanas metodēm: Studenti izmanto zināšanas par dažādām pielāgošanas metodēm, lai pielāgotu fiziskās aktivitātes atbilstoši bērna individuālajām vajadzībām. Izmanto zināšanas par drošības pasākumiem: Studenti māk izmantot drošības pasākumus, lai novērstu traumas un nodrošinātu drošu vidi fizisko aktivitāšu laikā. Prot veikt pamata pielāgošanas pasākumus: Studenti spēs pielāgot pamata līmeņa fiziskās aktivitātes dažādām traucējumu grupām, ņemot vērā viņu individuālās mācīšanās vajadzības un spējas. Māk izmantot prasmes plānot un īstenot pielāgotās fiziskās aktivitātes, izmantojot dažādas metodes un stratēģijas. Studenti spēs novērtēt pamata pielāgoto fizisko aktivitāšu efektivitāti un veikt nepieciešamās korekcijas. - Pārbaudes darbs: teorētiski pamatotas personalizētas sporta stundas plāna izveide izglītojamajam ar kādu no funkcionālā traucējuma veidiem pēc izvēles. Identificējot nodarbības mērķus un sasniedzamos rezultātus vienas nodarbības ietvaros un ilgtermiņā, pielāgotās fiziskās aktivitātes un personalizētu pieeju nodarbības norises laikā, slodzes monitorēšanu. KOMPETENCES: Ir zināšanas par: Pielāgoto fizisko aktivitāšu teorētiskajiem pamatiem: Studenti iegūs pamata zināšanas par pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanas un īstenošanas teorētiskajiem pamatiem. Traucējumu klasifikāciju un to ietekmi: Studenti iegūs zināšanas par fizisko, psihisko un mentālo traucējumu klasifikāciju un to iekļaušanu fiziskajās aktivitātēs. Pielāgošanas metodēm: Studenti iegūs pamata zināšanas par dažādām metodēm, kā pielāgot fiziskās aktivitātes atbilstoši bērna individuālajām vajadzībām un spējām. Drošības pasākumiem: Studenti iegūs zināšanas par drošības pasākumiem, kas jāievēro, pielāgojot fiziskās aktivitātes, lai novērstu traumas un nodrošinātu drošu vidi. - Eksāmens: Nodarbības praktiskā prezentācija – izglītojamais ar kādu no funkcionālo traucējumu veidiem. Nodarbība pēc iepriekšējos pārbaudes darbos izstrādātā nodarbības modeļa. Students tiek pielaists pie eksāmena, ja ir prezentēta pielāgotā fiziskā aktivitāte izvelētā sporta veidā, iesniegts vingrojumu komplekss un nodarbības plāns. Izmantos: Pielāgoto fizisko aktivitāšu plānošanā: Studenti izmanto iegūtās zināšanas, lai izstrādātu individuālus fizisko aktivitāšu plānus bērniem ar dažādiem traucējumiem. Pielāgošanas metodes: Studenti izmanto dažādas pielāgošanas metodes, lai pielāgotu fiziskās aktivitātes atbilstoši bērna individuālajām vajadzībām un spējām. Novērtēšanas metodes: Studenti izmantos pamata novērtēšanas metodes, lai novērtētu bērna sniegumu un pielāgotu aktivitātes, balstoties uz novērtējuma rezultātiem. Iekļaujošas vides veidošanā: Studenti izmantos zināšanas un prasmes, lai veidotu iekļaujošu sporta vidi, kura ir piemērota bērniem ar dažādiem traucējumiem. Interdisciplināru sadarbību: Studenti izmantos sadarbības prasmes, lai efektīvi strādātu kopā ar vecākiem, skolotājiem un speciālistiem, nodrošinot bērna vajadzību apmierināšanu. - Eksāmens: Nodarbības praktiskā prezentācija – izglītojamais ar kādu no funkcionālo traucējumu veidiem. Nodarbība pēc iepriekšējos pārbaudes darbos izstrādātā nodarbības modeļa. Students tiek pielaists pie eksāmena, ja ir prezentēta pielāgotā fiziskā aktivitāte izvelētā sporta veidā, iesniegts vingrojumu komplekss un nodarbības plāns. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: Prezentācija un vingrojuma kompleksa izstrāde par pielāgoto fizisko aktivitāšu pielietojumu. - 30%
Pārbaudes darbs: Pielāgoto fizisko aktivitāšu nodarbības plāna izveide izglītojamajam ar kādu no funkcionālo traucējumu veidiem. - 30% Eksāmens: Pielāgoto fizisko aktivitāšu nodarbības praktiskā prezentācija. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Anatomijā, fizioloģijā, kinezioloģijā, biomehānikā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|