Kods | LA1351 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālo zinību un vēstures mācību metodika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir vērsts uz kompetenču attīstīšanu jauna integrēta mācību priekšmeta – *Sociālās zinības un vēsture* – mācību procesa organizēšanā un vadīšanā 4.–6. klasē. Kurss sniedz iespēju apgūt zināšanas par mācību priekšmeta mērķiem, saturu un sasniedzamajiem rezultātiem, balstoties uz normatīvajiem dokumentiem. Studiju procesā tiek veicināta topošo skolotāju profesionālā izaugsme, pilnveidojot prasmes stundu plānošanā, skolēncentrēta un radoša mācību procesa nodrošināšanā, piemērotu metožu un materiālu izvēlē, skolēnu snieguma vērtēšanā un refleksijā par savu pedagoģisko darbību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju apgūt kompetences jaunā priekšmeta – sociālās zinības un vēsture – mācību procesa organizēšanā un vadīšanā 4. – 6. klasē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sekmēt studentu izpratni, zināšanas par integrēta 4. – 6. klasē sociālo zinību un vēstures mācību priekšmeta mērķi, saturu un sasniedzamajiem rezultātiem reglamentējošo normatīvo dokumentu kontekstā; 2. Nodrošināt radošu vidi topošo skolotāju kompetences izkopšanai sociālo zinību un vēstures stundu plānošanā, skolēncentrēta mācību procesa nodrošināšanā, mācību metožu, metodisko materiālu un līdzekļu izvēlē, skolēnu mācību rezultātu vērtēšanā un skolotāja darba pašvērtējumā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina sociālo zinību un vēstures mācību priekšmeta mērķi, saturu un sasniedzamos rezultātus. - Semināri.
Mācību tematisko plānu izstrāde (darbs grupās). Mācību tematisko plānu prezentācija. Pārzina sociālo zinību un vēstures jēgpilna mācību procesa nodrošināšanai piemērotākās organizācijas formas un metodes. - Patstāvīgais darbs. Metodisko materiālu un līdzekļu apzināšana, atlase un apkopošana izmantošanai sociālo zinību un vēstures stundās. Pārzina sociālo zinību un vēstures mācību metodiskos materiālus, kritiski vērtē to satura izmantošanas iespējas sociālo zinību un vēstures apguvē. - Prezentācija semināros : materiālu un līdzekļu atlase un apkopošana mapē izmatošanai sociālo zinību un vēstures stundās satura un prasmju apguvei. Pārzina mācību procesā sasniedzamo rezultātu vērtēšanas pieejas, rezultātu analīzes veidus, skolēnu iesaistīšanas paņēmienus vērtēšanā; izprot refleksijas un pašvērtējuma būtību. - Prezentācija semināros : materiālu un līdzekļu atlase un apkopošana mapē izmatošanai sociālo zinību un vēstures stundās satura un prasmju apguvei. Izstrādā stundas plānu, formulē mērķi, uzdevumus, sagaidāmos rezultātus, atbilstoši jomas standarta prasībām. - Semināri. Mācību organizācijas formu un metožu izvēle, pamatojums sociālo zinību un vēstures satura apguvē; caurviju prasmju apguvē/pilnveidē. Patstāvīgi atlasa, kritiski analizē un interpretē stundās izmantojamos vēstures avotus korelācijā ar sociālo zinību saturu. - Semināri. Mācību organizācijas formu un metožu izvēle, pamatojums sociālo zinību un vēstures satura apguvē; caurviju prasmju apguvē/pilnveidē. Mērķtiecīgi un jēgpilni pielieto mācību metodes un metodiskos paņēmienus, kas vērsti uz mācīšanos iedziļinoties, kritisko domāšanu, pilsoniskās līdzdalības sekmēšanu sociālajās zinībās un vēsturē. - Semināri. Mācību ekskursiju tematika, vietu apzināšana, plāna izstrāde, mērķa uzdevumu formulējums. Sagatavoto materiālu par tēmu "Laiks un pagātnes liecības vēsturē un mūsdienās" prezentācija, apspriešana un vērtēšana, to pielietojums sociālo zinību un vēstures mācību stundā. Izvēlas un pamato sniegumu vērtēšanai atbilstošus paņēmienus. - Semināri. Sagatavoto materiālu prezentācija, apspriešana un vērtēšana, to iespējamais pielietojums sociālo zinību stundās. Reālai dzīvei pietuvināto situāciju simulācijas un to risinājumi Demonstrē pedagoģisko kompetenci sociālo zinību un vēstures mācību stundas modelēšanā, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izmantojot dažādas stratēģijas, mācību līdzekļus un tehnoloģijas. - Semināri. Sagatavoto materiālu prezentācija, apspriešana un vērtēšana, to iespējamais pielietojums sociālo zinību stundās. Reālai dzīvei pietuvināto situāciju simulācijas un to risinājumi Izstrādā dažāda izziņas līmeņa jēgpilnus, kompleksus uzdevumus, vērtēšanas kritērijus radošajiem darbiem. - Analizē skolas pašpārvaldes darbību: funkcijas, darbības virzienus. Izstrādā priekšlikumus darbības sekmēšanai. Semināri. Izstrādāto priekšlikumu prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Materiālu atlase un apkopošana izmatošanai sociālo zinību un vēstures stundā satura un prasmju apguvei (vienā no klasēm) - 20%
2. Sociālo zinību un vēstures stundas plāna fragmenta izstrāde (digitālās platformas izmantošana, metodikas, metodisko materiālu izvēle) - 20% 3. Vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrāde sociālajās zinībās un vēsturē - 10% 4. Līdzdarbība semināros un uzstāšanās ar sagatavoto patstāvīgo darbu vienā no semināriem (tēma pēc studējošā izvēles un saskaņošanas ar docētāju) - 10% 5. Eksāmens – stundas modelēšana sociālajās zinībās un vēsturē - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|