Kods | RA0038 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomikas teoriju attīstības vēsture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros studenti tiek iepazīstināti ar ekonomikas koncepciju un teoriju evolūciju no Senajiem laikiem līdz mūsdienām, aplūkojot dažādu uzskatu saskarsmi, kā arī analizēt saimnieciskās attīstības tendences, pārmaiņas un neveiksmes. Izvērtējot vēsturisko pieredzi, studiju kurss pilnveido studentu izpratni par notiekošajiem procesiem ekonomikā mūsdienās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas par galvenajām ekonomiskajām teorijām vēsturiskā griezumā un attīstīt spējas analizēt sabiedrības izpratni par saimnieciskajiem apstākļiem dažādos vēstures posmos un periodos, saskatīt problēmjautājumus. Zināšanas – raksturot galvenās tiesību ekonomiskās teorijas. Izpratne – noteikt un identificēt saimnieciskos apstākļus dažādos vēstures laikmetos un periodos, spējas saskatīt attīstību, problēmas un galvenos ietekmējošos faktorus. Pielietošana – pielietot un demonstrēt zināšanas un prasmes sagatavojot referātu, prezentāciju, kā arī piedaloties diskusijās seminārnodarbībās. Analīze – analizēt, sistematizēt ekonomikas teoriju evolūciju no Senajiem laikiem līdz mūsdienām. Sintēze – argumentēt savu viedokli seminārnodarbībās, sastādīt ekonomikas teoriju vēstures jēdzienu tabulu un spēt izskaidrot jēdzienus. Izvērtēšana – izmantojot sinhrono un diahrono metodi, vērtēt vēsturisko teorētisko un praktisko pieredzi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Spēj parādīt zināšanas par ekonomikas teoriju vēsturi un virzieniem, avotiem un izziņas metodēm no Senajiem līdz mūsdienām.
2.Spēj saskatīt un formulēt ekonomisko teoriju attīstību, problēmas un galvenos ietekmējošos faktorus. - Atbildes seminārnodarbībās, atbildes eksāmenā. Prasmes: 3.Spēj formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus ekonomikas teoriju attīstības vēsturē; tās izskaidrot un argumentēti diskutēt. 4.Spēj analizēt ekonomiskos apstākļus un atšķirības dažādos vēstures posmos. - Tabulas ar ekonomikas teorijas jēdzieniem sagatavošana, atbildes eksāmenā, referāta un prezentācijas izstrāde. Kompetences: 5.Spēj pielietot iegūtās zināšanas, iemaņas un prasmes dažādu ekonomikas teoriju analīzē un kritiskā izvērtēšanā. 6.Spēj izskaidrot ekonomiskās domāšanas nozīmi sabiedrības dzīvē. - Atbildes semināros, diskusijās, patstāvīgā darba prezentācija, atbildes eksāmenā, kursa biedru prezentāciju analītiska izvērtēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Sagatavota referāta prezentācija. - 30%
Sagatavota tabula ar jēdzieniem. - 30% Noslēguma pārbaudījums: tests. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējas zināšanas pasaules vēsturē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|