Kods | LA1360 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomika: mikroekonomika un praktiskā uzņēmējdarbība I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lilita Ābele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek sniegtas zināšanas par mikroekonomikas teorijas būtību, pieprasījuma piedāvājuma likumu, patērētāja rīcību tirgū un tirgus struktūru. Īpaša uzmanība tiek pievērsta mikroekonomikas teorijas saiknei ar reālo situāciju tirgū Latvijas un Eiropas Savienības līmenī. Darbojoties individuāli, pāros un grupās studenti tiek rosināti attīstīt un izvērtēt kompetences finanšu pratībā, pilnveidot kritiskās domāšanas, problēmrisināšanas, analītiskās un matemātiskās prasmes. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studija kursa mērķis ir apgūt mikroekonomikas modeļus un patērētāja rīcību tirgū, izmantojot matemātiskās, problēmrisināšanas un statistikas analīzes metodes, lai studējošie spētu plānot, organizēt un izvērtēt jēgpilnu mācību procesu atbilstoši vispārējās izglītības normatīvajiem dokumentiem. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izzināt mikroekonomisko cēloņsakarību un to ietekmi uz patērētāju rīcību; 2. Praktizēt matemātiskos aprēķinus; 3. Pētīt zinātnisko literatūru, statistiku un digitālos rīkus; 4. Plānot finanšu pratību un izvērtēt ilgtspējas kontekstā; 5. Izzināt patērētāju tiesību un pienākumu savstarpējo mijiedarbību ES kontekstā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Pārzina mikroekonomikas un finanšu pratības jēdzienus un modeļus, zina likumdošanu, kas regulē patērētāja tiesības un ES vienoto tirgu.
Raksturo tirgus veidus, izmantojot dažādus kritērijus, un patērētāju rīcību tirgū, banku funkcijas. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. Prasmes: Analizē un konstruē pieprasījuma un piedāvājuma grafikus, nosaka pieprasījuma un piedāvājuma elastību. Veic matemātiskos aprēķinus par līdzsvara cenu, preces elastības koeficientu, noguldījumu un kredītu saliktajiem un vienkāršajiem procentiem, valūtu maiņu, apdrošināšanas iemaksām un atdevi. Kritiski izvērtē un atlasa informāciju, lai plānotu un pārvaldītu privātās finanses, izvērtētu riskus, izmantot e-komerciju. Plāno ilgtspējīgus risinājumus ekonomiska rakstura problēmsituācijās, izmantojot Patērētāju tiesību likumu, ES direktīvas un regulas. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. Kompetences: Skaidro un salīdzina, kā notiek resursu sadale un kā darbojas tirgus mehānisms dažādās ekonomiskajās sistēmās, argumentē, kādēļ ekonomikā vienmēr ir izvēles situācija. Izvērtē dažādas iespējas, kā pelnīt, uzkrāt un tērēt, pārvaldot privātās finanses, t. sk., kā sasniegt savus finanšu mērķus, piedāvā stratēģijas, kā to varētu iemācīt citiem. - Patstāvīgo darbu vērtējumi un eksāmenā iegūtais vērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs par mikroekonomikas pamatjautājumiem, ražošanas faktoriem - 10%
Patstāvīgais darbs par mikroekonomikas modeļiem un tirgus veidiem - 20% Patstāvīgais darbs par personīgā finanšu plāna izstrādi - 20% Patstāvīgais darbs par bankām, naudas veidiem - 10% Patstāvīgais darbs par ES kompetencēm ekonomikā - 20% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|