RA0005 Komunikācijas tehnoloģijas

Kods RA0005
Nosaukums Komunikācijas tehnoloģijas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Sandra Sprudzāne, Iveta Graudiņa
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studenti kursa apguves laikā iegūs izpratni par komunikācijas jēdzienu, tā procesu un mijiedarbības formām dažādās mērķgrupās, līdztekus tiks apgūtas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pielietojumu informācijas telpā, veidojot atbilstošu saziņu; tiks apgūta lietišķā komunikācijā, tās formas; sniegtas iemaņas lietišķo situāciju analīzē un sekmētas lietišķas komunikācijas un prezentēšanas prasmes; pilnveidot lietišķo sarunu organizēšanu, telefona un e-vēstuļu etiķeti; tiks attīstītas saskarsmes spējas un ētika tiešajā saskarsmē un saziņā digitālajā vidē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
IEPAZĪSTI SEVI/INTRAPERSONĀLĀ KOMUNIKĀCIJA Jēdziena komunikācija skaidrojums. Komunikācijas modelis un psiholoģiskie aspekti. Kognitīvās psiholoģijas un interaktīvās tehnoloģijas. Savstarpējo attiecību psiholoģiskās likumsakarības (aktīva klausīšanās, publiskas uzstāšanās, darbs komandā, konfliktu atrisināšana, sadarbība ar dažādiem personību tipiem). Cilvēka darbs ar sevi/pašrefleksija. Verbālās, neverbālās un rakstveida komunikācijas līdzekļi, to īpatnības un etiķete. Pašprezentācija. Prezentēšanas tehniku pielietojums lietišķajā komunikācijā. 8 12 0 0
IEPAZĪSTI CITUS /STARPPERSONU KOMUNIKĀCIJA Ētikas nozīme informācijas sabiedrībā Emocionālās reakcijas uz digitālo saturu. Sociālās tīklu psiholoģija un virtuālās saziņas ietekme uz cilvēkiem. Kritiskā domāšana. Dezinformācija. Manipulācija. Argumenti komunikācijā. Lēmumu pieņemšana. Viedokļu veidošana. Pilsoniskas līdzdalības izpausmes lietišķajā komunikācijā. RTA tiešsaistes rīki sūdzību un viedokļa paušanai. Aptauju nozīme un ietekme uz studiju procesa kvalitāti. 8 12 0 0
ORGANIZĀCIJU KOMUNIKĀCIJA Konflikti un pienākumi. Komunikācijas ētika uzņēmumā. Krīzes situāciju risināšana. Atbildība. Sociālās atbildības jēdziens un tā pielietošana komunikācijā organizācijās. Mūsdienu sabiedrība un tās informācijas telpa. Masa, pūlis, mērķgrupa un auditorija. Ideju ģenerēšanas metodes lietišķajā komunikācijā. Darba grupu lietišķa un efektīva vadīšana. Lietišķo sarunu organizēšanu un lietišķo pasākumu etiķete. Pasākumi, to rīkošana; kā komunikācijas līdzeklis. 8 12 0 0
SABIEDRĪBA UN KOMUNIKĀCIJA Masu komunikācija. Mediju veidi un to raksturojumi. Masu mediju īpatnības: efekti un defekti. Darbs ar masu medijiem: preses relīzes un intervijas plānošana un izstrāde. Informācijas tehnoloģija un komunikācija. Komunikācijas tehnoloģiju veidi. Komunikācijas tehnoloģiju attīstība un nozīme mūsdienās. Jaunas realitātes radīšana. Mākslīgā intelekta ētiskie aspekti. 8 13 0 0
Kopā: 32 49 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Veidot LKI 5./6 līmeņa prasībām atbilstošu studējošo prasmi un kompetenci pārzināt, pielietot un kritiski vērtēt komunikācijas tehnoloģijas, attīstīt vispārējās prasmes lietišķajā komunikācijā, veidot prasmi argumentēti apspriest praktiskus jautājumus un risinājumus un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem, ievērot saskarsmes ētiku lietišķajā komunikācijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj demonstrēt zināšanas komunikācijas zinātnes jomā; - Praktiskie darbi Eksāmens
Pārzina komunikācijas teoriju daudzveidību un to pielietojumu atbilstošās dzīves situācijās; - Praktiskie darbi Eksāmens
Spēj izmantot kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes, lai noteiktu komunikācijas saturu, mērķi un mērķauditoriju; - Praktiskie darbi Eksāmens
Veidot atbilstošu komunikāciju, izmantojot radošu un pārliecinošu vēstījumu stratēģijas un paņēmienus; - Praktiskie darbi Eksāmens
Ir izkoptas pašprezentācijas prasmes; - Praktiskie darbi Eksāmens
Spēj plānot organizāciju komunikācijas aktivitātes, plānot stratēģiskas komunikācijas kampaņas (procesu, posmus); - Praktiskie darbi Eksāmens
Prasmīga uzstāšanās, spēja izteikt savu viedokli, prezentēt idejas, veidot lietišķu saskarsmi. - Praktiskie darbi Eksāmens
Spēj atlasīt, analizēt, apkopot un izvērtēt informāciju; - Praktiskie darbi Eksāmens
Spēj analizēt komunikācijas procesus; - Praktiskie darbi Eksāmens
Spēj izvēlēties atbilstošas komunikācijas, sadarbības un pilsoniskās līdzdalības izpausmes un aktivitātes; - Praktiskie darbi Eksāmens
Pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. - Praktiskie darbi Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
4 praktiskie darbi - 40%
Noslēguma pārbaudījums (tests) - 60%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]