Kods | LA1346 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Cilvēks informatīvajā telpā un metodika medijpratībai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Veicināt studējošo medijpratības kompetenci, veidojot izpratni par informatīvās telpas būtību un problēmām 20. – 21. gs., par medijvides īpatnībām un medijkultūras sociālo funkciju, tās dažādām izpausmēm. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studējošo medijpratības kompetenci, veidojot izpratni par informatīvās telpas būtību un problēmām 20. – 21. gs., par medijvides īpatnībām un medijkultūras sociālo funkciju, tās dažādām izpausmēm. Studiju kursa uzdevumi: 1. Atklāt mediju vides īpatnības, kontekstus un funkcijas Latvijā; 2. Raksturot dažādus mēdiju veidus un to specifiku; 3. Veidot priekšstatu par cilvēka un mediju mijiedarbības iespējām, tās paņēmieniem, rezultātiem un sekām; 4. Strādājot ar dažāda veida informēšanas avotiem, veidot priekšstatu par medijpratības nozīmi mūsdienu sabiedrībā (medijpratības veicināšana). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Izprot informācijas telpas, medijkultūras būtību un problēmas 20. – 21. gs.
2. Demonstrē zināšanas par medijvides īpatnībām Latvijā, tās daudzveidības dažādiem kontekstiem, raksturo dažādus mediju veidus, skaidrojot to specifiskās īpatnības.
3. Izprot cilvēka un mediju mijiedarbības iespējas, izpausmes, rezultātus un sekas, mediju lomu sabiedriskās apziņas veidošanā un personības socializācijā. - Izveidotais Latvijas mediju vides raksturojums. Pētījums. Kolokvijs.
Eksāmens. 4. Veic Latvijas medijvides analīzi pēc noteiktiem kritērijiem un veido tās raksturojumu. 5. Analizē un apraksta medijus produkcijas un recepcijas kontekstā. 6. Atlasa zinātnisko literatūru atbilstoši noteiktai tēmai, analizē to, demonstrē digitālo un medijpratību, atlasot, analizējot un salīdzinot dažādus informēšanas avotus. - Izveidotais Latvijas mediju vides raksturojums. Pētījums. Kolokvijs. Eksāmens. 7. Demonstrē medijpratību, balstoties uz informācijas telpas būtību, īpatnībām, izpausmēm Latvijā. - Izveidotais Latvijas mediju vides raksturojums. Pētījums. Kolokvijs. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Latvijas mediju vides raksturojums - 20%
Medija raksturojums - 20% Pētījums - 20% Kolokvijs - 10% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|