Kods | LA1372 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzņēmējdarbība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Šnēbaha, Uldis Drišļuks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz studentiem zināšanas par uzņēmējdarbības uzsākšanu, attīstīšanu un vadību. Kurss koncentrējas uz biznesa plānošanas principiem, tostarp ideju ģenerēšanu, tirgus analīzi, konkurences novērtējumu un biznesa plāna izstrādi. Studenti rezultātā izveidos biznesa plānu, sākot no idejas attīstīšanas līdz riska novērtēšanai. Kursa laikā plānoti praktiskie uzdevumi un grupu darbi, kas palīdzēs pielietot iegūtās zināšanas reālās situācijās un rezultātā uzrakstīt savu biznesa plānu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem teorētiskas un praktiskas zināšanas par uzņēmējdarbības uzsākšanu un attīstīšanu, izmantojot biznesa plānošanas principus. Uzdevumi: 1. Sniegt teorētiskas zināšanas par uzņēmējdarbības vidi Latvijā un uzsākšanas procesu. 2. Attīstīt prasmes pielietot metodes uzņēmējdarbības vides analīzei, tirgus konkurences novērtēšanai un produkta attīstības plānošanai. 3. Sniegt praktiskas zināšanas par biznesa plāna izstrādi, iekļaujot organizatorisko struktūru, mārketinga un pārdošanas stratēģijas, finanšu plānošanu un riska novērtēšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina uzņēmējdarbības principus un metodes.
2. Ir izpratne par biznesa plāna izstrādi un uzsākšanas procesu.
3. Ir zināšanas par uzņēmējdarbības vidi Latvijā. - Studiju rezultātu vērtēšanas metodes ietver praktisko darbu izpildi, kur students aktīvi piedalās lekcijās, iesaistās diskusijās un izstrādā gala darbu – biznesa plānu, kas tiek vērtēts 10 ballu sistēmā. Prasmes: 1. Prot analizēt uzņēmējdarbības vidi un konkurenci. 2. Spēj izstrādāt un īstenot uzņēmējdarbības stratēģijas. 3. Spēj noteikt un novērtēt uzņēmējdarbības riskus. - Studiju rezultātu vērtēšanas metodes ietver praktisko darbu izpildi, kur students aktīvi piedalās lekcijās, iesaistās diskusijās un izstrādā gala darbu – biznesa plānu, kas tiek vērtēts 10 ballu sistēmā. Kompetence: 1. Spēj veidot un vadīt uzņēmējdarbības procesus, balstoties uz iegūtajām zināšanām. 2. Prot patstāvīgi izstrādāt biznesa plānu, veidot mārketinga stratēģiju. - Studiju rezultātu vērtēšanas metodes ietver praktisko darbu izpildi, kur students aktīvi piedalās lekcijās, iesaistās diskusijās un izstrādā gala darbu – biznesa plānu, kas tiek vērtēts 10 ballu sistēmā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais darbs: Mārketinga komunikāciju plāns - 30%
Praktiskais darbs: Konkurentu salīdzinošās analīzes matrica (CSA matrica) - 30% Eksāmens: Biznesa plāns - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|