LA1361 Ekonomika: mikroekonomika un praktiskā uzņēmējdarbība II

Kods LA1361
Nosaukums Ekonomika: mikroekonomika un praktiskā uzņēmējdarbība II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lilita Ābele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek sniegtas zināšanas par uzņēmējdarbības būtību, tās iespējām un riskiem, par uzņēmuma finansēm un ražošanas izmaksām, kā arī tirgzinībām. Īpaša uzmanība tiek pievērsta uzņēmējdarbībai konkrētajā reģionā un darbaspēka kvalitātes un kvantitātes izvērtēšanai. Darbojoties individuāli, pāros un grupās studenti tiek rosināti attīstīt un izvērtēt kompetences uzņēmējdarbībā un mārketingā, pilnveidot kritiskās domāšanas, problēmrisināšanas, analītiskās un matemātiskās prasmes. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Uzņēmējdarbība un ražošanas un pakalpojumu sniegšanas organizēšana. Uzņēmējs, uzņēmējspējas un uzņēmība. Uzņēmējdarbības būtība un nozīme. Uzņēmējdarbības process. Komercdarbības resursi. Uzņēmējdarbības valstiskā regulēšana. Komercdarbības formas un reģistrācija. Uzņēmējdarbības ierobežojumi. Sociālā uzņēmējdarbība. Analizē Komerclikumu, izvērtē komercdarbības formu priekšrocības un trūkumus.(SVID analīze) Uzņēmējdarbības vide Latvijā. Pelnošākie un populārākie Latvijas zīmoli. Start up uzņēmumi. Veiksmīgākie inovatīvie uzņēmējdarbības risinājumi. Inovācijas nozīme uzņēmējdarbībā. Investīciju piesaistes iespējas uzņēmējdarbībai. Biznesa inkubatori un Latvijas Investīciju attīstības aģentūra. Mācību literatūras izpēte. Pēta un analizē uzņēmējdarbību un uzņēmējdarbības vidi reģionā, prognozē tās attīstības iespējas, balstoties uz Uzņēmumu reģistrā un mājas lapās pieejamo informāciju. 8 12 4 14
Ražošanas un izmaksu teorija. Ražošanas būtība un izmaksas. Izmaksu aprēķināšanas algoritms. Mācību literatūras izpēte, stratēģiju apguve, veicot matemātiskos aprēķinus un konstruējot grafikus, pētniecisko prasmju darbināšana. Patstāvīgo, mainīgo, vidējo, galējo izmaksu aprēķināšana. Preces pašizmaksa. Preces un pakalpojuma cenas veidošanās mehānisms. Pievienotā vērtība. Preces cena un ieņēmumu aprēķināšana konkrētā laika periodā. Darba ražīgums un rentabilitāte. Stratēģiskā spēle par darba ražīgumu. 8 12 4 14
Peļņa, tās aprēķināšana. Peļņa. Pelņas veidi. Peļņas maksimizācija pilnīgas konkurences apstākļos un monopolā. Komercdarbības riski un darbības beigšana. Mācību literatūras izpēte, stratēģiju apguve, veicot matemātiskos aprēķinus un konstruējot grafikus, pētniecisko prasmju darbināšana. Peļņas aprēķināšana. Dažādu ražošanas situāciju modelēšana. Lēmumu pieņemšana par komercdarbības turpināšanu vai slēgšanu, izvērtējot finansiālos rādītājus. 4 8 2 12
Tirgzinības. Produkta virzīšana tirgū. Tirgus izpēte un mārketinga informācijas kanāli. Reklāma un sabiedriskās attiecības. Radoša, inovatīva darbība mārketinga idejas radīšanai un prezentēšanai. Tirgzinības elementu atpazīšana. Reklāmu analīze, lai izprastu mārketinga elementu nozīmi konkrētas mērķauditorijas piesaistīšanā. Veido, prezentē un savstarpēji izvērtē inovatīvus mārketinga plānus konkrētai precei vai pakalpojumam. 6 10 4 14
