Kods | LA1376 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides veselība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māra Zeltiņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, kas nepieciešamas zinātniski pamatotai studējošo profesionālajai darbībai veselības un fizisko aktivitāšu jomā, patstāvīgai problēmu kritiskai izvērtēšanai un risināšanai saistībā ar sporta un veselības mācības satura īstenošanu, integrējot citu mācību jomu saturu.. Studiju kursa pamatelementi ir saistīti ar ārējo vides faktoru (ķīmiskie, fizikālie, bioloģiskie, sociālie psihosociālie), uztura ietekmi uz cilvēka organismu, minēto faktoru mijiedarbību fizisko aktivitāšu laikā. Studiju kurss padziļina zināšanas par veselību ietekmējošiem riska faktoriem, pilnveido izpratni par veselību un kvalitatīvu dzīves vidi kā vērtību. Studenti apgūst prasmes izvēlēties atbilstošas, zinātniski pamatotas metodes un paņēmienus vides riska faktoru novērtēšanai, novēršanai un profilaktisko pasākumu izstrādei , lai izslēgtu vides faktoru negatīvo ietekmi mācību vidē, savā dzīvesveidā.. Uzmanība tiek pievērsta arī fiziskajām aktivitātēm un sportam dabas vidē, kas veicina ilgtspējas aspektu pilnīgāku izpratni.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot studējošos profesionālai darbībai veselības un fizisko aktivitāšu jomā, pilnveidojot izpratni par cilvēka organisma un ārējo vides faktoru mijiedarbību, padziļinot zināšanas par veselības riska faktoriem, prasmi tos novērtēt un veidot kompetenci izstrādāt un īstenot zinātniski pamatotus profilakses pasākumus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot izpratni par ārējo vides faktoru ietekmes veidiem uz cilvēka veselību, vides veselības pārvaldību Latvijā (stratēģijas, likumdošana, monitorings u.c.). 2. Iegūt pamatzināšanas par galvenajiem ķīmiskajiem, fizikālajiem, bioloģiskajiem, sociālajiem un psihosociālajiem faktoriem, to iedarbības veidiem uz cilvēka organismu un negatīvās ietekmes samazināšanas iespējām. 3. Padziļināt zināšanas par veselīga uztura nozīmi un pārtikas drošību. 4. Attīstīt prasmi izvēlēties atbilstošu metodiku ārējo vides faktoru ietekmes novērtēšanai fizisko aktivitāšu un sporta nodarbību laikā. 5. Attīstīt kritiskās domāšanas un problēmrisināšanas prasmes, īstenojot sporta un veselības mācības saturu. 6. Veidot kompetenci novērtēt darba vidi ietekmējošos faktorus, novērst riskus pedagogu un skolēnu darba vidē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1.Pārzina vides fizikālo, ķīmisko, bioloģisko, sociālo un psihoemocionālo faktoru ietekmi uz veselību.
2.Zina vides riska faktoru negatīvo ietekmi un to novēršanas iespējas. - Semināri
Patstāvīgais darbs
Eksāmens: teorētiskās zināšanas Prasmes: 1.Prot veidot radošu, emocionāli un fiziski drošu mācību vidi atbilstīgi higiēnas un darba drošības noteikumiem. 2.Prot pētīt veselības riska faktorus skolēnu un skolotāju darba un mācību vidē, izstrādāt priekšlikumus uzlabojumiem. 3.Prot integrēt dažādu mācību priekšmetu saturu veselību ietekmējošo vides faktoru izpētē. - Semināri Patstāvīgais darbs Eksāmens: teorētiskās zināšanas Kompetences: 1.Spēj novērtēt darba vidi ietekmējošos faktorus, adekvāti rīkoties, profilaktiski novērst riskus pedagogu un skolēnu darba vidēs. 2. Spēj novērtēt un rūpēties par savu veselību. - Patstāvīgais darbs Eksāmens: teorētiskās zināšanas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārbaudes darbu vidējais vērtējums - 40%
Patstāvīgā zinātniski metodiskais darba prezentācija - 40% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bioloģijas un ķīmijas pamatkurss vispārējās vidējās izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|