Kods | LA1362 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomika: mikroekonomika un praktiskā uzņēmējdarbība III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lilita Ābele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek sniegtas zināšanas par uzņēmējdarbības būtību, tās iespējām un riskiem, par uzņēmējspēju attīstīšanu, biznesa plāna struktūru, intelektuālā īpašuma aizsardzību. Īpaša uzmanība tiek pievērsta biznesa idejas un biznesa plāna izstrādei, skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) organizēšanai un vadīšanai. Darbojoties individuāli, pāros un grupās studenti tiek rosināti attīstīt un izvērtēt savas kompetences uzņēmējdarbībā un mārketingā, pilnveidot kritiskās domāšanas, problēmrisināšanas, analītiskās un matemātiskās prasmes. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt praktisko uzņēmējdarbību un skolēnu mācību uzņēmumu vadīšanu, lai studējošie spētu plānot, organizēt un izvērtēt jēgpilnu mācību procesu atbilstoši vispārējās izglītības normatīvajiem dokumentiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt uzņēmējspēju attīstīšanas stratēģijas; 2. Veidot un izvērtēt biznesa plānu; 3. Izzināt intelektuālā īpašuma veidus un aizsargāšanas mehānismu; 4. Praktizēt matemātiskos aprēķinus un radošo domāšanu; 5. Izpētīt skolēnu mācību uzņēmuma organizēšanas stratēģijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Pārzina ar uzņēmējdarbību, intelektuālo īpašumu un grāmatvedību saistītos jēdzienus.
Orientējas un pārzina SMU dokumentāciju.
Pārzina grāmatvedības kārtošanas pamatprincipus.
Atšķir un prot sadalīt uzņēmuma finansēšanas avotus, grāmatvedības bilances sastāvdaļas.
Pārzina un skaidro biznesa plāna struktūru.
Skaidro, kur meklēt palīdzību savu vai skolēnu biznesa ideju realizēšanai. - Pārbaudes darbos iegūtie vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. Prasmes: Prognozē un veido inovatīvu biznesa ideju. Pamato tās nepieciešamību un konkurētspēju brīvā tirgus apstākļos. Plāno un sastāda perspektīvu biznesa plānu, izmanto interaktīvus rīkus tā veidošanā, izpēta produkta vai pakalpojuma konkurētspēju, izvērtē biznesa plānu pēc SVID metodikas. Aprēķina, analizē un izvērtē uzņēmuma finanšu plūsmu un grāmatvedības lomu godīgā biznesā. - Pārbaudes darbos iegūtie vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. Kompetences: Vietējās nozīmes uzņēmējdarbības pasākumos gūst praktisku uzņēmējdarbības pieredzi, realizē un analizē savu biznesa modeli, nosakot tā peļņu, ražīgumu, iespējas konkurences apstākļos. Izstrādā un pamato stratēģijas skolēnu uzņēmējspēju attīstīšanai un darbam ar skolēnu mācību uzņēmumiem. Diskutē par jēgpilnākajiem un mērķtiecīgākajiem risinājumiem skolēnu mācību uzņēmumu vadīšanā. Argumentēti izvērtē savu mācību procesu mikroekonomikas kursā, demonstrējot izpratni par mikroekonomikas jēdzieniem, likumsakarībām, mācīšanas un mācīšanās stratēģijām. Uzskaita savas pilnveidojamās un attīstāmās prasmes. - Pārbaudes darbos iegūtie vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs par uzņēmējspēju attīstīšanu un intelektuālo īpašumu - 10%
Patstāvīgais darbs par Skolēnu mācību uzņēmuma vadīšanu - 10% Patstāvīgais darbs - biznesa idejas un biznesa plāna struktūras aizstāvēšana - 10% Patstāvīgais darbs par biznesa idejas realizēšanu dzīvē, izvērtēšanu - 10% Patstāvīgais darbs - pašvērtējums - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|