LA1350 Avotmācība un historiogrāfija skolotājiem

Kods LA1350
Nosaukums Avotmācība un historiogrāfija skolotājiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ārija Kolosova
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Veidojot izpratni par vēstures avotu un zinātniskās literatūras būtību, veicināt studējošo intelektuāla līmeņa socialitātes attīstīšanu. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Avotmācības priekšmets. 2 4 2 6
Vēstures avotu analītiskā kritika (avotpētnieciskā analīze/avotu raksturojums). 4 6 2 8
Avotu analīzes metodes (statistiskā, semantiski – kontekstuālā, strukturālā, salīdzinošā). 2 4 0 6
Avotu informatīvā potenciāla atklāšana. 8 10 4 12
Historiogrāfijas priekšmets. 6 8 2 10
Historiogrāfisko pētījumu struktūra. 2 6 2 8
Vēsturnieku darbu historiogrāfiskā analīze. 4 6 2 8
Bibliogrāfijas sastādīšana. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studija kursa mērķis ir veidojot izpratni par vēstures avotu un zinātniskās literatūras būtību, veicināt studējošo intelektuāla līmeņa socialitātes attīstīšanu. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par avotmācības un historiogrāfijas priekšmetu kā kultūrvēsturisku parādību; 2. Veidot priekšstatu par vēstures avotu būtību, klasifikāciju un informatīvo potenciālu; 3. Veidot priekšstatu par zinātniskās literatūras būtību (par zinātnisko literatūru kā zinātniski – loģiskās domāšanas iemiesojumu/izpausmi); 4. Attīstīt prasmi analizēt gan dažādu veidu avotus, gan zinātnisko literatūru.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Izprot vēstures avotu būtību, klasifikāciju un informatīvo potenciālu. Izprot historiogrāfiju kā vēstures zinātnes vēsturi un tās šķautnes, avotmācības un historiogrāfijas priekšmetu kā kultūrvēsturisku parādību. Izprot zinātnisko literatūru kā zinātniski loģiskās domāšanas iemiesojumu un avotu (tekstu) kā kvalitatīvi noteikto veselumu. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros, kā arī eksāmena rezultāti.
Prasmes: Nošķir avotus no zinātniskās literatūras un zinātnisko literatūru no zinātniski populāras. Analizē gan avotus, atklājot to informatīvi potenciālu, gan zinātnisko literatūru, atklājot to autoru domas saturu un domāšanas veidu. Nosaka profesionālas vēsturnieku domas evolūciju. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros, kā arī eksāmena rezultāti.
Kompetence: Aptver dažādu laikmetu cilvēku mentālo pasauli, iemiesotu gan vēstures avotos, gan zinātniskajā literatūrā un veido dialogu ar to autoriem. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros, kā arī eksāmena rezultāti.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Uzstāšanās semināros ar sagatavotajiem darbiem. - 25%
Kolokvijs. Noteikta avota ārējās un iekšējās kritikas prezentācija. - 25%
Eksāmens. - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]