Kods | LA1361 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomika: mikroekonomika un praktiskā uzņēmējdarbība II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lilita Ābele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek sniegtas zināšanas par uzņēmējdarbības būtību, tās iespējām un riskiem, par uzņēmuma finansēm un ražošanas izmaksām, kā arī tirgzinībām. Īpaša uzmanība tiek pievērsta uzņēmējdarbībai konkrētajā reģionā un darbaspēka kvalitātes un kvantitātes izvērtēšanai. Darbojoties individuāli, pāros un grupās studenti tiek rosināti attīstīt un izvērtēt kompetences uzņēmējdarbībā un mārketingā, pilnveidot kritiskās domāšanas, problēmrisināšanas, analītiskās un matemātiskās prasmes. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studija kursa mērķis ir apgūt komercdarbības pamatelementus, ražošanas un tirgzinību būtību, izmantojot matemātiskās, problēmrisināšanas un statistikas analīzes metodes, lai studējošie spētu plānot, organizēt un izvērtēt jēgpilnu mācību procesu atbilstoši vispārējās izglītības normatīvajiem dokumentiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izvērtēt komercdarbības formas un komercdarbības riskus un iespējas; 2. Veikt matemātiskos aprēķinus izmaksām un peļņai; 3. Plānot preces vai pakalpojuma mārketingu un izvērtēt ilgtspējas kontekstā; 4. Veikt darbaspēka tirgus izpēti un analīzi Latvijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Pārzina ar uzņēmējdarbību un tirgzinībām saistītos jēdzienus, Darba likumu un Komercdarbības likumu.
Raksturo darba tirgu pēc kritērijiem, skaidro bezdarba formas un Nodarbinātības Valsts aģentūras funkcijas un lomu bezdarba mazināšanā.
Atpazīst un raksturo tirgzinību elementus. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. Prasmes: Raksturo un analizē uzņēmējdarbības formas, izvērtējot to priekšrocības un trūkumus. Veic matemātiskos aprēķinus par patstāvīgajām, mainīgajām, kopējām, galējām izmaksām, aprēķina ieņēmumus, peļņu, neto algu. Kritiski izvērtē un atlasa informāciju un sintezē statistisko informāciju, lai analizētu darbaspēka kustību un pietiekamību. Plāno ilgtspējīgus risinājumus preces vai pakalpojuma mārketingā ilgtspējas kontekstā. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. Kompetences: Analizē un izvērtē uzņēmējdarbības vidi un attīstības iespējas Latvijā 21.gadsimtā. Prognozē un piedāvā risinājumus ilgtspējīgai ekonomikas attīstībai reģionā. Analizē faktorus, kas ietekmē iedzīvotāju skaita un darbaspēka izmaņas, lai prognozētu darbaspēka tirgu nākotnē. Argumentēti skaidro bezdarba ietekmi individuālajā un nacionālajā līmenī. Veido, prezentē un savstarpēji izvērtē inovatīvus mārketinga plānus konkrētai precei vai pakalpojumam. Izprot mārketinga elementu nozīmi konkrētas mērķauditorijas piesaistīšanā. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs par komercdarbības formām - 10%
Patstāvīgais darbs par ražošanas izmaksām un peļņu - 10% Patstāvīgais darbs – projekts par tirgzinībām - 20% Patstāvīgais darbs par darba algas aprēķināšanu - 10% Patstāvīgais darbs par darba tirgu - 10% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|