Kods | LA1359 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji apgūs zināšanas par dažādības un multikulturālisma konceptuālajiem pamatjēdzieniem, kultūru dažādību un sociālo dinamiku - aizspriedumiem, stereotipiem, attieksmēs. Tiks apgūtas dažādas pedagoģiskās pieejas dažādības izglītības un multikulturāla mācību procesa īstenošanai skolēnu ilgtspējīgai attīstībai. Patstāvīgi reflektējot savu pedagoģisko darbību un profesionālās izaugsmes dinamiku, tiks izzināti dažādības kompetence kultūrkompetenta skolotāja darbībā un komunikācijā, kā arī iekļaujošās izglītības aspekti globalizācijas procesu kontekstā un kvalitātes un resursu izlietojuma efektivitātes nodrošinājums iekļaujošas izglītības vidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Veidot izpratni par dažādības dimensijām izglītībā, izzinot iekļaujošās izglītības stratēģiju un tās īstenošanas tendences Latvijas un starptautiskajā izglītības sistēmā, izprotot pedagoģisko darbību multikulturālā izglītības vidē globalizācijas procesu kontekstā, tādējādi veidojot topošo pedagogu kompetenci īstenot dažādību respektējošu mācību procesu. Uzdevumi: 1. Veidot topošo pedagogu padziļinātu izpratni par globalizāciju, dažādības izglītības jēdzienu kategorijām, dimensijām, darbības un pārmaiņu nepieciešamību, līdztiesīgu izglītības iespēju nodrošināšanu multikulturālā vidē. 2. Sekmēt topošo skolotāju profesionālo kompetenci iekļaujošās izglītības realizācijā daudzkultūru mācību vidē. 3. Veidot topošo skolotāju prasmes plānot, organizēt un īstenot mācību un audzināšanas darbu multikulturālā un iekļaujošas izglītības vidē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Zina par vietējām, valsts un globālām problēmām, pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību.
Izprot dažādības izglītības jēdzienu dažādos aspektus multikulturālā un iekļaujošā izglītības vidē. - 1. Kultūras un izglītības mijsakarības - teorētiskās literatūras izpēte. Tēmas izstrādes prezentācija.
2. Iekļaujošas prakses modelēšana - darbības pētījums. Izglītības nodrošinājums marginālām grupām un socializācijas tendences.Skolotāja kultūrkompetence mācību procesā. Didaktiskās aktivitātes un to īstenošanas prezentācija. Prasmes: Prasmes pilnveidot izglītojamo personības kompetenci saistībā ar sociālās vides daudzveidību, attīstot skolēnu toleranci, socializācijas prasmes, gatavību dzīvesdarbībai daudzveidīgā, multikulturālā sabiedrībā. Prasmes izvēlēties dažādas mācīšanas un mācīšanās stratēģijas, kas atbalsta dažādību un izglītojamo individuālās vajadzības un intereses. Prasmes attīstīt attieksmi, kas rosina cieņu pret atšķirīgo un daudzveidīgo. Prasmes lietot atbilstošas stratēģijas starpkultūru komunikācijā dažādības vidē. - 1. Kultūras un izglītības mijsakarības - teorētiskās literatūras izpēte. Tēmas izstrādes prezentācija. 2. Iekļaujošas prakses modelēšana - darbības pētījums. Izglītības nodrošinājums marginālām grupām un socializācijas tendences.Skolotāja kultūrkompetence mācību procesā. Didaktiskās aktivitātes un to īstenošanas prezentācija. Kompetence: Spēj patstāvīgi plānot un veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. Spēj kritiski vērtēt un interpretēt daudzveidības izpausmes izglītības vidē, kā arī argumentēti diskutēt par dažādības procesu būtību. Spēj demonstrēt personīgo un sociālo atbildību, respektējot izglītojamo individualitāti un kultūras kontekstu. Spēja kritiski reflektēt savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi. - 1. Kultūras un izglītības mijsakarības - teorētiskās literatūras izpēte. Tēmas izstrādes prezentācija. 2. Iekļaujošas prakses modelēšana - darbības pētījums. Izglītības nodrošinājums marginālām grupām un socializācijas tendences.Skolotāja kultūrkompetence mācību procesā. Didaktiskās aktivitātes un to īstenošanas prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva dalība semināros un semināru uzdevumu izpilde. - 20%
Tēmas attīstības prezentācija par kultūras un izglītības mijiedarbību. - 30% Darbības pētījums un tā prezentācija - iekļaujošas prakses modelēšana. Izglītības nodrošināšana marginālām grupām un socializācijas tendences. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dažādības pedagoģijas dimensijas I, II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|