LA1377 Pirmsskolas sporta mācības metodika

Kods LA1377
Nosaukums Pirmsskolas sporta mācības metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sports
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Helēna Vecenāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai iegūtu kompetences mācīt Veselības un fiziskās jomas mācību pirmsskolā, atbilstoši pamatprincipiem, kuri izvirzīti Skola 2030 un Ministru kabineta noteikumos Nr. 716 par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām un sasniedzamajiem rezultātiem veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pirmsskolā: bērns ar prieku iesaistās nodarbībās telpās un ārā un veido veselīga dzīvesveida ieradumus, apzinoties riskus veselībai un mācoties tos novērst, sev un citiem drošā veidā pārvietojas pa dažādām šķēršļu joslām un piedalās kustību rotaļās, apvienojot soļošanu, skriešanu, rāpošanu, rāpšanos, notur līdzsvaru, pārvieto priekšmetus un pārvar šķēršļus, izvēloties darbības veidu atbilstoši situācijai, daudzveidīgi izmanto sīkās motorikas prasmes, apzinās savu dzimumu un ķermeņa neaizskaramību, ikdienā regulāri ievēro personīgo higiēnu, stāsta, kādi individuālie aizsardzības līdzekļi jālieto dažādās kustību aktivitātēs..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Normatīvais regulējums attiecībā uz sporta nodarbībām pirmsskolā; Sasniedzamie rezultāti veselības un fiziskās aktivitātes jomā pirmsskolā; Sporta aktivitāšu un nodarbību plānošana, organizēšana, vadīšana un vērtēšana. 1. lekcija: Ievadlekcija/Pirms-skolas Veselības un fiziskās aktivitātes programma un tās vadlīnijas. 2.lekcija: Veselīga dzīvesveida pamatkoncepcijas. Veselīgu paradumu veidošanās nosacījumi, galvenās veselīga dzīvesveida komponentes, veselību veicinošu fizisko aktivitāšu saturs, higiēnisko prasmju un iemaņu apguve pirmsskolā. Normatīvais regulējums attiecībā uz sporta nodarbībām pirmsskolā; Sasniedzamie rezultāti veselības un fiziskās aktivitātes jomā pirmsskolā; Sporta aktivitāšu un nodarbību plānošana, organizēšana, vadīšana un vērtēšana. 4 8 2 10
3.lekcija: Sasniedzamie rezultāti Veselības un fiziskās aktivitātes jomā pirmsskolā: 1) fiziskās aktivitātes -pārvietošanās; 2) fiziskās aktivitātes -šķēršļu pārvarēšana; 3) fiziskās aktivitātes. Priekšmetu pārvietošana; 4) drošība un veselība -veselīgs dzīvesveids; 5) drošība un veselība - izvairīšanās no traumatisma. 4. lekcija: Bērna gatavība skolai fizisko aktivitāšu izpratnē. Sporta nodarbības uzbūve, mērķi, līdzekļi, organizēšanas formas pirmsskolā sasniedzamo rezultātu sasniegšanai. Mērķtiecīgs kustību prasmju apguves process ar daudzveidīgu līdzekļu lietošanu kopsakarībā ar bērna attīstību kopveselumā. 4 6 2 8
2. temats. Fiziskās aktivitātes (pārvietošanās, šķēršļu pārvarēšana un priekšmetu pārvietošana). Sasniedzamo rezultātu līdzeklis – vingrošana, vingrojumu un vingrinājumu mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi. 4 6 2 8
3. temats. Kustību rotaļas, k/r mācīšanas un mācīšanās didaktiskie, teorētiskie un metodiskie pamatprincipi pirmsskolā. Stafetes, stafešu izplānošana un vadīšana bērniem 3.izglītības posmā. 4 6 2 8
4. temats. Ritmika un ritmiskās kombinācijas pirmsskolā. 4 6 2 8
5. temats. Prāta vingrošana (Brain gym) 5. lekcija. Prāta vingrošanas teorētiskais pamatojums. 4 8 2 8
6. temats. Āra fiziskās aktivitātes 6 lekcija. Āra fizisko aktivitāšu organizēšana un vadīšana 4 4 2 8
