| Kods | RA0011 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Aļona Klodāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Programma "Grāmatvedība" Kursā tiek apskatīta statistisko datu iegūšanas metodoloģija un datu statistiskās analīzes pamatprincipi, statistiskie rādītāji, dinamikas rindas analīzes, indeksu u.c. metodes un to izmantošana sociālo un ekonomisko parādību un procesu analīzē.. Vadības zinātnes jomas programmām Kursā apskatīti statistiskā pētījuma, statistisko datu iegūšanas un analīzes pamatprincipi, regresijas un korelācijas analīze, dinamikas rindas, indeksu u.c. metodes un to izmantošana biznesa vadības nodrošināšanai. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Programma "Grāmatvedība" Kursa mērķis ir sniegt zināšanas, prasmes un kompetences, kas nepieciešamas sociālo un ekonomisko parādību un procesu datu iegūšanā, to skaitliskajā izpētē un rezultātu interpretācijā. Uzdevumi: - nodrošināt spēju pārzināt statistikas normatīvo bāzi Latvijā, ekonomiskās informācijas klasifikāciju, galvenos sociāli ekonomiskās statistikas pētījumus un tajās izmantotās metodes; - nodrošināt spēju izveidot, analizēt, izskaidrot, attēlot tabulā un grafiski, prognozēt skaitliskās dinamikas rindas (laikrindas); - nodrošināt spēju sastādīt, aprēķināt un interpretēt ekonomiskos indeksus, izmantot indeksu metodi sociālās un ekonomiskās informācijas analīzē; - nodrošināt izpratni par statistisko datu iegūšanas, grupēšanas, analīzes un attēlošanas pamatiem, skaitliskajām likumsakarībām; - nodrošināt spēju analizēt un interpretēt statistisko informāciju, aprēķināt absolūtos, relatīvos un vidējos rādītājus Vadības zinātnes jomas programmām Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas, prasmes un kompetences, kas nepieciešamas sociālo un ekonomisko parādību un procesu datu iegūšanā un skaitliskajā izpētē biznesa vadībā. Uzdevumi: - radīt spēju parādīt biznesa vadības zinātnes jomas svarīgāko statistisko jēdzienu un likumsakarību izpratni; - izmantojot apgūtos statistiskās uzskaites un analīzes teorētiskos un metodoloģiskos pamatus, attīstīt spēju pētīt ar biznesa vadību saistītos sociālos un ekonomiskos procesus un parādības; - attīstīt spēj patstāvīgi izvēlēties, izmantot statistiskās metodes dažādu sociālo un ekonomisko procesu, parādību analīzē, kas var ietekmēt biznesa vadību un spēj interpretēt iegūtos rezultātus; - attīstīt spēj pieņemt un pamatot lēmumus biznesa vadībā saistītus un balstītus uz statistiskās informācijas analīzi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1.Zināšanas. Programma "Grāmatvedība"
Demonstrēt un pielietot grāmatveža profesijai raksturīgās vispārīgās un specializētās zināšanas priekšstata, izpratnes un lietošanas līmenī
- Studējošais kursa noslēgumā spēj pārzināt statistikas normatīvo bāzi Latvijā, ekonomiskās informācijas klasifikāciju, galvenos sociāli ekonomiskās statistikas pētījumus un tajās izmantotās metodes. - Eksāmens 2. Prasmes. Programma "Grāmatvedība" Spēj izskaidrot praktiskus jautājumus grāmatvedības jomā, argumentēt savu viedokli un diskutēt ar kolēģiem, klientiem un vadību - Studējošais kursa noslēgumā spēj izveidot, analizēt, izskaidrot, attēlot tabulā un grafiski, prognozēt skaitliskās dinamikas rindas (laikrindas); - Sastādīt, aprēķināt un interpretēt ekonomiskos indeksus, izmantot indeksu metodi sociālās un ekonomiskās informācijas analīzē. - Eksāmens, patstāvīgie un praktiskie darbi, kontroldarbs 3. Kompetences. Programma "Grāmatvedība" Spēj atlasīt, klasificēt un novērtēt grāmatvedības informāciju un izmantot to lēmumu pieņemšanā uzņēmuma darbības nodrošināšanā - Studējošais kursa noslēgumā spēj izprast statistisko datu iegūšanas, grupēšanas, analīzes un attēlošanas pamatus, skaitliskās likumsakarības; - Analizēt un interpretēt statistisko informāciju, aprēķināt absolūtos, relatīvos un vidējos rādītājus. - Eksāmens, patstāvīgie un praktiskie darbi, kontroldarbs 1.Zināšanas. Vadības zinātnes jomas programmas Spēj parādīt attiecīgās vadības zinātnes jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni - Spēj parādīt biznesa vadības zinātnes jomas svarīgāko statistisko jēdzienu un likumsakarību izpratni. - Eksāmens 2. Prasmes. Vadības zinātnes jomas programmas Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, inovatīvu vai pētniecisku darbību - Izmantojot apgūtos statistiskās uzskaites un analīzes teorētiskos un metodoloģiskos pamatus, spēj pētīt ar biznesa vadību saistītos sociālos un ekonomiskos procesus un parādības - Eksāmens, patstāvīgie un praktiskie darbi, kontroldarbs 3. Kompetences. Vadības zinātnes jomas programmas Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot - Spēj patstāvīgi izvēlēties, izmantot statistiskās metodes dažādu sociālo un ekonomisko procesu, parādību analīzē, kas var ietekmēt biznesa vadību un spēj interpretēt iegūtos rezultātus. Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas vadības zinātnes jomā - Spēj pieņemt un pamatot lēmumus biznesa vadībā saistītus un balstītus uz statistiskās informācijas analīzi - Eksāmens, patstāvīgie un praktiskie darbi, kontroldarbs |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. dalība un aktivitāte praktiskajās nodarbībās - 30%
2. 1 kontroldarbs - 10% 3. patstāvīgais darbs - 10% 4. eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | pamatzināšanas matemātikā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||