Kods | LA1375 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latvija pasaules vēstures kontekstā III | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vladislavs Malahovskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver Latvijas jauno laiku vēstures posmu (19. gs. – 20. gs. sāk.). Kursa satura pamatā ir divi principi: sistēmiskums (savstarpējās saites dažādās dzīves jomās un līmeņos) un vēsturiskums (hronoloģiskais un izmaiņas).. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – veidojot izpratni par Latvijas vēstures (19. gs. – 20. gs. sāk.) kultūrvēsturiskajām pamatīpatnībām, veicināt vēsturiskās apziņas veidošanos un attīstīt kritiskās domāšanas un pašvadības kompetenci. Kursa uzdevumi: 1. Sekmēt izpratnes veidošanos par vēstures notikumiem un procesiem, par saimnieciskās, sociālās, politiskās, garīgās dzīves reālijām; 2. Pilnveidot prasmes darbā ar vēstures avotiem un vēsturisko literatūru, veidojot pētnieciskā darba iemaņas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina Latvijas vēstures pamatīpatnības 19. gs. – 20. gs. sākumā un skaidro
nacionālās apziņas veidošanas priekšnosacījumus un tās izpausmes.
2. Izprot korelāciju starp sociālo, ekonomisko, politisko un garīgi
intelektuālo jomu cilvēku dzīvē.
3. Zina un skaidro lielo notikumu un nozīmīgu procesu priekšnosacījumus
un sekas. - Dalība kolokvijos.
Atbildes eksāmenā.
Prasmes: 4. Orientējas datu bāzēs. Atlasa zinātnisko literatūru atbilstoši noteiktai tēmai. 5. Demonstrē analītiskas prasmes un digitālo lietpratību, pildot uzdevumus un veicot pētījumus: gūto informāciju apkopo, strukturē, analizē un sagatavo prezentāciju rakstiski un mutiski. 6. Plāno, organizē un novērtē savu darbu. - Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi. Atbildes eksāmenā. Kompetence: 7. Izprot un skaidro vēstures procesu kā dažāda rakstura un dažādos līmeņos notiekošās izmaiņas. - Dalība kolokvijos, sagatavotie ziņojumi (portfolio). Atbildes eksāmenā |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Kolokvijs "1905. gada revolūcija vēsturnieku darbos". - 20%
2. Kolokvijs " Jaunlatvieši un Jaunā strāva Latvijas valsts tapšanas procesā". - 20% 3. Semināru nodarbībām sagatavotie ziņojumi (portfolio). - 20% 4. Noslēguma pārbaudījums: Atbildes uz docētāja jautājumiem eksāmenā. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursā “Latvija pasaules vēstures kontekstā (I, II) iegūtās zināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|