Kods | LA1352 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās un pilsoniskās jomas metodika I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir vērsts uz profesionālo kompetenču attīstīšanu atbilstoši Sociālās un pilsoniskās jomas standartam, lai sagatavotu studentus vēstures mācību organizēšanai un vadīšanai skolā. Kursa laikā studējošie pilnveido prasmes darbā ar normatīvajiem dokumentiem, mācību materiāliem un speciālo literatūru, kā arī padziļina izpratni par vēstures mācību saturu un organizāciju kompetenču pieejas ietvaros. Īpaša uzmanība tiek pievērsta vēstures skolotāja profesionālo prasmju un kompetenču apguvei. Kurss tiek īstenots latviešu valodā un balstīts uz aktīvu studējošo līdzdalību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir veidot Sociālās un pilsoniskās jomas standartam atbilstošas profesionālās kompetences, kas ir nepieciešamas vēstures mācību organizēšanai un vadīšanai skolā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot iemaņas strādājot ar normatīvajiem dokumentiem, mācību līdzekļiem, speciālo literatūru; 2. Konstruēt zināšanas par vēstures mācību būtību, mērķi, uzdevumiem, saturu un organizēšanu kompetenču pieejas kontekstā; 3. Apgūt vēstures skolotāja profesionālās prasmes un kompetences. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Zina un skaidro vēstures mācību specifiku, mērķi un uzdevumus. - Sociālās un pilsoniskās jomas pamatskolas mācību standarts un mācību programma vēsturē (struktūra, saturs, vēstures mācību vieta, SR). 2. Orientējās pamatskolas un vidusskolas mācību standartos un programmās, izprot to izveides pamatprincipus. - Seminārs. Izstrādātā mācību stundu plāna prezentēšana un apspriešana. 3. Zina par vēstures mācību līdzekļiem, to satura (dažāda veida teksti) izmantošanas iespējām vēstures mācībās, veicinot zināšanu konstruēšanu. - Seminārs. Mācību grāmatā piedāvāto resursu iespējas: patstāvīgā darba rezultātu prezentēšana un apspriešana. 4. Zina, kā un ar kādiem paņēmieniem var veicināt dažāda vecuma skolēnu ar dažādām spējām kritisko domāšanu, jaunradi. - Seminārs. Maketa "Mūsdienīga mācību grāmata vēsturē" prezentēšana. 5. Demonstrē izpratni par dažādiem vērtēšanas veidiem un formām, par refleksijas un pašvērtējuma būtību. - Seminārs. Patstāvīgi izstrādāto uzdevumu prezentēšana un apspriešana. 6. Izstrādā stundas plānu, formulē mērķi, uzdevumus, sagaidāmos rezultātus atbilstoši standarta prasībām. - Seminārs. Patstāvīgi izstrādāto uzdevumu prezentēšana un apspriešana. 7. Ievērojot dažādu vēstures avotu specifiku un, ņemot vērā skolēnu spēju atšķirības, veido uzdevumus, kas veicina noteiktas kompetences. - Semināri. Patstāvīgā darba rezultātu (izstrādāto uzdevumu/darba lapu) prezentēšana un apspriešana. 8. Izvēlas atbilstošas darbības formas un veidus, lai vēstures mācībās veicinātu skolēnu pašvadību, sadarbību, pilsonisko līdzdalību. - Seminārs. Patstāvīgā darba rezultātu (izstrādāto uzdevumu/darba lapu) prezentēšana un apspriešana. 9. Izmanto digitālos rīkus vēstures mācību satura komunicēšanai un uzdevumu veidošanai. - Semināri. Izstrādāto atgādņu un uzdevumu prezentēšana un apspriede. 10. Organizē skolēnu zināšanu un prasmju pilnveidošanu, vērtēšanu digitālajās platformās. - Seminārs. Patstāvīgi izstrādāto uzdevumu prezentēšana un apspriešana. 11. Veido dažāda veida pārbaudes darbus un pašvērtējuma piemērus. - Semināri. Patstāvīgā darba rezultātu (izstrādāto uzdevumu/darba lapu) prezentēšana un apspriešana. 12. Demonstrē pedagoģiskās komunikācijas prasmes, modelējot mācību stundu fragmentus, risinot problēmsituācijas - Seminārs. Izstrādātā projekta scenārija prezentēšana un apspriešana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Radošs darbs (grupās). Maketa "Mūsdienīga mācību grāmata vēsturē" izveide - 20%
Mācību stundas scenārija izstrāde, izvēloties kādu no sadarbību veicinošajām metodēm (lomu spēle, mācību ekskursija, intervija, aptauja), prezentēšana un apspriede - 20% Eksāmens - darba mapes (portfolio) izstrāde - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|