LA1357 Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas I

Kods LA1357
Nosaukums Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Dažādības pedagoģijas dimensijas I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dina Bethere
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji padziļināti apgūs zināšanas par dažādības un multikulturālisma pamatjēdzieniem, kultūru daudzveidību un ar to saistītajiem sociālajiem procesiem – aizspriedumiem, stereotipiem un attieksmēm. Kursā tiks apgūtas pedagoģiskās pieejas, kas veicina dažādības respektēšanu un multikulturāla mācību procesa īstenošanu, atbalstot skolēnu ilgtspējīgu attīstību. Reflektējot par savu pedagoģisko praksi un profesionālo izaugsmi, studenti izzinās kultūrkompetenta skolotāja kompetenču nozīmi, kā arī iekļaujošas izglītības principus globalizācijas kontekstā, akcentējot kvalitātes nodrošinājumu un resursu efektīvu izmantošanu izglītības vidē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. "Kultūras uzskati, stereotipi un starpkultūru komunikācija demokrātiskā sabiedrībā" * Kultūras pieņēmumi un vērtību sistēmas kā komunikācijas pamats * Stereotipu un aizspriedumu rašanās mehānismi un to ietekme uz attieksmēm * Starpkultūru komunikācija kā demokrātiskas sabiedrības instruments * Tolerances un empātijas loma pilsoniskajā līdzdalībā * Prakse: kritiskās domāšanas vingrinājumi un situāciju analīze 4 6 2 12
2. "Sociālā nevienlīdzība" Risinājumi multikulturālā sabiedrībā un izglītības vidē. 4 8 2 12
3. "Reliģiju dažādība un izaicinājumi sabiedrībā." Reliģija un kultūra, māksla un izglītība. Ar reliģijas jautājumiem saistītās mūsdienu tendences un problemātika. 6 10 2 10
4. "Bilingvisms un bilingvālu bērnu identitātes veidošanās". Diskriminācijas formu apzināšanās un iespējamo diskriminācijas risku identificēšana un atpazīšana. 4 10 2 12
5. "Kultūru daudzveidība Latvijā: etnisko grupu simboli, vērtības un integrācijas dinamika". Etnisko grupu un minoritāšu kultūru pārskats Latvijā (krievi, poļi, baltkrievi, ukraiņi, lībieši u.c.) Tradīcijas, simboli, vērtību kopas un līdzīgo/atšķirīgo apzināšanās Kultūras identitātes un piederības jautājumi ntegrācija vs asimilācija – sabiedrības uzdevumi Diskusija: kā sabiedrībā veicināt savstarpēju cieņu un iekļaujošu līdzāspastāvēšanu. 8 8 4 10
6. Komunikācijas problemātika medijos. Tolerantas attieksmes, empātijas, cieņas un sociālo pārmaiņu veicināšana. 6 10 4 12
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: Attīstīt izpratni par dažādības aspektiem izglītībā, iepazīstot iekļaujošās izglītības pieejas un to attīstības virzienus Latvijā un pasaulē, kā arī izzināt pedagoģiskās darbības iespējas multikulturālā vidē globalizācijas apstākļos, lai veidotu topošo pedagogu spēju veicināt iekļaujošu un daudzveidību cienošu mācību procesu. Kursa uzdevumi: 1. Veicināt topošo pedagogu padziļinātu izpratni par globalizācijas ietekmi uz izglītību, dažādības jēdzienu, tā kategorijām un dimensijām, kā arī par pārmaiņu nepieciešamību un līdztiesīgu iespēju nodrošināšanu multikulturālā mācību vidē. 2. Attīstīt topošo skolotāju profesionālo kompetenci iekļaujošas izglītības īstenošanā, ņemot vērā daudzkultūru mācību vides specifiku un vajadzības. 3. Pilnveidot prasmes plānot, organizēt un vadīt mācību un audzināšanas procesu, kas balstīts uz iekļaušanu un kultūru daudzveidības respektēšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina par lokāla, nacionāla un globāla mēroga problēmām, pārvaldības struktūrām un mehānismiem, uzsverot to daudzveidību un savstarpējo saikni. 2. Izprot dažādības izglītības konceptu dažādos aspektos, īpaši multikulturālā un iekļaujošā izglītības vidē. 3. Zina par sociāli normatīvajiem priekšnosacījumiem, kas ietekmē iekļaujošas izglītības modeļu īstenošanu, un izprot to piemērošanas iespējas praksē. - Studiju kursa gala vērtējums veido praktisko darbu rezultāti semestra laikā un eksāmena vērtējums. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Prasmes: 4. Pilnveido izglītojamo personības kompetenci, ņemot vērā sociālās vides daudzveidību, sekmējot skolēnu toleranci, socializācijas iemaņas un sagatavotību dzīvei multikulturālā sabiedrībā. 5. Izvēlas un pielietot mācīšanas un mācīšanās pieejas, kas respektē izglītojamo individuālās vajadzības, intereses un veicina iekļaujošu izglītības vidi. 6. Veicina attieksmes veidošanos, kas balstīta cieņā pret kultūru, uzskatu un identitātes dažādību. 7. Izmanto piemērotas starpkultūru komunikācijas stratēģijas, strādājot daudzveidīgā sociālajā un izglītības kontekstā. - Studiju kursa gala vērtējums veido praktisko darbu rezultāti semestra laikā un eksāmena vērtējums. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Kompetences: 8. Patstāvīgi plāno un veido iekļaujošu, intelektuāli stimulējošu un emocionāli atbalstošu mācību vidi, kas atbilst izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām un veicina sadarbību. 9. Kritiski analizē un interpretē dažādības izpausmes izglītības kontekstā, kā arī pamatoti diskutē par dažādības procesiem un to nozīmi mācību vidē. 10. Apliecina personīgu un sociālu atbildību, respektējot katra izglītojamā individualitāti un kultūras identitāti. - Studiju kursa gala vērtējums veido praktisko darbu rezultāti semestra laikā un eksāmena vērtējums. Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. - 60%
Gala pārbaudījums: Eksāmens. - 40%
 
Priekšzināšanas Skolotāja profesionālās darbības pamati; Psiholoģija skolotājiem; Mācīšana un mācīšanās; Izglītības procesa organizācija sākumskolā; Iekļaujošā un speciālā izglītība.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]