Kods | LA1335 | ||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība logopēdijā II (studiju darbs - bērnu logopēdija) | ||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele, Arturs Medveckis | ||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tiek apgūtas teorētiskās zināšanas un iegūtas prasmes pētniecībā. Studiju darbs apkopo un padziļina studentu profesionālās zināšanas bērnu logopēdijā, veicina un attīsta pētnieciskā darba prasmes, veido prasmi publiski uzstāties.. |
||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: apgūt pētnieciskā darba prasmes, apkopojot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas logopēdijā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Apgūt pētnieciskās darbības pamatprasmes logopēdijā. 2. Apgūt zinātnisko darbu izstrādes procesa un metodoloģijas specifiku logopēdijā. 3. Apgūt datu apkopošanas, statistiskas metožu izmantošanu pētījuma analīzē, veikt aprēķinus, izmantojot datu apstrādes paketi SPSS. 4. Apkopot un analizēt prakses laikā savākto datu materiālu un novērojumus. 5. Apgūt prasmi prezentēt un izplatīt pētījumu rezultātus. 6. Padziļināt studenta profesionālās zināšanas logopēdijā. | ||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina pētniecības metodes.
2. Ir izpratne par pētniecisko datu ieguvi un analīzi.
3. Ir zināšanas par pētniecības procesa plānošanu un īstenošanu.
4. Ir izpratne par zinātnisko pētījumu ētiskajām normām un principiem, Latvijas logopēdu profesionālās darbības un ētikas kodeksu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Eksāmens: studiju darba aizstāvēšana. PRASMES: 1. Prot definēt pētījuma zinātniskās kategorijas. 2. Prot veikt teorētisko avotu analīzi, izvēlēties un pamatot pētījuma metodes, īstenot empīrisko pētījumu, interpretēt pētījuma datus, izstrādāt pētnieciskā darba aprakstu. 3. Prot apkopot datus un izmantot programmu SPSS, lai veiktu statistiskos aprēķinus. 4. Ievēro zinātnisko pētījumu ētiskās normas un principus, Latvijas logopēdu profesionālās darbības un ētikas kodeksu. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Eksāmens: studiju darba aizstāvēšana. KOMPETENCE: Spēj analizēt aktuālas logopēdijas problēmas un formulēt pētniecības jautājumu, pamato izvēlētās pētniecības metodes, izmanto datu apstrādes un statistiskās datu apstrādes metodes pētniecībā un profesionālajā darbībā, veic pētījumus runas, valodas un komunikācijas traucējumu korekcijas dažādos kontekstos, ievēro zinātnisko pētījumu ētiskās normas un principus, prot publiski uzstāties un aizstāvēt tos. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Eksāmens: studiju darba aizstāvēšana. |
||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Studiju darba aizstāvēšana (eksāmens) - 100%
|
||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas bērnu logopēdijā, prasmes IT lietojumā un pētniecības īstenošanas teorētiskajos aspektos. Pētniecība izglītībā Pētniecība logopēdijā I Informācijas tehnoloģijas logopēdijā Studiju kursi tematiskās jomas Bērnu logopēdija ietvarā atbilstoši studenta izvēlētajai pētniecības tēmai | ||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|