Kods | LA1345 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis B2: Sociālais darbinieks darbam ar bērniem un jauniešiem "Metodes un pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst teorētiskās zināšanas par metodēm un pieejām darbā ar bērniem un jauniešiem, to pielietojumu sociālā darba vadības praksē, kā arī attīsta prasmes un pilnveido kompetences, kas nepieciešamas efektīvai prevencei un intervencei sociālajā darbā ar bērniem un jauniešiem.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas par metodēm un pieejām darbā ar bērniem un jauniešiem, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences izmantot tās sociālā darba vadības praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par metožu un pieeju darbā ar bērniem un jauniešiem izmantošanu sociālā darba vadības praksē; • Pilnveidot studentu prasmi identificēt, novērtēt, piesaistīt un izmantot metodoloģiskos resursus, kā arī pielietot metodes un pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem sociālo problēmu risināšanā un/vai mazināšanā/novēršanā; • Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu metožu un pieeju darbā ar bērniem un jauniešiem izvēli un izmantošanas nepieciešamību indivīda līmenī un sociālā darbi mikro, mezo un makropraksē; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Raksturo bērnus un jauniešus kā mērķgrupu sociālajā darbā;
2. Raksturo metodes un pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem;
3. Pārzina iekšējos un ārējos normatīvos aktus bērnu un jauniešu tiesību aizsardzības jomā;
4. Izprot metožu un pieeju darbā bērniem un jauniešiem sasaisti ar sociālā darba vadības praksi;
5. Izprot ētiskos un profesionālos apsvērumus, kas saistīti ar dažādu metožu un pieeju darbā ar bērniem un jauniešiem izmantošanu. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Identificē un klasificē metodes un pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem; 2. Identificē metodoloģiskos resursus darbā ar bērniem un jauniešiem; 3. Ievēro profesionālo ētiku, kā arī iekšējos un ārējos normatīvos aktus bērnu un jauniešu tiesību aizsardzības jomā; 4. Prot analizēt un salīdzināt dažādas metodes un pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem, to priekšrocības un ierobežojumus; 5. Demonstrē metodes un pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem; 6. Spēj izvēlēties un pielietot metodes un pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem dažādām klientu grupām sociālo problēmu mazināšanā / novēršanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē metožu un pieeju darbā ar bērniem un jauniešiem efektivitāti sociālo grūtību mazināšanā; 2. Spēj patstāvīgi izvērtēt bērnu un jauniešu situāciju un noteikt vispiemērotāko intervences pieeju un metodes; 3. Argumentē pieejas un metodes izvēli; 4. Prot pamatot izvēlēto metodi un pieeju darbā ar bērniem un jauniešiem, argumentējot to ar zinātniskiem un praktiskiem apsvērumiem; 5. Reflektē un kritiski novērtē savu un kolēģu sniegumu pieejas izvēlē un metožu demonstrēšanā; 6. Spēj reflektēt par savu profesionālo praksi un pieņemt lēmumus par pieejas piemērotību un metožu pielietojumu; 7. Izmanto inovatīvas pieejas darbā ar bērniem un jauniešiem, pielāgojot pieejas un metodes mērķgrupas vajadzībām. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1 - 15. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā
- 75%
Eksāmens – projekta prezentācija - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālo pedagoģiju, inovācijām sociālā darba vadībā, dažādības dimensijām sociālā darba praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|