LA1363 Makroekonomika

Kods LA1363
Nosaukums Makroekonomika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lilita Ābele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Sniegt strukturētas zināšanas par makroekonomikas analīzes pamatiem un veicināt matemātiski analītiskās prasmes, sasaistot makroekonomikas teoriju ar reālo ekonomisko situāciju Latvijā un ES, lai nodrošinātu iegūto zināšanu pārnesi praktisko problēmu risinājumiem dzīves kvalitātes veicināšanai, tādejādi veidojot topošā skolotāja kompetenci pastāvīgi prognozēt un noteikt makroekonomikas riskus, ietekmējošos faktorus, izskaidrot, aprēķināt un izvērtēt makroekonomikas jēdzienus un likumsakarības pedagoģiskajā procesā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Makroekonomikas būtība, tās mērķi. Nacionālā ekonomika. 2 4 0 6
Makroekonomikas rādītāji, to aprēķināšana. Latvijas tirdzniecības bilance. 4 6 2 6
Darbs ar statistiku, IKP, NKP, inflācijas rādītāju izpēte, valstu ekonomiku un izaugsmes analīze. Iekšzemes kopprodukts, tā aprēķināšanas praktiskās metodes. Iedzīvotāju labklājība un ekonomikas izaugsme - moduļu analīze. 4 6 2 8
Makroekonomiskā nestabilitāte – ekonomiskie cikli, bezdarbs, inflācija un to savstarpējā mijiedarbība. 2 4 0 6
Darbs ar statistiku, bezdarba aprēķināšana. Nodarbības sekmēšanas plāna prezentēšana. Nodarbinātība un bezdarbs. Bezdarba aprēķināšanas metodes. 2 4 2 6
Monetārā politika: naudas pieprasījums, naudas piedāvājums, tā regulēšana. Banku naudas veidošanas mehānisms. 2 4 0 6
Fiskālās politikas mērķi, instrumenti un veidi. Budžeta deficīts un valsts parāds. 2 4 2 6
Stratēģiju izpēte un analīze darbam ar skolēniem, apgūstot makroekonomikas tematus. Latvijas fiskālās politikas analīze. 2 4 2 4
Loģisko virkņu veidošana, fiskālās un monetārās politikas izvērtēšana, balstoties uz ekonomistu pētījumiem. Monetārās un fiskālās politikas mērķu, instrumentu un veidu pielietošana. Ekonomiskās izaugsmes izvērtējums vietējā, nacionālajā un starptautiskajā dimensijā. 4 6 2 8
Tirgus mehānisma nepilnības un to novēršana. 4 6 2 4
Patstāvīga pētījuma izstrādāšana. Starptautiskās ekonomiskās organizācijas. Starptautiskās tirdzniecības priekšrocības un ierobežojumi – risku noteikšana un analīze. 2 2 0 4
Starptautiskās ekonomikas ietekme uz Latvijas ekonomisko izaugsmi – dažādu problēmu un iespēju konstruēšana. 2 2 2 4
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studija kursa mērķis ir sniegt strukturētas zināšanas par makroekonomikas analīzes pamatiem un veicināt matemātiski analītiskās prasmes, sasaistot makroekonomikas teoriju ar reālo ekonomisko situāciju Latvijā un ES, lai nodrošinātu iegūto zināšanu pārnesi praktisko problēmu risinājumiem dzīves kvalitātes veicināšanai, tādejādi veidojot topošā skolotāja kompetenci pastāvīgi prognozēt un noteikt makroekonomikas riskus, ietekmējošos faktorus, izskaidrot, aprēķināt un izvērtēt makroekonomikas jēdzienus un likumsakarības pedagoģiskajā procesā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt ieskatu makroekonomikas attīstības tendencēs; 2. Piedāvāt studējošajiem, izmantojot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes, modulēt iespējamos risinājumus pastāvošajām makroekonomikas problēmām reģionālā, nacionālā un starptautiskā dimensijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Izskaidro un prot aprēķināt makroekonomikas rādītājus: iekšzemes kopprodukts, bezdarbs, nodarbinātība, inflācija, kopējais piedāvājums un pieprasījums. Pārzina starptautiskās ekonomiskās organizācijas, to mērķus un ietekmi globālajā ekonomikā un izskaidro Eiropas Savienības direktīvu un Latvijas likumdošanas ietekmi uz Latvijas ekonomiku. Raksturo fiskālās un monetārās politikas ietekmi Latvijā un ES. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros un eksāmena vērtējums.
Prasmes: Analizē makroekonomiskās nestabilitātes un izaugsmes rādītājus nacionālajā un starptautiskajā līmenī, izmantojot statistikas datus un zinātnisko literatūru, konstruē iespējamos risinājumus un attīstības alternatīvas fiskālās un monetārās politikas veidošanās procesā, Analizē valsts lomu ekonomikā, noteikt likumsakarības, izmantojot ekonomikas modeļus, analizē un izvērtē starptautiskās tirdzniecības priekšrocības un ierobežojumus, modelējot situācijas, izvērtējot alternatīvas. Prot iemācīt un izskaidrot makroekonomikas jēdzienus un likumsakarības, pedagoģiski pamatoti izvēlēties stratēģijas makroekonomisko procesu izvērtēšanai un prognozēšanai pedagoģiskajā procesā. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros un eksāmena vērtējums.
Kompetences: Argumentēti prognozē sociālekonomiskos procesus nākotnē un to ietekmi uz konkrēto ekonomiku, pauž ekonomiski atbildīgu un pamatotu pozīciju makroekonomisko problēmu risināšanā, argumentēti diskutē par starptautiskās ekonomikas daudzpusīgo ietekmi uz Latvijas ekonomisko izaugsmi, ierosina priekšlikumus labklājības veicināšanai. Izmantojot kvantitatīvās un kvalitatīvās pētniecības metodes, modelē iespējamos risinājumus pastāvošajām makroekonomikas problēmām reģionālā, nacionālā un starptautiskā līmenī. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros un eksāmena vērtējums.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs par IKP aprēķināšanas metodēm. - 5%
Patstāvīgais darbs par makroekonomisko risku Latvijā analīzi. - 5%
Patstāvīgais darbs par fiskālās un monetārās politikas izvērtējumu ES. - 5%
Patstāvīgais darbs par starptautisko tirdzniecību. - 5%
Patstāvīgais darbs par stratēģijām, kā skolēniem mācīt makroekonomikas jautājumus. - 10%
Rakstisks pašvērtējums par kursā apgūtajām zināšanām, prasmēm, kompetencēm. - 10%
Eksāmens. - 60%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]