Kods | LA1334 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātnes komunikācijas stratēģijas un sabiedrības mijiedarbība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola, Lāsma Latsone, Maija Demitere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss attīsta maģistrantu prasmes efektīvi nodrošināt zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām, pilnveidojot publiskās uzstāšanās prasmes, izmantojot atbilstošas komunikācijas metodes un digitālās platformas, vienlaikus ievērojot ētikas principus un veicinot sabiedrības izpratni par dabaszinātņu nozīmi.. Tiek pilnveidotas maģistrantu prasmes multimediju risinājumu izmantošanai zinātnes komunikācijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt maģistrantu prasmes efektīvi nodrošināt zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām, izmantojot atbilstošas komunikācijas metodes un digitālās platformas, vienlaikus ievērojot ētikas principus un veicinot sabiedrības izpratni par dabaszinātņu nozīmi. Uzdevumi: 1. Izstrādāt analītisku pārskatu par zinātnes komunikācijas nozīmi sabiedrībā, identificējot tās mērķus un ietekmi uz sabiedrības informētību. 2. Auditorijas pielāgošanas stratēģiju izstrāde: izveidot un prezentēt efektīvu zinātnes komunikācijas stratēģiju, kas pielāgota konkrētai sabiedrības grupai, demonstrējot izpratni par atbilstošu valodas un formāta izvēli. 3.Izstrādāt praktisku projektu, kurā tiek izmantoti multimediju rīki (video, infografikas, sociālie mediji), lai skaidrotu zinātniskus konceptus un popularizētu zinātni plašākai auditorijai. 4. Ētikas principu ievērošana komunikācijā: analizēt un diskutēt reālus gadījumus, kuros zinātnes komunikācijā ir bijušas ētiskas dilemmas, piedāvājot risinājumus atbildīgai informācijas izplatīšanai. 5. Sagatavot un demonstrēt prezentāciju par dabaszinātņu tēmu, kurā efektīvi tiek izmantoti zinātnes komunikācijas principi un auditorijas iesaistes metodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratne par zinātnes komunikācijas nozīmi un mērķiem un tās lomu sabiedrībā.
Pārzina stratēģijas ziņojumu pielāgošanai dažādām auditorijām
Prot atpazīt un pielietot efektīvas zinātnes komunikācijas stratēģijas un organizēt sabiedrības iesaistīšanos zinātniskās diskusijās, veicinot dialogu un līdzdalību. - Analizēt populārzinātniskus rakstus dabaszinātņu jomā, akcentējot sabiedrības ieinteresēšanas iespējas dabaszinātnēs.
Vērtēšanas kritēriji (kopējais punktu skaits: 100):
Rakstu izvēle un analīze (20 punkti)
Sabiedrības ieinteresēšanas stratēģiju identificēšana (20 punkti)
Mērķauditorijas analīze (15 punkti)
Labās prakses piemēru izvēle (15 punkti)
Refleksija un ieteikumi (15 punkti)
Prasme iesaistīt diskusijā pārējos studentus, veicinot spēju argumentēt un aizstāvēt zinātnes tēmas publiskās diskusijās (15 punkti) Izpratne par multimediju izmantošanu zinātnes komunikācijā. Izpratne par atbildīgu informācijas izplatīšanu un sociālo mediju platformu izmantošanu zinātnes popularizēšanā Prot īstenot zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām Spēj veidot saistošas un informatīvas prezentācijas, vadot lekcijas un seminārus, iesaistot auditoriju Prot izmantot multimediju rīkus (video, infografikas, sociālie mediji) zinātnes komunikācijā. Vada sabiedrības iesaistīšanos zinātniskās diskusijās, veicinot dialogu un līdzdalību. Veido saistošus un interesantus stāstus, kas palīdz izskaidrot zinātniskos konceptus. Prezentē publiskās runas prasmes lekciju vadīšanā dabaszinātņu jomā. - Multimediju projekts: Izveidot video, podkāstu vai infografiku vienas tēmas dabaszinību jomā popularizēšanai (var saistīt tēmas izvēli ar pirmajā uzdevumā izpētīto). Vērtēšanas kritēriji (kopējais punktu skaits: 100): Tēmas izvēle un izpēte (15 punkti) Multimediju formāta izvēle un pamatojums (15 punkti) Scenārija vai struktūras izstrāde (15 punkti) Multimediju materiāla veidošana (35 punkti) Prezentācija (10 punkti) Atgriezeniskās saites iegūšana (5 punkti) Izpratne par zinātnes komunikācijas nozīmi un mērķiem un tās lomu sabiedrībā. Pārzina stratēģijas ziņojumu pielāgošanai dažādām auditorijām Prot īstenot zinātnes komunikāciju dažādām sabiedrības grupām, tostarp izmantojot sociālos medijus zinātnes popularizēšanā. Izstrādā un īsteno efektīvas zinātnes komunikācijas stratēģijas. Veido saistošus un interesantus stāstus, kas palīdz izskaidrot zinātniskos konceptus. - Populārzinātnisks raksts par studentiem aktuālu tēmu dabaszinātnēs. Vērtēšanas kritēriji (kopējais punktu skaits: 100): Tēmas izvēle, pamatojums (30 punkti) Komunikācijas metožu un stratēģiju izvēle (25 punkti) Labās prakses piemēru iekļaušana (20 punkti) Iesniegšana un termiņš (5 punkti) Diskusija semināra laikā (20 punkti) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija “Populārzinātnisku rakstu analīze dabaszinātņu jomā, akcentējot sabiedrības ieinteresēšanas iespējas dabaszinātnēs” - 20%
Multimediju projekts: video, podkāsts vai infografika izvēlētās tēmas (dabaszinību jomā) popularizēšanai - 30% “Zinātnes komunikācija publiskajā vidē”: populārzinātnisks raksts par studentiem aktuālu tēmu dabaszinātnēs - 30% Aktīva dalība semināros - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Apgūti studiju kursi dabaszinātnēs bakalaura līmeņa programmā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|