LA1370 Vācu valodas mācību pieejas, metodes un modeļi

Kods LA1370
Nosaukums Vācu valodas mācību pieejas, metodes un modeļi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Agnese Dubova
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti iegūst zināšanas par vācu valodas metodikas vēsturi un jaunākajām tendencēm, aplūko mācību modeļus, kā arī pilnveido savas prasmes vācu valodas apguves metodikā un mācību modeļu izmantošanā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Vācu valodas skolotāja profesionālās zināšanas un prasmes kompetenču pieejas īstenošanā. Atkārtojums: valodas aspekti, valodas prasmes, valodas mācīšanās un valodas mācīšana. Vācu valodas stundas plānošana un izmantojamie resursi. Mācību procesa vadīšana un pārraudzīšana. Starptautiskie eksāmeni un kursi vācu valodas skolotāja kvalifikācijas celšanai. Kompetenču pieejas izglītībā rašanās sociālekonomiskais un politiskais konteksts, īstenošanas pieredze un izaicinājumi. Kompetenču pieeja mācību stundā – teorija un prakse. 4 6 2 8
Svešvalodu apguves teorijas un mācību metodes. Vācu valodas mācību metodikas vēsture. Metode. Pieeja. Princips. Paņēmiens. 2 2 2 2
Gramatiskā tulkošanas metode. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes izmantojot tulkošanu vācu valodas stundās. 2 4 0 4
Tiešā metode. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Principu un paņēmienu apkopojums. Vizuālie uzskates līdzekļi. Diktātu veidi un to izmantošanas iespējas vācu valodas stundās. 2 4 2 2
Audio-lingvālā metode. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. 2 4 0 4
Valodas mācīšanās darbībā. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. Spēļu ar kustībām izmantošana dažādās vecuma grupās. 2 2 2 4
Klusā mācīšanās. Metožu demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. 2 4 0 4
Valodas mācīšanās grupā. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. 2 2 2 2
Suģestēšana. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas aktivitātes. 2 2 2 4
Komunikatīvā mācīšanās. Metodes demonstrējums. Novērojumi un pamatprincipi. Video stundas demonstrējums. Diskusija. Mini-lekcija. Principu un paņēmienu apkopojums. Dažādas komunikatīvās aktivitātes. 2 2 2 2
Mācību modeļi: Sociālā kopa (Kooperatīvā mācīšanās, Lomu spēle, Diskusija). Mācību stili: sacensība, individuālisms, sadarbība. Kooperatīvās, sadarbīgās, pārveidojošās grupas. KM pamatprincipi. Sociālās prasmes, to diagnosticēšana, attīstīšana un izvērtēšana. Novērtējums un izvērtējums. KM struktūras un paņēmieni. Dažādu struktūru un paņēmienu demonstrācija, filmēšana un analīze. Lomu spēles demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Diskusijas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. 4 8 0 12
Mācību modeļi: Kognitīvā kopa (Koncepcijas veidošana un koncepcijas sasniegšana, Mnemonika, Debates). Koncepcijas veidošanas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Koncepcijas sasniegšanas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Debates demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Diskusijas un debates salīdzinājums. 2 6 0 8
Mācību modeļi: Personiskā kopa (Nedirektīvā mācīšanās, Pašvērtības veicināšana) Demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. 2 2 0 6
Mācību modeļi: Biheivioristiskā kopa (Tiešā instrukcija, Asociatīvā mācīšanās, Simulācija). Simulācijas demonstrējums. Demonstrācijas analīze un refleksija. Definīcija. Mērķis. Soļi. Laiks. Sagatavošanās. Dalībnieki. Skolotāja loma. Rezultāts. Lomu spēles un simulācijas salīdzinājums. 2 4 2 6
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt iespēju studentiem papildināt zināšanas, pilnveidot prasmes un kompetenci svešvalodu mācību metodikā. Kursa uzdevumi: 1. Iepazīties ar valodas mācību metodikas attīstības vēsturiskajiem aspektiem, jaunākajām tendencēm un mācību modeļiem vācu valodas apguvē un mācīšanā, kas dos iespēju pilnveidot prasmes kompetenču pieejas īstenošanā izglītības procesā; 2. Turpināt veidot un pamatot savu personīgo vācu valodas mācību metodikas filozofiju, to praktiski demonstrējot mini nodarbībās, diskusijās, kritiskos izvērtējuma darbos, pašizvērtējumos un video sesijās; 3. Veicināt studentu refleksiju par personīgo un profesionālo izaugsmi un pilnveidot mācību metožu repertuāru.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot vācu valodas mācību metožu vēsturisko attīstību un ir priekšstats, par vēsturisko metožu ietekmi uz vācu valodas mācīšanas metodiku mūsdienās. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens. Kritēriji: students saprot vācu valodas mācību metožu vēsturisko attīstību un ir priekšstats, par vēsturisko metožu ietekmi uz vācu valodas mācīšanas metodiku mūsdienās.
Izprot jaunākās metodikas tendences un valodas mācību modeļu integrācijas iespējas vācu valodas stundās. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens. Kritēriji: students pārzin jaunākās metodikas tendences un valodas mācību modeļu integrācijas iespējas vācu valodas stundās.
Izprot kompetenču pieeju izglītībā un zināšanas par mācību nodarbību plānošanu, realizēšanu un izvērtēšanu, izmantojot kompetencēs balstīta mācību satura uzdevumus. - Pārbaudes veids: uzdevumu izstrādāšana. Kritēriji: students pārzin kompetenču pieeju izglītībā un ir zināšanas par mācību nodarbību plānošanu, realizēšanu un izvērtēšanu, prot veidot kompetencēs balstīta mācību satura uzdevumus.
Prot adaptēt izvēlētās teorijas un metodes praksē, izvēlēties un pamatot atbilstošu metožu izvēli. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens. Kritēriji: students adaptē izvēlētās teorijas un metodes praksei, izvēlas un pamato atbilstošu metožu izvēli.
Prot patstāvīgi analizēt, vērtēt un pamatot mācību uzdevumu izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens. Kritēriji: students patstāvīgi analizē, vērtē un pamato mācību uzdevumu izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai.
Prot formulēt kompetencēs balstītas mācību nodarbības mērķus, uzdevumus un rezultātus. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens. Kritēriji: students formulē kompetencēs balstītas mācību nodarbības mērķus, uzdevumus un rezultātus.
Prot izvērtēt savu pedagoģisko darbību. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens. Kritēriji: students izvērtē savu pedagoģisko darbību.
Prot patstāvīgi analizēt, vērtēt un pamatot mācību metodes, pieejas un modeļa izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai un skolēnu vecumposmam. - Pārbaudes veids: rakstisks eksāmens. Kritēriji: students patstāvīgi analizē, vērtē un pamato mācību metodes, pieejas un modeļa izvēli un atbilstību konkrētajai mācību situācijai un skolēnu vecumposmam.
Spēj strādā komandā mācību nodarbību plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā. - Pārbaudes veids: mutisks eksāmens. Kritēriji: students strādā komandā mācību nodarbību plānošanā, īstenošanā un izvērtēšanā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Uzdevumu izstrādāšana - 20%
Mutisks eksāmens - 40%
Rakstisks eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Ar vācu valodas priekšzināšanām vismaz B1 līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]