Kods | LA1353 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās un pilsoniskās jomas metodika II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir veidots, lai sniegtu studentiem iespēju attīstīt kompetenci sociālo zinību un vēstures mācību procesa organizēšanā un vadīšanā. Kursa ietvaros studenti padziļināti iepazīsies ar mācību priekšmetu mērķiem, saturu, sasniedzamajiem rezultātiem un vērtēšanas principiem. Tiks attīstītas prasmes plānot un īstenot skolēnam centrētu, radošu un jēgpilnu mācību procesu, izvēloties atbilstošas mācību metodes un materiālus, kā arī izstrādājot jaunus mācību līdzekļus un veicot skolēnu sasniegumu vērtēšanu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem veidot kompetenci sociālo zinību un vēstures mācību priekšmetu mācību procesa organizēšanā un vadīšanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sekmēt zināšanas un izpratni par sociālo zinību un vēstures mācību priekšmetu mērķiem, saturu, sasniedzamajiem rezultātiem, snieguma vērtēšanu; 2. Pilnveidot studentu kompetenci sociālo zinību un vēstures stundu plānošanā, organizēšanā, skolēncentrēta mācību procesa un radošas vides nodrošināšanā, mācību metožu, metodisko materiālu un līdzekļu izvēlē, jaunu mācību materiālu izstrādē, skolēnu sasniegumu un sniegumu vērtēšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Pārzina mācību priekšmeta mērķi, saturu un sasniedzamos rezultātus. - Seminārs.
Mācību satura analīze. Mācību programmas parauga sociālajās zinībās analīze. 2. Pārzina sociālo zinību un zinātņu mācību procesa nodrošināšanai piemērotākās organizācijas formas un metodes. - Seminārs. Materiālu, kas paredzēti izmantošanai sociālo zinību stundās satura un prasmju apguvei, atlase un apkopošana. Materiālu prezentācija. 3. Pārzina jaunākos mācību metodiskos materiālus un līdzekļus, pamatoti izvēlas tos izmantošanai satura un prasmju apguvē. - Seminar. Selection and compilation of materials intended for use in Social Studies lessons for content and skill acquisition. Presentation of the materials. 4. Pārzina mācību procesā sasniedzamo rezultātu vērtēšanas pieejas, rezultātu analīzes veidus, skolēnu iesaistīšanas paņēmienus vērtēšanā; izprot refleksijas un pašvērtējuma būtību. - Semināri. "Metodiskie paņēmieni skolēnu kritiskās domāšanas prasmju veicināšanā". 5. Izstrādā stundas plānu, iekļaujot pētniecisko darbību un projekta metodi. - Semināri. Atlasīto materiālu prezentācija, stundas fragmentu, lai rosinātu kritisko domāšanu un veicinātu skolēnu pilsonisko atbildību, novadīšana auditorijā. Metodisko materiālu un līdzekļu apzināšana, atlase un apkopošana mācību procesā izvirzīto mērķu sasniegšanai. 6. Mērķtiecīgi un jēgpilni pielieto skolēnu aktivitāti rosinošas mācību metodes, kas vērstas uz mācīšanos iedziļinoties, satura un prasmju apgūšanu. - Semināri. "Pilsoniskās kompetences veicināšana pedagoģiskajā procesā". Pilsoniskās līdzdalības veidu: brīvprātīgais darbs, sociālās kampaņas, piketi, pilsoniskā nepakļaušanās, sociālā uzņēmējdarbība, ziedošana, mecenātisms u.c. loma un iespējas 21. gadsimtā. 7. Izmanto digitālos rīkus sociālo zinību mācību uzdevumu veidošanai, organizē skolēnu zināšanu un prasmju pilnveidošanu, vērtēšanu , izmantojot tehnoloģiju sniegtās iespējas. - Prezentācija semināros. Mācību stundas plāna izstrādāšana, iekļaujot pētniecisko darbību vai projekta metodi. Prezentācija, pašvērtējums. 8. Plāno sociālo zinību un sociālo zinātņu mācību stundas, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izmantojot dažādas stratēģijas, mācību līdzekļus un tehnoloģijas. - Semināri. Atlasīto materiālu prezentācija, stundas fragmentu, lai rosinātu kritisko domāšanu un veicinātu skolēnu pilsonisko atbildību, novadīšana auditorijā. Metodisko materiālu un līdzekļu apzināšana, atlase un apkopošana mācību procesā izvirzīto mērķu sasniegšanai. 9. Izstrādā dažāda izziņas līmeņa jēgpilnus, kompleksus uzdevumus, vērtēšanas kritērijus un snieguma līmeņa aprakstus. - Prezentācija semināros. Mācību stundas plāna izstrādāšana, iekļaujot pētniecisko darbību vai projekta metodi. Prezentācija, pašvērtējums. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mācību materiāla izstrāde vienai tēmai (darba lapu, atgādņu lapas) - 20%
Stundas plāna izstrāde, iekļaujot pētniecisko darbību vai projekta metodi - 20% Tēmas formulējums un vērtēšanas kritēriju izstrāde (esejai, pārspriedumam) - 20% Eksāmens – darba mapes (portfolio) izstrāde - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|