Kods | LA1363 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Makroekonomika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lilita Ābele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Sniegt strukturētas zināšanas par makroekonomikas analīzes pamatiem un veicināt matemātiski analītiskās prasmes, sasaistot makroekonomikas teoriju ar reālo ekonomisko situāciju Latvijā un ES, lai nodrošinātu iegūto zināšanu pārnesi praktisko problēmu risinājumiem dzīves kvalitātes veicināšanai, tādejādi veidojot topošā skolotāja kompetenci pastāvīgi prognozēt un noteikt makroekonomikas riskus, ietekmējošos faktorus, izskaidrot, aprēķināt un izvērtēt makroekonomikas jēdzienus un likumsakarības pedagoģiskajā procesā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studija kursa mērķis ir sniegt strukturētas zināšanas par makroekonomikas analīzes pamatiem un veicināt matemātiski analītiskās prasmes, sasaistot makroekonomikas teoriju ar reālo ekonomisko situāciju Latvijā un ES, lai nodrošinātu iegūto zināšanu pārnesi praktisko problēmu risinājumiem dzīves kvalitātes veicināšanai, tādejādi veidojot topošā skolotāja kompetenci pastāvīgi prognozēt un noteikt makroekonomikas riskus, ietekmējošos faktorus, izskaidrot, aprēķināt un izvērtēt makroekonomikas jēdzienus un likumsakarības pedagoģiskajā procesā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt ieskatu makroekonomikas attīstības tendencēs; 2. Piedāvāt studējošajiem, izmantojot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes, modulēt iespējamos risinājumus pastāvošajām makroekonomikas problēmām reģionālā, nacionālā un starptautiskā dimensijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izskaidro un prot aprēķināt makroekonomikas rādītājus: iekšzemes kopprodukts, bezdarbs, nodarbinātība, inflācija, kopējais piedāvājums un pieprasījums.
Pārzina starptautiskās ekonomiskās organizācijas, to mērķus un ietekmi globālajā ekonomikā un izskaidro Eiropas Savienības direktīvu un Latvijas likumdošanas ietekmi uz Latvijas ekonomiku.
Raksturo fiskālās un monetārās politikas ietekmi Latvijā un ES. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros un eksāmena vērtējums. Prasmes: Analizē makroekonomiskās nestabilitātes un izaugsmes rādītājus nacionālajā un starptautiskajā līmenī, izmantojot statistikas datus un zinātnisko literatūru, konstruē iespējamos risinājumus un attīstības alternatīvas fiskālās un monetārās politikas veidošanās procesā, Analizē valsts lomu ekonomikā, noteikt likumsakarības, izmantojot ekonomikas modeļus, analizē un izvērtē starptautiskās tirdzniecības priekšrocības un ierobežojumus, modelējot situācijas, izvērtējot alternatīvas. Prot iemācīt un izskaidrot makroekonomikas jēdzienus un likumsakarības, pedagoģiski pamatoti izvēlēties stratēģijas makroekonomisko procesu izvērtēšanai un prognozēšanai pedagoģiskajā procesā. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros un eksāmena vērtējums. Kompetences: Argumentēti prognozē sociālekonomiskos procesus nākotnē un to ietekmi uz konkrēto ekonomiku, pauž ekonomiski atbildīgu un pamatotu pozīciju makroekonomisko problēmu risināšanā, argumentēti diskutē par starptautiskās ekonomikas daudzpusīgo ietekmi uz Latvijas ekonomisko izaugsmi, ierosina priekšlikumus labklājības veicināšanai. Izmantojot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes, modelē iespējamos risinājumus pastāvošajām makroekonomikas problēmām reģionālā, nacionālā un starptautiskā līmenī. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros un eksāmena vērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs par IKP aprēķināšanas metodēm. - 5%
Patstāvīgais darbs par makroekonomisko risku Latvijā analīzi. - 5% Patstāvīgais darbs par fiskālās un monetārās politikas izvērtējumu ES. - 5% Patstāvīgais darbs par starptautisko tirdzniecību. - 5% Patstāvīgais darbs par stratēģijām, kā skolēniem mācīt makroekonomikas jautājumus. - 10% Rakstisks pašvērtējums par kursā apgūtajām zināšanām, prasmēm, kompetencēm. - 10% Eksāmens. - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|