LA1353 Sociālās un pilsoniskās jomas metodika II

Kods LA1353
Nosaukums Sociālās un pilsoniskās jomas metodika II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ivita Pelnēna
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir veidots, lai sniegtu studentiem iespēju attīstīt kompetenci sociālo zinību un vēstures mācību procesa organizēšanā un vadīšanā. Kursa ietvaros studenti padziļināti iepazīsies ar mācību priekšmetu mērķiem, saturu, sasniedzamajiem rezultātiem un vērtēšanas principiem. Tiks attīstītas prasmes plānot un īstenot skolēnam centrētu, radošu un jēgpilnu mācību procesu, izvēloties atbilstošas mācību metodes un materiālus, kā arī izstrādājot jaunus mācību līdzekļus un veicot skolēnu sasniegumu vērtēšanu.
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
I Sociālās zinības un sociālās zinātnes – kopīgais un atšķirīgais. Akcenti sociālo zinību un zinātņu mācību saturā, mācību procesa norisē. Sociālo zinību kā mācību priekšmeta attīstība, savdabība un īpatnības - ekonomikas, vērtībizglītības, politikpratības un dzīvesprasmju demokrātiskā sabiedrībā apguves integrācija. Integrētā mācību satura apguves problemātika sociālo zinību stundās. Stundas struktūra, stundas plāns. 10 20 6 22
II Sociālās zinībās un zinātnēs izmantojamie mācību metodiskie materiāli un līdzekļi. Metodisko materiālu un līdzekļu pielāgošanas iespējas atbilstoši mācību procesā izvirzītajam mērķim un skolēnu vecumposmam. Digitālo tehnoloģiju izmantošana mācību procesā. Ieteikumi un prasības metodisko materiālu izstrādē. 12 20 6 30
III Sociālo zinātņu satura apgūšana un lietpratības pilnveides iespējas mācību procesā. Caurviju prasmes "Pilsoniskā līdzdalība" veicināšana pedagoģiskajā procesā. Pilsoniskās līdzdalības nozīme 21. gadsimtā. Attīstības jeb globālā izglītība. Pilsoniskās un sociālās līdzdalības veidi, kopīgais un atšķirīgais. Patriotisma, pilsoniskās apziņas, vērtībizglītības loma ikdienā – izaicinājumi un iespējas. Jauniešu pilsoniskās līdzdalības izpausmes ikdienas dzīves situācijās, nodrošinot zināšanu pārnesi un dažādu situāciju konstruēšanu, atklājot skolēnam pastāvošās iespējas un veidus, kā var aktīvi līdzdarboties un ar savu pienesumu veicināt dzīves kvalitātes uzlabošanos. 14 22 6 30
IV Mācību stundas modelēšana. 1. Patstāvīgais darbs. Mācību stundas plāna izstrādāšana, iekļaujot pētniecisko darbību: pētījuma metodes izvēle, pamatojums, pētījuma veikšana, iegūtā materiāla atlase, apkopošana, analīze, prezentācija. Refleksija. Digitālās platformas izmantošana. 2. Patstāvīgais darbs. Mācību stundas plāna izstrādāšana, ieļaujot projekta metodi. Projekta tēmas izvēle, plāna izstrāde, projekta izstrāde, procesa un noslēguma vērtēšana, prezentācija. Refleksija. 14 22 8 30
V Skolēnu snieguma vērtēšana sociālajās zinībās un zinātnēs. Formatīvā un summatīvā vērtēšana sociālajās zinībās un zinātnēs. Pārbaudes darbu veidi. Atgriezeniskās saites sniegšanas metodiskie paņēmieni. Pašvērtējums. Digitālās ierīces vērtēšanā. 14 20 6 24
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem veidot kompetenci sociālo zinību un vēstures mācību priekšmetu mācību procesa organizēšanā un vadīšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sekmēt zināšanas un izpratni par sociālo zinību un vēstures mācību priekšmetu mērķiem, saturu, sasniedzamajiem rezultātiem, snieguma vērtēšanu; 2. Pilnveidot studentu kompetenci sociālo zinību un vēstures stundu plānošanā, organizēšanā, skolēncentrēta mācību procesa un radošas vides nodrošināšanā, mācību metožu, metodisko materiālu un līdzekļu izvēlē, jaunu mācību materiālu izstrādē, skolēnu sasniegumu un sniegumu vērtēšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
1. Pārzina mācību priekšmeta mērķi, saturu un sasniedzamos rezultātus. - Seminārs. Mācību satura analīze. Mācību programmas parauga sociālajās zinībās analīze.
