Kods | LA1350 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Avotmācība un historiogrāfija skolotājiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ārija Kolosova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Veidojot izpratni par vēstures avotu un zinātniskās literatūras būtību, veicināt studējošo intelektuāla līmeņa socialitātes attīstīšanu. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studija kursa mērķis ir veidojot izpratni par vēstures avotu un zinātniskās literatūras būtību, veicināt studējošo intelektuāla līmeņa socialitātes attīstīšanu. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veidot izpratni par avotmācības un historiogrāfijas priekšmetu kā kultūrvēsturisku parādību; 2. Veidot priekšstatu par vēstures avotu būtību, klasifikāciju un informatīvo potenciālu; 3. Veidot priekšstatu par zinātniskās literatūras būtību (par zinātnisko literatūru kā zinātniski – loģiskās domāšanas iemiesojumu/izpausmi); 4. Attīstīt prasmi analizēt gan dažādu veidu avotus, gan zinātnisko literatūru. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot vēstures avotu būtību, klasifikāciju un informatīvo potenciālu.
Izprot historiogrāfiju kā vēstures zinātnes vēsturi un tās šķautnes, avotmācības un historiogrāfijas priekšmetu kā kultūrvēsturisku parādību.
Izprot zinātnisko literatūru kā zinātniski loģiskās domāšanas iemiesojumu un avotu (tekstu) kā kvalitatīvi noteikto veselumu. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros, kā arī eksāmena rezultāti. Prasmes: Nošķir avotus no zinātniskās literatūras un zinātnisko literatūru no zinātniski populāras. Analizē gan avotus, atklājot to informatīvi potenciālu, gan zinātnisko literatūru, atklājot to autoru domas saturu un domāšanas veidu. Nosaka profesionālas vēsturnieku domas evolūciju. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros, kā arī eksāmena rezultāti. Kompetence: Aptver dažādu laikmetu cilvēku mentālo pasauli, iemiesotu gan vēstures avotos, gan zinātniskajā literatūrā un veido dialogu ar to autoriem. - Patstāvīgi veiktā darba rezultāti, kuri tiek prezentēti un apspriesti semināros, kā arī eksāmena rezultāti. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Uzstāšanās semināros ar sagatavotajiem darbiem. - 25%
Kolokvijs. Noteikta avota ārējās un iekšējās kritikas prezentācija. - 25% Eksāmens. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|