| Kods | RA0009 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Profesionālā svešvaloda (angļu) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ligita Silagaile | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Šis kurss ir paredzēts grāmatvedības studentiem. Tiek attīstītas un apgūtas visas valodu kompetences prasmes: lasīšana, rakstīšana, klausīšanās un runāšana. Tas ļauj komunicēt par plašu tēmu loku par uzņēmējdarbības organizāciju, vadību un grāmatvedību; tas dod iespēju pašmācības ceļā iegūt profesionālus informācijas avotus (starptautiskus darbus, populārus un zinātniskus tekstus utt.). Tiek uzlabotas iespējas izmantot vārdnīcas, uzziņu grāmatas, enciklopēdijas. Liela uzmanība tiek pievērsta svešvalodu apguves stratēģijām, kas atbalsta studenta mūžizglītību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir iepazīstināt un apgūt profesionālajā vidē lietoto terminoloģiju Prasmes. Spēja atpazīt un izprast grāmatvedībai specifisko terminoloģiju finanšu pārskatos, ziņojumos un normatīvajos tekstos. Precīza grāmatvedības un finanšu terminoloģijas lietošana rakstiskā komunikācijā (piemēram, audita ziņojumos, bilancēs, vadības komentāros). Specializētās terminoloģijas lietošana mutvārdu komunikācijā (piemēram, klientu konsultācijās, komandas diskusijās, prezentācijās). Prasme izmantot kontekstuālas norādes un profesionālus resursus (piemēram, IFRS standartus, grāmatvedības glosārijus, profesionālās datubāzes), lai paplašinātu leksikas zināšanas. Spēja integrēt jaunu terminoloģiju gadījumu izpētē, simulācijās un problēmu risināšanas uzdevumos grāmatvedības kontekstā. Kompetences Grāmatvedības diskursa apgūšana, precīzi un kontekstam atbilstoši lietojot terminoloģiju. Spēja pielāgot terminoloģijas lietošanu dažādām ieinteresētajām personām (piemēram, klientiem, auditoriem, vadītājiem, regulatoriem). Kompetence skaidri un precīzi komunicēt sarežģītus finanšu jēdzienus gan akadēmiskā, gan profesionālā vidē. Mūžizglītības stratēģiju izstrāde profesionālās grāmatvedības terminoloģijas nepārtrauktai paplašināšanai atbilstoši mainīgajiem standartiem (piemēram, IFRS, GAAP, nodokļu kodeksi). Spēja pārnest un pielietot iegūto terminoloģiju starpdisciplināros kontekstos (piemēram, finansēs, uzņēmējdarbības tiesībās, auditā, nodokļos). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lietot atbilstošus terminus un gramatiskās / leksiskās struktūras biznesa vides un procesu raksturošanai.
- Vērtēšanas metodes
Rakstiski pārbaudes darbi un uzdevumi, mutiskas prezentācijas, lomu spēles, portfolio novērtējums, uz valodu orientēti novērtējumi
Vērtēšanas kritēriji:
Terminoloģiskā precizitāte, gramatiski-leksiskā precizitāte, skaidrība un saskaņotība,
Kontekstuālā atbilstība, plūdums un teksta vienotība: Gatavojot profesionālās darbības informāciju un dokumentāciju, prot sazināties pareizā rakstiskā un mutiskā angļu valodā. - Vērtēšanas metodes Rakstiski uzdevumi, mutiskas prezentācijas, simulācijas, gadījumu izpētes analīze, portfolio novērtējums Vērtēšanas kritēriji Precizitāte, skaidrība un saskaņotība, reģistrs un stils, organizācija, profesionālie standarti Prot atrast labāko veidu, kā atbilstoši komunicēt ar ārvalstu partneriem, klientiem un starptautiskas izcelsmes kolēģiem angļu valodā, ņemot vērā starpkultūru aspektus. - Vērtēšanas metodes Simulācijas un lomu spēles, gadījumu izpētes analīze, mutiskas prezentācijas, reflektīvi ziņojumi/žurnāli, grupu vērtējumi, Vērtēšanas kritēriji Komunikācijas stratēģiju atbilstība, starpkultūru izpratne un jūtīgums, skaidrība un efektivitāte, pielāgošanās spēja, profesionalitāte: Spēj saprast un apkopot profesionālās jomas tekstus angļu valodā, izmantojot dažādus informācijas avotus - Vērtēšanas metodes Lasīšanas izpratnes uzdevumi, rakstiski kopsavilkumi, mutiski kopsavilkumi, pārfrāzēšanas un sintēzes vingrinājumi, portfolio novērtējums. Vērtēšanas kritēriji Izpratnes precizitāte, kodolīgums un atbilstība, avotu integrēšana, skaidrība un saskaņotība, kritiska analīze |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gradēts rakstisks vienvalodas vārdu tests - 10%
Vērtēta grāmatveža profila mutiska prezentācija; vērtēta paša klātienes vai video prezentācija. - 10% Gradēts rakstisks vienvalodas vārdu tests - 10% Vērtēta mutiska prezentācija par izvēlēta uzņēmuma grāmatvedības nodaļas darbību. - 10% Iesaistīšanās klases / grupas / komandas darbā. - 10% Projektu darbs - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | nav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||