Darbaspēka tirgus. Darba ražīgums. Iedzīvotāju sastāvs un nodarbinātība. Darbaspēka kvalitatīvās izmaiņas. Darba ražīgums. Darba resursu pieprasījums un piedāvājums. Statistikas datu analīze, darbaspēka pietiekamības prognozes nākotnei. Diskusija par darbaspēka kustību un tās ietekmi reģionos. Darba likums. Darba alga. Minimālās algas ietekme uz darba resursu pieprasījumu. Lorenca līkne. Bruto un neto alga. Algas aprēķināšanas algoritms. Bezdarbs, tā veidi. Nodarbinātības Valsts aģentūras loma bezdarba mazināšanā. Analizē faktorus, kas ietekmē iedzīvotāju skaita un darbaspēka izmaņas, lai prognozētu darbaspēka tirgu nākotnē. Argumentēti skaidro bezdarba ietekmi individuālajā un nacionālajā līmenī Diskusija par nodarbinātības veicināšanu Latvijā. Normatīvo aktu un statistikas analīze atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, kritiskās domāšanas prasmju attīstīšana. Normatīvo aktu un zinātnisko publikāciju studijas. 6 10 2 14
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studija kursa mērķis ir apgūt komercdarbības pamatelementus, ražošanas un tirgzinību būtību, izmantojot matemātiskās, problēmrisināšanas un statistikas analīzes metodes, lai studējošie spētu plānot, organizēt un izvērtēt jēgpilnu mācību procesu atbilstoši vispārējās izglītības normatīvajiem dokumentiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izvērtēt komercdarbības formas un komercdarbības riskus un iespējas; 2. Veikt matemātiskos aprēķinus izmaksām un peļņai; 3. Plānot preces vai pakalpojuma mārketingu un izvērtēt ilgtspējas kontekstā; 4. Veikt darbaspēka tirgus izpēti un analīzi Latvijā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Pārzina ar uzņēmējdarbību un tirgzinībām saistītos jēdzienus, Darba likumu un Komercdarbības likumu. Raksturo darba tirgu pēc kritērijiem, skaidro bezdarba formas un Nodarbinātības Valsts aģentūras funkcijas un lomu bezdarba mazināšanā. Atpazīst un raksturo tirgzinību elementus. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums.
Prasmes: Raksturo un analizē uzņēmējdarbības formas, izvērtējot to priekšrocības un trūkumus. Veic matemātiskos aprēķinus par patstāvīgajām, mainīgajām, kopējām, galējām izmaksām, aprēķina ieņēmumus, peļņu, neto algu. Kritiski izvērtē un atlasa informāciju un sintezē statistisko informāciju, lai analizētu darbaspēka kustību un pietiekamību. Plāno ilgtspējīgus risinājumus preces vai pakalpojuma mārketingā ilgtspējas kontekstā. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums.
Kompetences: Analizē un izvērtē uzņēmējdarbības vidi un attīstības iespējas Latvijā 21.gadsimtā. Prognozē un piedāvā risinājumus ilgtspējīgai ekonomikas attīstībai reģionā. Analizē faktorus, kas ietekmē iedzīvotāju skaita un darbaspēka izmaņas, lai prognozētu darbaspēka tirgu nākotnē. Argumentēti skaidro bezdarba ietekmi individuālajā un nacionālajā līmenī. Veido, prezentē un savstarpēji izvērtē inovatīvus mārketinga plānus konkrētai precei vai pakalpojumam. Izprot mārketinga elementu nozīmi konkrētas mērķauditorijas piesaistīšanā. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs par komercdarbības formām - 10%
Patstāvīgais darbs par ražošanas izmaksām un peļņu - 10%
Patstāvīgais darbs – projekts par tirgzinībām - 20%
Patstāvīgais darbs par darba algas aprēķināšanu - 10%
Patstāvīgais darbs par darba tirgu - 10%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas priekšzināšanas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]