RA0033 Profesionālā svešvaloda (angļu) I

Kods RA0033
Nosaukums Profesionālā svešvaloda (angļu) I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Ligita Silagaile
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Šis kurss ir paredzēts ekonomikas studiju programmas studentiem. Kursa mērķis ir iepazīstināt un apgūt profesionālajā vidē lietojamo terminoloģiju. Tiek attīstītas un apgūtas visas valodu kompetences prasmes: lasīšana, rakstīšana, klausīšanās un runāšana, virzoties uz B2 līmeni saskaņā ar Eiropas kopīgajām pamatnostādnēm valodu apguvei. Tās ļauj komunicēt par plašu tēmu loku saistībā ar ekonomiku, uzņēmējdarbības organizāciju un vadību; paver iespēju pašam pētīt profesionālus informācijas avotus (starptautiskos darbus, populārus un zinātniskus tekstus). Tiek uzlabotas iespējas izmantot vārdnīcas, uzziņu grāmatas, enciklopēdijas. Liela uzmanība tiek pievērsta svešvalodu apguves stratēģijām, kuras atbalsta studenta mūžizglītību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ekonomikas pamatjēdzieni 1. Ekonomikas pamatjēdzieni. Dažādu avotu analīze no gramatikas, leksikas un satura viedokļa. 2. Definēšana. Klasificēšana. Vārdu krājuma veidošanas stratēģijas. Testēšanas formas: vērtēts rakstisks vienvalodīgs vārdu tests (T1). 8 10 0 0
Profesija un karjera 1. Darba vietas ekonomikā. Ekonomista profesionālo un personīgo īpašību analīze. Zināšanu, prasmju un kompetenču pieprasījums. Avotu analīze. 2. Video materiālu analīze par darba intervijām un iepazīstināšanu ar darba devējiem no gramatikas, leksikas un satura viedokļa. Testēšanas formas: vērtēta mutiska prezentācija par ekonomista profilu (A1); vērtēta personīgā tiešsaistes vai video iepazīstināšana (A2). 10 10 0 0
Publiskā runa 1. Efektīvas prezentācijas: struktūra, saturs, auditorijas veidi, neverbālā komunikācija, vizuālo materiālu valoda, vizuālo materiālu iekļaušana prezentācijā, secinājuma izteikšana. Testēšanas formas: vērtēta mutiska prezentācija par izvēlētās valsts ekonomiku (A3). 10 18 0 0
Mārketings 1. Avotu analīze par mārketingu, tirgus izpēti un mārketinga miksu “4P” no gramatikas, leksikas un satura viedokļa. 2. Salīdzināmie un visaugstākās pakāpes īpašības vārdi. 3. Veicināšanas miksu elementi, produkta dzīves cikls un reklāmas loma katrā posmā. Mārketinga plāna sagatavošana. Testēšanas formas: vērtēta mutiska prezentācija par mārketinga plānu, ko izstrādājusi komanda izvēlētajam produktam/pakalpojumam (A4). 12 20 0 0
Efektīva biznesa korespondence 1. Vēstuļu rakstīšana: pieprasījumi, atbildes uz pieprasījumiem; pasūtījumu veikšana; neapmierinātības izteikšana; maigās un spēcīgās sūdzības; labas un sliktas ziņas. 2. Formālas un neformālas e-pasta vēstules. 3. Pasīvā balss. 4. Ziņojums. Ziņojuma sagatavošana. Ideju apkopošana. Ziņojuma struktūra. Testēšanas formas: vērtēts rakstisks ziņojums (A5). 12 20 0 0
Kopā: 52 78 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir iepazīstināt un apgūt profesionālajā vidē lietoto terminoloģiju. Prasmju ziņā: izprast un interpretēt autentiskus ekonomiskos tekstus (rakstus, gadījumu izpētes, ziņojumus un politikas dokumentus) un identificēt galveno terminoloģiju kontekstā, veidot strukturētus tekstus (kopsavilkumus, ziņojumus, esejas, saraksti), precīzi un skaidri lietojot ar ekonomiku saistītu terminoloģiju, saprast runāto informāciju, piemēram, lekcijas, prezentācijas un profesionālas diskusijas par ekonomiku, atpazīt un interpretēt specializēto terminoloģiju. Lietot profesionālo vārdu krājumu mutiskās prezentācijās, debatēs un diskusijās par ekonomikas tēmām, demonstrējot precizitāti un plūdumu. Kompetences ziņā: specializētās ekonomiskās terminoloģijas pārvaldīšana un tās atbilstoša lietošana akadēmiskajā un profesionālajā komunikācijā, spēja analizēt un sintezēt informāciju no ekonomikas tekstiem un diskursa, terminoloģijas pielietošana kontekstā, spēja lietot angļu valodu efektīvai saziņai akadēmiskā un darba vidē, kas saistīta ar ekonomiku un uzņēmējdarbību, spēja izmantot vārdnīcas, uzziņu darbus un digitālos resursus, lai paplašinātu terminoloģijas zināšanas un atbalstītu nepārtrauktu, patstāvīgu mācīšanos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj lietot atbilstošus terminus un gramatiskās / leksiskās struktūras biznesa vides un procesu raksturošanai. - Mutiska prezentācija; Klātienes ievads; Rakstisks tests; Eksāmens
Gatavojot informāciju un dokumentāciju, kas saistīta ar profesionālo darbību, spēj saziņā izmantot pareizu rakstisku un mutisku angļu valodu. - Balss ziņas ieraksts; Eseja; Eksāmens
Spēj rast labāko veidu, kā pienācīgi komunicēt ar ārvalstu partneriem, klientiem un kolēģiem angļu valodā, ņemot vērā starpkultūru aspektus. - Prasmju demonstrēšana klasē modelētās situācijās
Spēj saprast un rezumēt profesionālās jomas tekstus angļu valodā, izmantojot dažādus informācijas avotus. - Rakstisks referāts; Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Uzkrātā atzīme (vidējā atzīme par izpildītajiem uzdevumiem) - 40%
Iesaistīšanās klases/ grupu /komandu darbā - 10%
Rakstisks eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Nav
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 0.0 52.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]