Kods | LA1358 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pasaules vēsture: viduslaiku vēsture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ārija Kolosova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Balstoties uz zinātniskās literatūras un avotu analīzi, veidot priekšstatu par viduslaiku pasaules vienotību daudzveidībā, ņemot vērā šīs pasaules reģionālo dimensiju un organisko saikni starp vēsturi un kultūru.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir balstoties uz zinātniskās literatūras un avotu analīzi, veidot priekšstatu par viduslaiku pasaules vienotību daudzveidībā, ņemot vērā šīs pasaules reģionālo dimensiju un organisko saikni starp vēsturi un kultūru. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par viduslaiku periodizāciju un tās pamatojumiem; 2. Veidot izpratni par viduslaiku sociālekonomiskas, politiskas un "garīgas" sistēmas īpatnībām 3. Veidot izpratni par rietumeiropas attīstības specifiku; 4. Attīstīt prasmi lasīt zinātnisko literatūru, aptverot to autoru domas saturu; 5. Veicināt studentu māku smelties informāciju gan no zinātniskas literatūras, gan no avotiem, un loģiski, argumentēti to izklāstīt auditorijas priekšā; 6. Attīstīt komunicēšanas iemaņas (klausīties, papildināt, koriģēt, diskutēt ar grupas biedriem). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot viduslaiku pasaules pamatīpatnības un tās reģionālās atšķirības.
Izprot par viduslaiku hronoloģiskos ietvarus rāmjiem un to pamatojumu. - Patstāvīgā darba veiktie rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi), iesniegti izveidotajā portfolio, kā arī eksāmena vērtējums. Prasmes: Lasa zinātnisko literatūru, aptverot autoru domas saturu. Gūst informāciju no zinātniskiem darbiem un avotiem un loģiski, argumentēti to izklāsta auditorijas priekšā. Klausās, papildina, koriģē un diskutē ar grupas biedriem. - Patstāvīgā darba veiktie rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi), iesniegti izveidotajā portfolio, kā arī eksāmena vērtējums. Kompetence: Izprotot viduslaiku pasauli kā kvalitatīvi noteiktu veselumu, balstītu daudzveidībā, saskata mūsdienu pasauli vienojošos pamatus, izvairoties no unificēšanas. - Patstāvīgā darba veiktie rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros (starppārbaudījumi), iesniegti izveidotajā portfolio, kā arī eksāmena vērtējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzstāšanās seminārnodarbībās ar patstāvīgi veiktā darba rezultātiem. Portfolio ar semestra laikā izstrādātajiem uzdevumiem. - 30%
Piedalīšanās 3 kolokvijos (rakstu darbs vai pārrunas ar studentu) - 45% Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|