LA1372 Uzņēmējdarbība

Kods LA1372
Nosaukums Uzņēmējdarbība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inga Šnēbaha, Uldis Drišļuks
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz studentiem zināšanas par uzņēmējdarbības uzsākšanu, attīstīšanu un vadību. Kurss koncentrējas uz biznesa plānošanas principiem, tostarp ideju ģenerēšanu, tirgus analīzi, konkurences novērtējumu un biznesa plāna izstrādi. Studenti rezultātā izveidos biznesa plānu, sākot no idejas attīstīšanas līdz riska novērtēšanai. Kursa laikā plānoti praktiskie uzdevumi un grupu darbi, kas palīdzēs pielietot iegūtās zināšanas reālās situācijās un rezultātā uzrakstīt savu biznesa plānu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Uzņēmējdarbības uzsākšana un idejas ģenerēšana Lekcija: Teorija par uzņēmējdarbības uzsākšanas procesu Latvijā. Praktiskais darbs: Uzņēmuma idejas ģenerēšana moodboard; brainstorming. 4 8 2 10
2. Tirgus analīze un konkurences novērtēšana Lekcija: Tirgus analīzes metodes, konkurentu salīdzinošā analīze Praktiskais darbs: Konkurentu salīdzinošās analīzes matrica (CSA matrica) 4 6 2 8
3. Uzņēmuma organizatoriskā struktūra un vadība Lekcija: Uzņēmumu organizatoriskās struktūras veidi; vadības teorija Praktiskais darbs: Case Study: Uzņēmuma strukturālā problēma un risinājums 4 6 2 8
4. Produkti un pakalpojumi Lekcija: Produktu attīstības procesi, produktu dzīves cikls Praktiskais darbs: Produkta vai pakalpojuma attīstīšana un diferenciācijas stratēģijas izstrāde. 4 6 2 8
5. Mārketing plāna izveide Lekcija: Mārketinga pamatprincipi; 4P modelis; STP stratēģijas Praktiskais darbs: Mārketinga komunikāciju plāns 4 6 2 8
6. Uzņēmējdarbības risku, finanšu plānošana un izvērtēšana Lekcija: Finanšu plānošana un risku novēršana uzņēmējdarbībā: teorētiskie aspekti. Praktiskais darbs: Risku matrica 4 8 2 10
7. Biznesa plāna izstrāde: teorija un praktiskie aspekti Lekcija: Biznesa plāna struktūra (Ievads; uzņēmuma kopsavilkums; tirgus analīze; produkta apraksts; mārketinga stratēģija; finanšu plāns; organizatoriskā struktūra; riski; projekta realizācijas plāns) Praktiskais darbs: Biznesa plāns 4 4 2 6
8. Biznesa plāna novērtēšana un uzņēmuma potenciāla analīze Lekcija: Uzņēmuma potenciāla novērtēšana: izaugsmes iespējas, tirgus pozīcija un inovācijas. Praktiskais darbs: Pētījums par jauniem produktiem vai pakalpojumiem, kas uzņēmumam būs jāievieš nākotnē, analizējot tirgus vajadzības, inovācijas potenciālu un konkurētspējas priekšrocības. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem teorētiskas un praktiskas zināšanas par uzņēmējdarbības uzsākšanu un attīstīšanu, izmantojot biznesa plānošanas principus. Uzdevumi: 1. Sniegt teorētiskas zināšanas par uzņēmējdarbības vidi Latvijā un uzsākšanas procesu. 2. Attīstīt prasmes pielietot metodes uzņēmējdarbības vides analīzei, tirgus konkurences novērtēšanai un produkta attīstības plānošanai. 3. Sniegt praktiskas zināšanas par biznesa plāna izstrādi, iekļaujot organizatorisko struktūru, mārketinga un pārdošanas stratēģijas, finanšu plānošanu un riska novērtēšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina uzņēmējdarbības principus un metodes. 2. Ir izpratne par biznesa plāna izstrādi un uzsākšanas procesu. 3. Ir zināšanas par uzņēmējdarbības vidi Latvijā. - Studiju rezultātu vērtēšanas metodes ietver praktisko darbu izpildi, kur students aktīvi piedalās lekcijās, iesaistās diskusijās un izstrādā gala darbu – biznesa plānu, kas tiek vērtēts 10 ballu sistēmā.
Prasmes: 1. Prot analizēt uzņēmējdarbības vidi un konkurenci. 2. Spēj izstrādāt un īstenot uzņēmējdarbības stratēģijas. 3. Spēj noteikt un novērtēt uzņēmējdarbības riskus. - Studiju rezultātu vērtēšanas metodes ietver praktisko darbu izpildi, kur students aktīvi piedalās lekcijās, iesaistās diskusijās un izstrādā gala darbu – biznesa plānu, kas tiek vērtēts 10 ballu sistēmā.
Kompetence: 1. Spēj veidot un vadīt uzņēmējdarbības procesus, balstoties uz iegūtajām zināšanām. 2. Prot patstāvīgi izstrādāt biznesa plānu, veidot mārketinga stratēģiju. - Studiju rezultātu vērtēšanas metodes ietver praktisko darbu izpildi, kur students aktīvi piedalās lekcijās, iesaistās diskusijās un izstrādā gala darbu – biznesa plānu, kas tiek vērtēts 10 ballu sistēmā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskais darbs: Mārketinga komunikāciju plāns - 30%
Praktiskais darbs: Konkurentu salīdzinošās analīzes matrica (CSA matrica) - 30%
Eksāmens: Biznesa plāns - 40%
 
Priekšzināšanas Nav
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]