RA0012 Tirgzinība

Kods RA0012
Nosaukums Tirgzinība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Iveta Dembovska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Tirgzinība ietver tirgzinības būtības, mērķu, definīciju skaidrojumu, tirgzinības darbības koncepciju analīzi, tirgzinības iekšējās un ārējās vides raksturojumu, tirgzinības informācijas un pētniecības sistēmas izpēti, pircēju rīcības modeli un pircēju rīcību ietekmējošo faktoru analīzi, biznesa un starpnieku tirgus īpatnības, pieprasījuma vērtēšanas un mērīšanas pamatprincipus, pieprasījuma prognozēšanu, tirgus segmentēšanu, tirgus prognozēšanu, uzņēmumu konkurentu analīzi, tirgzinības mix elementu –produkts, cenu veidošana produktu sadale, produktu virzīšana tirgū analīzi, plānošanu, ieviešanu, tirgzinības sistēmas kontroles jautājumus, tirgzinības plāna sastādīšanas pamatjautājumus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Tirgzinības būtība, pamatelementi, mērķi, darbības koncepcijas, attīstības faktori. Tirgzinības iekšējās vides faktori, tirgzinības darbības vide, tirgzinību ietekmējošā makrovide. Tirgzinības process uzņēmumā. 2 4 1 6
2.Tirgzinības pētījumi - uzņēmuma tirgus iespēju noteikšanas pamati. Tirgzinības pētījumu būtība, saturs un uzdevumi. Tirgzinības pētniecības virzieni Tirgzinības pētījumu process. Informācijas vākšana. Informācijas novērtēšana. 2 4 1 6
3.Pircēju rīcības modelis, pircēju rīcības faktori, pirkšanas lēmuma pieņemšana patēriņa tirgū. Pircēju lēmuma pieņemšana par jaunie produktiem 2 4 1 4
4.Tirgus segmentēšanas būtība un mērķi. Tirgus segmentu vērtēšana. Tirgzinības stratēģija mērķtirgū. 2 4 1 4
5.Tirgzinības situācijas novērtēšana. Informācija par tirgu un klientiem. Konkurentu analīze - Portera modelis. Stipro/vājo vietu profils. Bostonas matrica. Ansofa matrica. Pozicionēšana attiecībā pret klientiem un konkurentiem. 4 4 1 6
6.Uzņēmuma tirgzinības stratēģijas veidošana. Tirgzinības stratēģijas plānošana un budžets. 2 4 1 6
7. Tirgzinības kompleksa elementi. Produkta būtība, struktūra, produkta dzīves cikls. Produkta stratēģijas veidošana. Cenu stratēģija uzņēmumā. Cenu veidošanas metodes izvēle. Virzīšanas stratēģija uzņēmumā. Tirgzinības komunikāciju būtība. Noieta stratēģijas izstrādāšana uzņēmumā. Produkta noieta kanāli. 12 20 4 22
8.Tirgzinības plāna izstrāde, tā sastāvdaļas. 4 6 1 12
9.Tirgzinības organizācija uzņēmumā. Tirgzinības sistēmas kontrole. 2 2 1 6
Kopā: 32 52 12 72
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Attīstīt studentu stratēģisko domāšanu un profesionālo kompetenci mārketinga vadībā, veidojot izpratni par mārketinga sistēmu, tirgus analīzi, mārketinga stratēģiju izstrādi, īstenošanu un kontroli, kā arī mārketinga plāna izstrādes principiem. Studiju kursa uzdevumi (kompetencēs un prasmēs): Attīstīt kompetenci analizēt mārketinga iekšējo un ārējo vidi, izprast mārketinga koncepcijas attīstību, kā arī noteikt mārketinga mērķus un stratēģisko virzību uzņēmumā. Pilnveidot prasmi izmantot mārketinga informācijas un tirgus pētniecības rīkus, lai izprastu pircēju rīcību, segmentētu tirgu un noteiktu pieprasījumu dažādos tirgus apstākļos. Attīstīt spēju izstrādāt un pielietot mārketinga mix elementus (produkts, cena, sadale, virzīšana), ņemot vērā tirgus specifiku un konkurences situāciju. Stiprināt prasmes analizēt konkurentus un prognozēt tirgus attīstības tendences, izmantojot atbilstošas kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes. Veicināt kompetenci izstrādāt mārketinga plānu un nodrošināt tā īstenošanu un kontroli, integrējot stratēģisko plānošanu ar praktisku realizāciju uzņēmējdarbības procesos.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zina tirgzinības jaunākās tendences, veidus un koncepcijas, to pielietojumu dažādos uzņēmumos dažādās pasaules valstīs. - Kontroldarbs eksāmens
Zina tirgzinības teorētiskos aspektus, dažādas pieejas un uzņēmumu pieredzi tirgzinības jautājumu risināšanā. - Kontroldarbs eksāmens
Zina tirgzinības terminus valsts valodā un vismaz divās svešvalodās, lietišķās komunikācijas un tirgzinības ētikas pamatprincipus. - Kontroldarbs eksāmens
Prot sistematizēt, klasificēt un analizēt informāciju par uzņēmuma tirgzinības aktivitāšu ietekmējošajiem faktoriem, pieņemt lēmumus atbilstoši situācijai. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Izprot tirgzinības darbību kopsakarības ar uzņēmuma kopējo darbību, spēj identificēt tirgzinības problēmas uzņēmumā un izstrādāt to risinājumus. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Pārzina un spēj analizēt konkurējošo uzņēmumu tirgzinību darbības, novērtēt konkurentu darbību iespējamās sekas. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Patstāvīgi apgūt jaunas zināšanas, efektīvi plānot un organizēt savu darbu, sagatavot un sniegt prezentācijas. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Izprot un spēj izstrādāt un vadīt tirgzinības kompleksa elementu pielietošanu uzņēmējdarbībā. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Spēj izmantojot iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes tirgzinībā, analītiski aprakstīt informāciju, problēmas, diskutēt par tām un rast to risinājumu. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Prot izstrādāt tirgzinības plānu, to aizstāvēt un piedalīties tā īstenošanā. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Spēj strādāt individuāli un grupā, izmantojot savas tirgzinības zināšanas un līdera prasmes, spēj uzņemties atbildību par savas darbības rezultātiem, spēj lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Spēj pārstāvēt uzņēmumu darījumos par tirgzinības jautājumiem ar citiem uzņēmumiem, organizācijām, iestādēm, ieskaitot pašvaldības un valsts institūcijas, spēj sadarboties ar citiem uzņēmumiem, īpašniekiem un citām ieinteresēto personu grupām uzņēmuma mērķu sasniegšanai. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Spēj veikt pētījumus ar zinātnisko vērtību tirgzinības jomā. - Situāciju analīze Grupu darbs Kontroldarbs Prezentācijas Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie grupu darbi, situāciju analīze - 10%
Mārketinga plāns - 40%
Kontroldarbs - 10%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Mikroekonomika, Makroekonomika, Ievads uzņēmējdarbībā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]