7. temats. Sporta un veselības dienu u.c. pasākumu organizēšana. Sadarbība ar ģimeni. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Atbalstīt studentu profesionālo kompetenču izaugsmi par pirmsskolas izglītības programmas jomas “Veselības un fiziskās aktivitāte” saturu un sporta un veselības nodarbību plānošanas, organizēšanas un vadīšanas pamatprincipiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju veselības un fiziskas aktivitātes jomas mācības mācīšanas kompetenču apguvi. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Pārzina Pirmsskolas izglītības standartu Veselības un fiziskās aktivitātes jomā. 2. Ir izpratne par jaunākām tendencēm veselības izglītības un pirmsskolas sporta pedagoģijas mūsdienu pamatnostādnēm. 3. Ir zināšanas par mūsdienu veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbību vadīšanas metodoloģiju, pedagoģiskām pieejām to organizēšanā, drošu un bērncentrētu mācību vides radīšanu. 4. Ir zināšanas par veselības un fiziskās aktivitātes jomas mācību satura plānošanu un īstenošanu āra vides apstākļos. - Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, izvērtējums un analīze, darba mapes prezentācija. Pārbaudes darbs: analizēt un izvērtēt divas novērotās sporta nodarbības, pievēršot uzmanību gan pedagoģiskajiem, gan sporta teorijas aspektiem; Studenta praktisko iemaņu demonstrējums daudzveidīgu fizisko aktivitāšu vadīšanā atbilstoši bērnu vecuma posmam.
PRASMES: 1. Prot analizēt un interpretēt izglītības jomas politikas dokumentus un mācību satura standartus, sasaistot to saturu ar darbību mācību procesā. 2. Prot daudzpusīgi izmantot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas sporta rotaļnodarbību plānošanā, organizēšanā un vadīšanā. 3. Prot radīt bērniem motivējošu mācību vidi ar mūsdienīgiem veselību veicinošiem fiziskās aktivitātes līdzekļiem, veicinot caurviju prasmju attīstību. 4. Māk izmantot un radoši pielāgot sporta inventāru fizisko aktivitāšu organizēšanā, ievērojot drošības noteikumus. - Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, izvērtējums un analīze, darba mapes prezentācija. Pārbaudes darbs: analizēt un izvērtēt divas novērotās sporta nodarbības, pievēršot uzmanību gan pedagoģiskajiem, gan sporta teorijas aspektiem; Studenta praktisko iemaņu demonstrējums daudzveidīgu fizisko aktivitāšu vadīšanā atbilstoši bērnu vecuma posmam.
KOMPETENCE: 1. Spēs izplānot un novadīt fiziskās aktivitātes mūzikas pavadījumā. 2. Spēs izvēlēties atbilstoši bērnu vecuma posmam atbilstošas fiziskās aktivitātes plānojot, organizējot un vadot sporta rotaļnodarbības, ievērojot drošības pasākumus. 3. Spēs patstāvīgi un sadarbībā ar kolēģiem plānot un vadīt mācību procesu, izvēloties mācību metodes atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izglītojamo vecumposmam, sagatavotībai un drošības noteikumiem. - Eksāmens: Sporta rotaļnodarbības modelēšana-tiek demonstrētas praktiskās prasmes un metodika sporta jomā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs: Apgūto tematu materiālu apkopojums, izvērtējums un analīze, darba mapes prezentācija. - 30%
Pārbaudes darbs: analizēt un izvērtēt divas novērotās sporta nodarbības, pievēršot uzmanību gan pedagoģiskajiem, gan sporta teorijas aspektiem; studenta praktisko iemaņu demonstrējums daudzveidīgu fizisko aktivitāšu vadīšanā atbilstoši bērnu vecuma posmam. - 30%
Eksāmens: Sporta rotaļnodarbības modelēšana-tiek demonstrētas praktiskās prasmes un metodika sporta jomā. - 40%
 
Priekšzināšanas Cilvēka anatomijā un fizioloģijā, Pedagoģijas un psiholoģijas, un emocionālās mācīšanās jautājumos
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]