Kods | LA1342 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Franču valodas pamati: teksta analīze I, II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Veisbuka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā aplūkota valoda kā runas darbība konkrētās komunikācijās situācijas, kas nosaka atbilstošu valodas izteiksmes līdzekļu lietojumu gan mutvārdos, gan rakstveidā. Pamatvienība – teksts, tā struktūra, nozīmes, etimoloģija, varianti. Teksts tiek aplūkots trīs aspektos: strukturālā, semantiskā un funkcionālā. Kursā arī aplūkota diskursa analīze, mūsdienu franču valodas lietojums dažādās sfērās ar mediju starpniecību. Kursā tiks pilnveidotas lasītprasmes un tekstveides prasmes franču valodā atbilstoši B1 līmenim.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot un izkopt studentu prasmes un iemaņas dažādu tekstu lasīšanā (klausīšanā) un analizēt tajos sastopamo lingvistisko un stilistisko īpatnību izvērtēšanā, atbilstoši valodas kultūrai un normām. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sagatavoties tekstu pirmstulkošanas analīzes veikšanai. 2. Praktiski analizēt dažādu tipu un žanru tekstus. 3. Lasot tekstus, veikt teksta analīzi. 4. Darbs ar dažāda veida franču valodas tekstiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
- atpazīst dažādus tekstu veidus: informatīvos, naratīvos, aprakstošos u.c.;
- atpazīst informatīvo tekstu ekvivalentus franču un latviešu valodā;
- veic referatīvu tekstu analīzi;
- zina tekstus veidojošo mikro- un makrostruktūras elementus. - Tekstu analīzes uzdevumos sekmīgi atpazīst dažādus tekstu veidus, sekmīgi identificē informatīvo tekstu ekvivalentus, sekmīgi veic referatīvu tekstu analīzi, sekmīgi nokārto pārbaudi par tekstu mikro- un makrostruktūras elementiem. PRASMES: - raksta pārspriedumus vai jaukta tipa tekstu; - ievēro teksta daļas (plānveidību, rindkopas, saistījumu starp daļām); - veido tekstu atbilstoši saziņas situācijai; - izmanto dažādas sintaktiskās konstrukcijas; - mērķtiecīgi izmanto dažādu slāņu leksiku un tēlainās izteiksmes līdzekļus. - Rakstveida uzdevumos spēj sekmīgi izveidot saturiski un strukturāli atbilstošu tekstu atbilstoši saziņas situācijai, lietojot dažādas sintaktiskas konstrukcijas, dažādu slāņu leksiku un tēlainās izteiksmes līdzekļus. KOMPETENCES: Lingvistiskā kompetence – spēja un prasme lietot franču valodu kā zīmju sistēmu dažādos kontekstos. Pragmatiskā kompetence – prasme veidot vienotu tekstu vai runu, ievērojot franču valodas likumsakarības. - Sekmīgi veikti uzdevumi, lietojot valodu dažādos kontekstos un veidojot vienotu, strukturētu un mērķtiecīgu tekstu vai runu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 50%
Gala pārbaudījums (eksāmens) - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Franču valoda A2 līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|