LA1359 Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas III

Kods LA1359
Nosaukums Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas III
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji apgūs zināšanas par dažādības un multikulturālisma konceptuālajiem pamatjēdzieniem, kultūru dažādību un sociālo dinamiku - aizspriedumiem, stereotipiem, attieksmēs. Tiks apgūtas dažādas pedagoģiskās pieejas dažādības izglītības un multikulturāla mācību procesa īstenošanai skolēnu ilgtspējīgai attīstībai. Patstāvīgi reflektējot savu pedagoģisko darbību un profesionālās izaugsmes dinamiku, tiks izzināti dažādības kompetence kultūrkompetenta skolotāja darbībā un komunikācijā, kā arī iekļaujošās izglītības aspekti globalizācijas procesu kontekstā un kvalitātes un resursu izlietojuma efektivitātes nodrošinājums iekļaujošas izglītības vidē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Dažādība izglītības procesā. Kultūras un izglītības mijsakarības. Sociokultūras dažādība – izaicinājums skolotājiem. Mācību un audzināšanas darbs, tā adaptācija konkrētajai multikulturālajai un dažādības izglītības videi un situācijai. Procesuālā pieeja. 8 12 4 16
Dažādības pedagoģija. Dažādības pedagoģija, tās strukturālie aspekti. Dažādības pedagoģijas 8 dimensijas. Kultūrai atbilstoša mācīšana un mācīšanās (culturally relevant teaching and learning). Globālā pilsoniskuma izglītība. 8 12 4 16
Izglītības nodrošinājums marginālām grupām. Talants un apdāvinātība kā dažādības aspekts. 8 16 4 20
Dažādības kompetence. Kultūras kompetence. Kultūrkompetents skolotājs. Pedagoga dažādības kompetences nozīme profesionālajā darbībā: dažādības kompetences struktūra, veidošanās, nepārtrauktas pilnveides nepieciešamība, skolotāja personības un multikulturālisma mijietekme, perspektīvas, nepieciešamība izprast sociāli ekonomiskos procesus sabiedrībā, inovācijas izglītībā, zināšanu un dzīvesdarbības savstarpējo saikni, gatavība formālai, neformālai un informālai tālākizglītībai. 8 12 4 16
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: Veidot izpratni par dažādības dimensijām izglītībā, izzinot iekļaujošās izglītības stratēģiju un tās īstenošanas tendences Latvijas un starptautiskajā izglītības sistēmā, izprotot pedagoģisko darbību multikulturālā izglītības vidē globalizācijas procesu kontekstā, tādējādi veidojot topošo pedagogu kompetenci īstenot dažādību respektējošu mācību procesu. Uzdevumi: 1. Veidot topošo pedagogu padziļinātu izpratni par globalizāciju, dažādības izglītības jēdzienu kategorijām, dimensijām, darbības un pārmaiņu nepieciešamību, līdztiesīgu izglītības iespēju nodrošināšanu multikulturālā vidē. 2. Sekmēt topošo skolotāju profesionālo kompetenci iekļaujošās izglītības realizācijā daudzkultūru mācību vidē. 3. Veidot topošo skolotāju prasmes plānot, organizēt un īstenot mācību un audzināšanas darbu multikulturālā un iekļaujošas izglītības vidē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Zina par vietējām, valsts un globālām problēmām, pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību. Izprot dažādības izglītības jēdzienu dažādos aspektus multikulturālā un iekļaujošā izglītības vidē. - 1. Kultūras un izglītības mijsakarības - teorētiskās literatūras izpēte. Tēmas izstrādes prezentācija. 2. Iekļaujošas prakses modelēšana - darbības pētījums. Izglītības nodrošinājums marginālām grupām un socializācijas tendences.Skolotāja kultūrkompetence mācību procesā. Didaktiskās aktivitātes un to īstenošanas prezentācija.
Prasmes: Prasmes pilnveidot izglītojamo personības kompetenci saistībā ar sociālās vides daudzveidību, attīstot skolēnu toleranci, socializācijas prasmes, gatavību dzīvesdarbībai daudzveidīgā, multikulturālā sabiedrībā. Prasmes izvēlēties dažādas mācīšanas un mācīšanās stratēģijas, kas atbalsta dažādību un izglītojamo individuālās vajadzības un intereses. Prasmes attīstīt attieksmi, kas rosina cieņu pret atšķirīgo un daudzveidīgo. Prasmes lietot atbilstošas stratēģijas starpkultūru komunikācijā dažādības vidē. - 1. Kultūras un izglītības mijsakarības - teorētiskās literatūras izpēte. Tēmas izstrādes prezentācija. 2. Iekļaujošas prakses modelēšana - darbības pētījums. Izglītības nodrošinājums marginālām grupām un socializācijas tendences.Skolotāja kultūrkompetence mācību procesā. Didaktiskās aktivitātes un to īstenošanas prezentācija.
Kompetence: Spēj patstāvīgi plānot un veidot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu un emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi. Spēj kritiski vērtēt un interpretēt daudzveidības izpausmes izglītības vidē, kā arī argumentēti diskutēt par dažādības procesu būtību. Spēj demonstrēt personīgo un sociālo atbildību, respektējot izglītojamo individualitāti un kultūras kontekstu. Spēja kritiski reflektēt savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi. - 1. Kultūras un izglītības mijsakarības - teorētiskās literatūras izpēte. Tēmas izstrādes prezentācija. 2. Iekļaujošas prakses modelēšana - darbības pētījums. Izglītības nodrošinājums marginālām grupām un socializācijas tendences.Skolotāja kultūrkompetence mācību procesā. Didaktiskās aktivitātes un to īstenošanas prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva dalība semināros un semināru uzdevumu izpilde. - 20%
Tēmas attīstības prezentācija par kultūras un izglītības mijiedarbību. - 30%
Darbības pētījums un tā prezentācija - iekļaujošas prakses modelēšana. Izglītības nodrošināšana marginālām grupām un socializācijas tendences. - 50%
 
Priekšzināšanas Dažādības pedagoģijas dimensijas I, II
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]