Kods | LA1368 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kultūra un pasaules uzskatu dažādība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Radīt priekšstatu par reliģijām kā cilvēku pasaules uzskatu pamatu, veicinot studējošā pašapziņu un spēju akceptēt uzskatu dažādību un veidot harmoniskas attiecības ar citu reliģiju pārstāvjiem.. Studējošie kompetenti lietos tematiski atbilstošu terminoloģiju/valodu, kritiski vērtēs pasaules uzskatu/ideoloģiju/reliģiju ietekmi sabiedriskajos procesos vēturē un mūsdienās, demonstrēs vēlmi uzturēt dialogu un ar cieņu attieksmē pret dažādu uzskatu/pārliecību/ticību pārstāvjiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studija kursa mērķis ir radīt priekšstatu par reliģijām kā cilvēku pasaules uzskatu pamatu, veicinot studējošā pašapziņu un spēju akceptēt uzskatu dažādību un veidot harmoniskas attiecības ar citu reliģiju pārstāvjiem. Studējošie kompetenti lietos tematiski atbilstošu terminoloģiju/valodu, kritiski vērtēs pasaules uzskatu/ideoloģiju/reliģiju ietekmi sabiedriskajos procesos vēsturē un mūsdienās, demonstrēs vēlmi uzturēt dialogu un ar cieņu attieksmē pret dažādu uzskatu/pārliecību/ticību pārstāvjiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt studējošo izpratni par pasaules uzskatu (un ideoloģiju) veidošanās priekšnosacījumiem un izpausmēm; priekšstatu par dažādu reliģiju (arī to mācību) īpatnībām laika un telpas kontekstā. 2. Gūt pētnieciskā darba iemaņas, strādājot ar dažāda veida tekstiem, zinātnisko literatūru, atklājot sniegtās informācijas daudzveidību un demonstrējot analītiskās prasmes. 3. Radīt studiju vidi, kas sekmē studējošo 1) pašizpratni; 2) izpratni par reliģisko/ideoloģisko plurālismu mūsdienu sabiedrībā; 3) attīsta un pilnveido atbilstošas valodas/terminoloģijas lietojumu; 4) pētniecisko un pedagoģisko kompetenci; 5) pozitīvu saziņu uzskatu plurālisma apstākļos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot, kas ir pasaules uzskati un ideoloģija un skaidro pasaules uzskatu veidošanās priekšnosacījumus.
Izprot reliģijas būtību, nozīmi seno un viduslaiku civilizāciju tapšanas un attīstības procesā, tās vietu cilvēka dzīvē. Apraksta reliģijas attīstības pamatposmus un skaidro dažādu reliģiju īpatnības, un to dažādas izpausmes. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi) , iesniegti izveidotajā portfolio, kā arī eksāmena - patstāvīgā pētījuma prezentācijas- rezultāta. Prasmes: Demonstrē analītiskas prasmes, salīdzinot dažādu reliģiju pamatīpatnības, to specifiskās iezīmes. Operē ar kursā nosauktajām kategorijām un jēdzieniem, patstāvīgi veicot vēstures avota ārējo un iekšējo kritiku. Veicot darbu, demonstrē digitālo lietpratību, orientējas datu bāzēs. Veic patstāvīgu pētījumu par kādu no reliģijām, atlasot, sistematizējot, analizējot un interpretējot no zinātniskās literatūras gūto informāciju. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi) , iesniegti izveidotajā portfolio, kā arī eksāmena - patstāvīgā pētījuma prezentācijas- rezultāta. Kompetence: Izprot cilvēku pasaules uzskatu daudzveidību, akceptē to un spēj veidot attiecības ar citu reliģiju pārstāvjiem. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi) , iesniegti izveidotajā portfolio, kā arī eksāmena - patstāvīgā pētījuma prezentācijas- rezultāta. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pētījums par pasaules uzskatu/reliģiju kā fenomenu. - 20%
Pētījums par kādu pasaules reliģiju un tās izpausmēm mūsdienās. - 35% Portfolio ar semestra laikā izstrādātajiem uzdevumiem. - 10% Eksāmens. - 35% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|