Kods | LA1364 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ētiskie priekšstati un normas mūsdienu pasaulē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Padziļināt studentu ētikas zināšanas un veicināt ētisko priekšstatu attīstību, apzināt ētikas nozīmi cilvēka rīcības un attiecību sfērā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studija kursa mērķis ir padziļināt studentu ētikas zināšanas un veicināt ētisko priekšstatu attīstību, apzināt ētikas nozīmi cilvēka rīcības un attiecību sfērā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Skaidrot vispārējus uzskatus par ētikas un morāles specifiskiem jautājumiem; 2. Izprast ētikas vietu un lomu kultūras sistēmā kopumā un pedagoga darbā īpaši; 3. Atklāt morālās kultūras nozīmi un morāles filozofijas zināšanu vērtību cilvēka darbības struktūrā; 4. Akcentēt ētikas normatīvo raksturu pilsoniskās pozīcijas izkopšanai un pedagogu ētikas principu īstenošanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot ētikas zinātnes būtību, pārzina ētikas jautājumu sasaisti ar sociālo un pilsonisko jomu.
Zina par ētiskām īpašībām un ētisko normu atšķirībām no citiem sabiedrībā pastāvošiem regulācijas mehānismiem. - Patstāvīgie darbi, kas veikti individuāli, grupās, un noslēguma pārbaudījuma vērtējumi. Prasmes: Adekvāti izmanto ētisko terminoloģiju mācību procesā. Patstāvīgi analizē ētiskos fenomenus, ar morāli saistītos jautājumus, izvērtē ētiskas dilemmas un paredz morālas darbības sekas; aktīvi iesaista skolēnus ētisku dilemmu kritiskā izvērtēšanā, morālas dabas jautājumu risināšanā. Patstāvīgi un grupā veic analīzes, pētījumus par ētikas jautājumiem, izmantojot mūsdienīgās metodes un komunikācijas ētiskos stilus, sekmē skolēnu prasmes ētikas jautājumu analīzē. - Patstāvīgie darbi, kas veikti individuāli, grupās, un noslēguma pārbaudījuma vērtējumi. Kompetences: Atpazīst un analizē sociālo problēmu ētiskos aspektus, argumentēti demonstrē neatkarību savos priekšstatos par diskutējamām ētiskām problēmām, apzinās ētisko aspektu nozīmi skolotāja darbībā, sekmē ētisko aspektu sociālās un pilsoniskās jomas apgūšanas procesā Diskutē un risina ētiskas un sociālas problēmas, izmantojot morāles filozofijas atziņas. Vada ētiskās izglītošanas procesu mācību stundās un sekmē tikumisko priekšstatu pilnveidi. - Patstāvīgie darbi, kas veikti individuāli, grupās, un noslēguma pārbaudījuma vērtējumi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums (ar ētikas un morāles filozofijas tēmām saistītās literatūras studēšana). - 15%
Starppārbaudījums (izvēlētās ētiskās vērtības analīze, prezentēšana). - 15% Starppārbaudījums – ziņojums (izpētes darbs par mūsdienu aktuālo ētisko kolīziju). - 20% Eksāmens. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|