LA1366 Ētikas un filozofijas vēsture skolotājiem

Kods LA1366
Nosaukums Ētikas un filozofijas vēsture skolotājiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Latsone
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Veidot izpratni par cilvēka un sabiedrības vietas pasaulē un tā rīcības cēloņiem un regulēšanas mehānismiem ētikas un filozofijas vēstures kontekstā, tā sekmējot studentu analītiskās kompetences izaugsmi. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Cilvēka un sabiedrības vietas pasaulē un tā rīcības cēloņi un regulēšanas mehānismi kā ētikas un filozofijas priekšmets. Abas zinātnes to vēstures kontekstā. Filozofija un ētika kā pasaules un cilvēka apjēgšanas formas. Filozofija kā cilvēku refleksija par Visumu, ētika kā cilvēku refleksija par cilvēku pasauli (par cilvēku un viņa attiecībām ar dažāda līmeņa citiem: ģimene, draugi/ienaidnieki, sabiedrība, valsts). Filozofija un ētika kā sociāls fenomens (saistība ar sociālekonomiskajām un politiskajām dzīves reālijām, cilvēka "radījums" un cilvēka "veidotāja". Ētiskie priekšstati kā cilvēku rīcību regulējošās (vēlamās) normas. 6 14 2 20
Mīts. Mitoloģiskās apziņas iezīmes. Antīkā filozofija un ētika. Domātāji un viņu priekšstati: sofisti un Sokrāts, Platons un Aristotels. Cilvēks un valsts Platona skatījumā ( Platona darba "Valsts" analīze). Aristoteļa ētiskie priekšstati (Aristoteļa darba "Lielā ētika" analīze). Patstāvīgais darbs – gatavošanās semināriem (zinātnisko darbu atlase, lasīšana, analīze, konspektēšana). Filozofija un ētika viduslaikos. Jaunā Derība filozofiski – ētiskajā dimensijā. Sv. Augustīna mācība par Dievu, pasauli, cilvēku. Filozofija un ētika jaunajos laikos. Ž.Ž. Ruso: laiks, telpa, autors un viņa ētiskā koncepcija.. Neoklasiskā filozofija. I. Kants: laiks, telpa, autors, teksti un to idejas. U.G. Fihte: laiks, telpa, autors, teksti un to idejas. G.V.F. Hēgelis un viņa ētisko priekšstatu specifika. Patstāvīgais darbs – gatavošanās semināriem (zinātnisko darbu atlase, lasīšana, analīze, konspektēšana). 12 20 6 26
20. un 21.gadsimta filozofijas strāvojumu un ētikas attīstība un cilvēka problemātikas aplūkojums. M.Haidegers un ekzistencializms. H. G. Gadamers un hermeneitika. M.Fuko un dzīvs filozofija. Postmodernisms kā sabiedrības dzīves atspulgs, tā iezīmes un ietekme uz ētiku un cilvēka uzvedību. Patstāvīgais darbs – gatavošanās semināriem (zinātnisko darbu atlase, lasīšana, analīze, konspektēšana). 10 18 4 20
Ētikas un citu zinātņu devums cilvēka un sabiedrības vietas pasaulē izpratnei un tā rīcības cēloņu un regulēšanas mehānismu analīzei cilvēces attīstības vēstures kontekstā. Aktuālie ētikas izaicinājumi mūsdienu globalizācijas laikmetā. Patstāvīgais darbs – gatavošanās semināriem (zinātnisko darbu atlase, lasīšana, analīze, konspektēšana). 12 20 8 26
Kopā: 40 72 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studija kursa mērķis ir veidot izpratni par cilvēka un sabiedrības vietas pasaulē un tā rīcības cēloņiem un regulēšanas mehānismiem ētikas un filozofijas vēstures kontekstā, tā sekmējot studentu analītiskās kompetences izaugsmi. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par cilvēka un sabiedrības vietas pasaulē, tā rīcības cēloņiem un regulēšanas mehānismiem ētikas un filozofijas vēstures kontekstā un filozofijas un ētikas tapšanu veicinošiem faktoriem; 2. Veidot izpratni par filozofijas un ētikas jēdzieniem; 3. Attīstīt prasmi analizēt avotus (filozofu darbus) un zinātnisko literatūru; 4. Attīstīt analītisko kompetenci.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Izprot filozofijas un ētikas kā sociāla fenomena būtību. Izprot filozofijas un ētikas attīstību veicinošus faktorus. Izprot filozofijas un ētikas attīstības posmu pamatīpatnības. - Patstāvīgā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi) un iesniegti portfolio, kā arī eksāmena rezultāts.
Prasmes: Analizē avotus un zinātnisko literatūru. Izmanto salīdzinošas analīzes metodi. Uzstājas auditorijas priekšā, prezentējot sava darba rezultātus. - Patstāvīgā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi) un iesniegti portfolio, kā arī eksāmena rezultāts.
Kompetence: Savā un citu cilvēku rīcībā saskata to ietekmējošus ētiskos priekšstatus un apzināti veido attiecības ar cilvēkiem, sabiedrību, valsti. - Patstāvīgā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi) un iesniegti portfolio, kā arī eksāmena rezultāts.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Uzstāšanās seminārnodarbībās un izveidotais portfolio. - 60%
Eksāmens. - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]