Kods | LA1357 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dina Bethere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji padziļināti apgūs zināšanas par dažādības un multikulturālisma pamatjēdzieniem, kultūru daudzveidību un ar to saistītajiem sociālajiem procesiem – aizspriedumiem, stereotipiem un attieksmēm. Kursā tiks apgūtas pedagoģiskās pieejas, kas veicina dažādības respektēšanu un multikulturāla mācību procesa īstenošanu, atbalstot skolēnu ilgtspējīgu attīstību. Reflektējot par savu pedagoģisko praksi un profesionālo izaugsmi, studenti izzinās kultūrkompetenta skolotāja kompetenču nozīmi, kā arī iekļaujošas izglītības principus globalizācijas kontekstā, akcentējot kvalitātes nodrošinājumu un resursu efektīvu izmantošanu izglītības vidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Attīstīt izpratni par dažādības aspektiem izglītībā, iepazīstot iekļaujošās izglītības pieejas un to attīstības virzienus Latvijā un pasaulē, kā arī izzināt pedagoģiskās darbības iespējas multikulturālā vidē globalizācijas apstākļos, lai veidotu topošo pedagogu spēju veicināt iekļaujošu un daudzveidību cienošu mācību procesu. Kursa uzdevumi: 1. Veicināt topošo pedagogu padziļinātu izpratni par globalizācijas ietekmi uz izglītību, dažādības jēdzienu, tā kategorijām un dimensijām, kā arī par pārmaiņu nepieciešamību un līdztiesīgu iespēju nodrošināšanu multikulturālā mācību vidē. 2. Attīstīt topošo skolotāju profesionālo kompetenci iekļaujošas izglītības īstenošanā, ņemot vērā daudzkultūru mācību vides specifiku un vajadzības. 3. Pilnveidot prasmes plānot, organizēt un vadīt mācību un audzināšanas procesu, kas balstīts uz iekļaušanu un kultūru daudzveidības respektēšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina par lokāla, nacionāla un globāla mēroga problēmām, pārvaldības struktūrām un mehānismiem, uzsverot to daudzveidību un savstarpējo saikni.
2. Izprot dažādības izglītības konceptu dažādos aspektos, īpaši multikulturālā un iekļaujošā izglītības vidē.
3. Zina par sociāli normatīvajiem priekšnosacījumiem, kas ietekmē iekļaujošas izglītības modeļu īstenošanu, un izprot to piemērošanas iespējas praksē. - Studiju kursa gala vērtējums veido praktisko darbu rezultāti semestra laikā un eksāmena vērtējums. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā. Prasmes: 4. Pilnveido izglītojamo personības kompetenci, ņemot vērā sociālās vides daudzveidību, sekmējot skolēnu toleranci, socializācijas iemaņas un sagatavotību dzīvei multikulturālā sabiedrībā. 5. Izvēlas un pielietot mācīšanas un mācīšanās pieejas, kas respektē izglītojamo individuālās vajadzības, intereses un veicina iekļaujošu izglītības vidi. 6. Veicina attieksmes veidošanos, kas balstīta cieņā pret kultūru, uzskatu un identitātes dažādību. 7. Izmanto piemērotas starpkultūru komunikācijas stratēģijas, strādājot daudzveidīgā sociālajā un izglītības kontekstā. - Studiju kursa gala vērtējums veido praktisko darbu rezultāti semestra laikā un eksāmena vērtējums. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā. Kompetences: 8. Patstāvīgi plāno un veido iekļaujošu, intelektuāli stimulējošu un emocionāli atbalstošu mācību vidi, kas atbilst izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām un veicina sadarbību. 9. Kritiski analizē un interpretē dažādības izpausmes izglītības kontekstā, kā arī pamatoti diskutē par dažādības procesiem un to nozīmi mācību vidē. 10. Apliecina personīgu un sociālu atbildību, respektējot katra izglītojamā individualitāti un kultūras identitāti. - Studiju kursa gala vērtējums veido praktisko darbu rezultāti semestra laikā un eksāmena vērtējums. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. - 60%
Gala pārbaudījums: Eksāmens. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāja profesionālās darbības pamati; Psiholoģija skolotājiem; Mācīšana un mācīšanās; Izglītības procesa organizācija sākumskolā; Iekļaujošā un speciālā izglītība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|