Kods | LA1377 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pirmsskolas sporta mācības metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības un fiziskās jomas mācību pirmsskolā, atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumos Nr. 716 par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un sasniedzamajiem rezultātiem veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pirmsskolā: bērns ar prieku iesaistās nodarbībās telpās un ārā un veido veselīga dzīvesveida ieradumus, apzinoties riskus veselībai un mācoties tos novērst, sev un citiem drošā veidā pārvietojas pa dažādām šķēršļu joslām un piedalās kustību rotaļās, apvienojot soļošanu, skriešanu, rāpošanu, rāpšanos, notur līdzsvaru, pārvieto priekšmetus un pārvar šķēršļus, izvēloties darbības veidu atbilstoši situācijai, daudzveidīgi izmanto sīkās motorikas prasmes, apzinās savu dzimumu un ķermeņa neaizskaramību, ikdienā regulāri ievēro personīgo higiēnu, stāsta, kādi individuālie aizsardzības līdzekļi jālieto dažādās kustību aktivitātēs.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi par pirmsskolas izglītības programmas jomas “Veselības un fiziskās aktivitāte” saturu un sporta un veselības nodarbību plānošanas, organizēšanas un vadīšanas pamatprincipiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju veselības un fiziskas aktivitātes jomas mācības mācīšanas kompetenču apguvi. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina Pirmsskolas izglītības standartu Veselības un fiziskās aktivitātes jomā.
2. Ir izpratne par jaunākām tendencēm veselības izglītības un pirmsskolas sporta pedagoģijas mūsdienu pamatnostādnēm.
3. Ir zināšanas par mūsdienu veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbību vadīšanas metodoloģiju, pedagoģiskām pieejām to organizēšanā, drošu un bērncentrētu mācību vides radīšanu.
4. Ir zināšanas par veselības un fiziskās aktivitātes jomas mācību satura plānošanu un īstenošanu āra vides apstākļos. - Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, izvērtējums un analīze, darba mapes prezentācija.
Pārbaudes darbs: analizēt un izvērtēt divas novērotās sporta nodarbības, pievēršot uzmanību gan pedagoģiskajiem, gan sporta teorijas aspektiem; Studenta praktisko iemaņu demonstrējums daudzveidīgu fizisko aktivitāšu vadīšanā atbilstoši bērnu vecuma posmam. PRASMES: 1. Prot analizēt un interpretēt izglītības jomas politikas dokumentus un mācību satura standartus, sasaistot to saturu ar darbību mācību procesā. 2. Prot daudzpusīgi izmantot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas sporta rotaļnodarbību plānošanā, organizēšanā un vadīšanā. 3. Prot radīt bērniem motivējošu mācību vidi ar mūsdienīgiem veselību veicinošiem fiziskās aktivitātes līdzekļiem, veicinot caurviju prasmju attīstību. 4. Māk izmantot un radoši pielāgot sporta inventāru fizisko aktivitāšu organizēšanā, ievērojot drošības noteikumus. - Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, izvērtējums un analīze, darba mapes prezentācija. Pārbaudes darbs: analizēt un izvērtēt divas novērotās sporta nodarbības, pievēršot uzmanību gan pedagoģiskajiem, gan sporta teorijas aspektiem; Studenta praktisko iemaņu demonstrējums daudzveidīgu fizisko aktivitāšu vadīšanā atbilstoši bērnu vecuma posmam. KOMPETENCE: 1. Spēs izplānot un novadīt fiziskās aktivitātes mūzikas pavadījumā. 2. Spēs izvēlēties atbilstoši bērnu vecuma posmam atbilstošas fiziskās aktivitātes plānojot, organizējot un vadot sporta rotaļnodarbības, ievērojot drošības pasākumus. 3. Spēs patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plānot un vadīt mācību procesu, izvēloties mācību metodes atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izglītojamo vecumposmam, sagatavotībai un drošības noteikumiem. - Eksāmens: Sporta rotaļnodarbības modelēšana-tiek demonstrētas praktiskās prasmes un metodika sporta jomā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, izvērtējums un analīze, darba mapes prezentācija. - 30%
Pārbaudes darbs: analizēt un izvērtēt divas novērotās sporta nodarbības, pievēršot uzmanību gan pedagoģiskajiem, gan sporta teorijas aspektiem; studenta praktisko iemaņu demonstrējums daudzveidīgu fizisko aktivitāšu vadīšanā atbilstoši bērnu vecuma posmam. - 30% Eksāmens: Sporta rotaļnodarbības modelēšana-tiek demonstrētas praktiskās prasmes un metodika sporta jomā. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Cilvēka anatomijā un fizioloģijā, Pedagoģijas un psiholoģijas, un emocionālās mācīšanās jautājumos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|