2. Pārzina sociālo zinību un zinātņu mācību procesa nodrošināšanai piemērotākās organizācijas formas un metodes. - Seminārs. Materiālu, kas paredzēti izmantošanai sociālo zinību stundās satura un prasmju apguvei, atlase un apkopošana. Materiālu prezentācija.
3. Pārzina jaunākos mācību metodiskos materiālus un līdzekļus, pamatoti izvēlas tos izmantošanai satura un prasmju apguvē. - Seminar. Selection and compilation of materials intended for use in Social Studies lessons for content and skill acquisition. Presentation of the materials.
4. Pārzina mācību procesā sasniedzamo rezultātu vērtēšanas pieejas, rezultātu analīzes veidus, skolēnu iesaistīšanas paņēmienus vērtēšanā; izprot refleksijas un pašvērtējuma būtību. - Semināri. "Metodiskie paņēmieni skolēnu kritiskās domāšanas prasmju veicināšanā".
5. Izstrādā stundas plānu, iekļaujot pētniecisko darbību un projekta metodi. - Semināri. Atlasīto materiālu prezentācija, stundas fragmentu, lai rosinātu kritisko domāšanu un veicinātu skolēnu pilsonisko atbildību, novadīšana auditorijā. Metodisko materiālu un līdzekļu apzināšana, atlase un apkopošana mācību procesā izvirzīto mērķu sasniegšanai.
6. Mērķtiecīgi un jēgpilni pielieto skolēnu aktivitāti rosinošas mācību metodes, kas vērstas uz mācīšanos iedziļinoties, satura un prasmju apgūšanu. - Semināri. "Pilsoniskās kompetences veicināšana pedagoģiskajā procesā". Pilsoniskās līdzdalības veidu: brīvprātīgais darbs, sociālās kampaņas, piketi, pilsoniskā nepakļaušanās, sociālā uzņēmējdarbība, ziedošana, mecenātisms u.c. loma un iespējas 21. gadsimtā.
7. Izmanto digitālos rīkus sociālo zinību mācību uzdevumu veidošanai, organizē skolēnu zināšanu un prasmju pilnveidošanu, vērtēšanu , izmantojot tehnoloģiju sniegtās iespējas. - Prezentācija semināros. Mācību stundas plāna izstrādāšana, iekļaujot pētniecisko darbību vai projekta metodi. Prezentācija, pašvērtējums.
8. Plāno sociālo zinību un sociālo zinātņu mācību stundas, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izmantojot dažādas stratēģijas, mācību līdzekļus un tehnoloģijas. - Semināri. Atlasīto materiālu prezentācija, stundas fragmentu, lai rosinātu kritisko domāšanu un veicinātu skolēnu pilsonisko atbildību, novadīšana auditorijā. Metodisko materiālu un līdzekļu apzināšana, atlase un apkopošana mācību procesā izvirzīto mērķu sasniegšanai.
9. Izstrādā dažāda izziņas līmeņa jēgpilnus, kompleksus uzdevumus, vērtēšanas kritērijus un snieguma līmeņa aprakstus. - Prezentācija semināros. Mācību stundas plāna izstrādāšana, iekļaujot pētniecisko darbību vai projekta metodi. Prezentācija, pašvērtējums.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Mācību materiāla izstrāde vienai tēmai (darba lapu, atgādņu lapas) - 20%
Stundas plāna izstrāde, iekļaujot pētniecisko darbību vai projekta metodi - 20%
Tēmas formulējums un vērtēšanas kritēriju izstrāde (esejai, pārspriedumam) - 20%
Eksāmens – darba mapes (portfolio) izstrāde - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]