LA1334 Zinātnes komunikācijas stratēģijas un sabiedrības mijiedarbība

Kods LA1334
Nosaukums Zinātnes komunikācijas stratēģijas un sabiedrības mijiedarbība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola, Lāsma Latsone, Maija Demitere
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss attīsta maģistrantu prasmes efektīvi nodrošināt zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām, pilnveidojot publiskās uzstāšanās prasmes, izmantojot atbilstošas komunikācijas metodes un digitālās platformas, vienlaikus ievērojot ētikas principus un veicinot sabiedrības izpratni par dabaszinātņu nozīmi..
Tiek pilnveidotas maģistrantu prasmes multimediju risinājumu izmantošanai zinātnes komunikācijā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Zinātnes komunikācija kā zinātniskās darbības komponents. Zinātnes komunikācija publiskajā vidē. Zinātnes komunikācijas nozīme un mērķi. Zinātnes žurnālistikas jēdziens. Ētikas principi un izaicinājumi zinātnes komunikācijā. Atbildīga informācijas izplatīšana un dezinformācijas novēršana. 2 6 0 0
Zinātnes komunikācijas mērķauditorijas analīze: Kā identificēt un izprast dažādas sabiedrības grupas. Stratēģijas, kā pielāgot ziņojumus dažādām auditorijām. Zinātnes festivāli, izstādes un citi pasākumi. 2 8 0 0
Efektīvas komunikācijas metodes: Stāstniecība zinātnes komunikācijā; Interviju veikšana ar zinātniekiem un ekspertu viedokļu integrēšana; Praktiski piemēri un aktivitātes. 6 12 0 0
Publiskās uzstāšanās prasmes: Prezentāciju veidošana un uzstāšanās prasmju pilnveide. Saistošu un informatīvu lekciju un semināru veidošana. Refleksija un atgriezeniskā saite: zinātnes komunikācijas efektivitātes novērtēšana. Atgriezeniskās saites mehānismi un to izmantošana pilnveidei. 6 16 0 0
Multimediju izmantošana zinātnes komunikācijā (video, infografikas, sociālie mediji). Digitālās komunikācijas stratēģijas: sociālo mediju platformu izmantošana zinātnes popularizēšanā. Blogu un podkāstu veidošana. 8 18 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt maģistrantu prasmes efektīvi nodrošināt zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām, izmantojot atbilstošas komunikācijas metodes un digitālās platformas, vienlaikus ievērojot ētikas principus un veicinot sabiedrības izpratni par dabaszinātņu nozīmi. Uzdevumi: 1. Izstrādāt analītisku pārskatu par zinātnes komunikācijas nozīmi sabiedrībā, identificējot tās mērķus un ietekmi uz sabiedrības informētību. 2. Auditorijas pielāgošanas stratēģiju izstrāde: izveidot un prezentēt efektīvu zinātnes komunikācijas stratēģiju, kas pielāgota konkrētai sabiedrības grupai, demonstrējot izpratni par atbilstošu valodas un formāta izvēli. 3.Izstrādāt praktisku projektu, kurā tiek izmantoti multimediju rīki (video, infografikas, sociālie mediji), lai skaidrotu zinātniskus konceptus un popularizētu zinātni plašākai auditorijai. 4. Ētikas principu ievērošana komunikācijā: analizēt un diskutēt reālus gadījumus, kuros zinātnes komunikācijā ir bijušas ētiskas dilemmas, piedāvājot risinājumus atbildīgai informācijas izplatīšanai. 5. Sagatavot un demonstrēt prezentāciju par dabaszinātņu tēmu, kurā efektīvi tiek izmantoti zinātnes komunikācijas principi un auditorijas iesaistes metodes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izpratne par zinātnes komunikācijas nozīmi un mērķiem un tās lomu sabiedrībā. Pārzina stratēģijas ziņojumu pielāgošanai dažādām auditorijām Prot atpazīt un pielietot efektīvas zinātnes komunikācijas stratēģijas un organizēt sabiedrības iesaistīšanos zinātniskās diskusijās, veicinot dialogu un līdzdalību. - Analizēt populārzinātniskus rakstus dabaszinātņu jomā, akcentējot sabiedrības ieinteresēšanas iespējas dabaszinātnēs. Vērtēšanas kritēriji (kopējais punktu skaits: 100): Rakstu izvēle un analīze (20 punkti) Sabiedrības ieinteresēšanas stratēģiju identificēšana (20 punkti) Mērķauditorijas analīze (15 punkti) Labās prakses piemēru izvēle (15 punkti) Refleksija un ieteikumi (15 punkti) Prasme iesaistīt diskusijā pārējos studentus, veicinot spēju argumentēt un aizstāvēt zinātnes tēmas publiskās diskusijās (15 punkti)
Izpratne par multimediju izmantošanu zinātnes komunikācijā. Izpratne par atbildīgu informācijas izplatīšanu un sociālo mediju platformu izmantošanu zinātnes popularizēšanā Prot īstenot zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām Spēj veidot saistošas un informatīvas prezentācijas, vadot lekcijas un seminārus, iesaistot auditoriju Prot izmantot multimediju rīkus (video, infografikas, sociālie mediji) zinātnes komunikācijā. Vada sabiedrības iesaistīšanos zinātniskās diskusijās, veicinot dialogu un līdzdalību. Veido saistošus un interesantus stāstus, kas palīdz izskaidrot zinātniskos konceptus. Prezentē publiskās runas prasmes lekciju vadīšanā dabaszinātņu jomā. - Multimediju projekts: Izveidot video, podkāstu vai infografiku vienas tēmas dabaszinību jomā popularizēšanai (var saistīt tēmas izvēli ar pirmajā uzdevumā izpētīto). Vērtēšanas kritēriji (kopējais punktu skaits: 100): Tēmas izvēle un izpēte (15 punkti) Multimediju formāta izvēle un pamatojums (15 punkti) Scenārija vai struktūras izstrāde (15 punkti) Multimediju materiāla veidošana (35 punkti) Prezentācija (10 punkti) Atgriezeniskās saites iegūšana (5 punkti)
Izpratne par zinātnes komunikācijas nozīmi un mērķiem un tās lomu sabiedrībā. Pārzina stratēģijas ziņojumu pielāgošanai dažādām auditorijām Prot īstenot zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām, tostarp izmantojot sociālos medijus zinātnes popularizēšanā. Izstrādā un īsteno efektīvas zinātnes komunikācijas stratēģijas. Veido saistošus un interesantus stāstus, kas palīdz izskaidrot zinātniskos konceptus. - Populārzinātnisks raksts par studentiem aktuālu tēmu dabaszinātnēs. Vērtēšanas kritēriji (kopējais punktu skaits: 100): Tēmas izvēle, pamatojums (30 punkti) Komunikācijas metožu un stratēģiju izvēle (25 punkti) Labās prakses piemēru iekļaušana (20 punkti) Iesniegšana un termiņš (5 punkti) Diskusija semināra laikā (20 punkti)
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācija “Populārzinātnisku rakstu analīze dabaszinātņu jomā, akcentējot sabiedrības ieinteresēšanas iespējas dabaszinātnēs” - 20%
Multimediju projekts: video, podkāsts vai infografika izvēlētās tēmas (dabaszinību jomā) popularizēšanai - 30%
“Zinātnes komunikācija publiskajā vidē”: populārzinātnisks raksts par studentiem aktuālu tēmu dabaszinātnēs - 30%
Aktīva dalība semināros - 20%
 
Priekšzināšanas Apgūti studiju kursi dabaszinātnēs bakalaura līmeņa programmā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]