LA1333 Aktualitātes izglītībā un pedagoģiskās inovācijas

Kods LA1333
Nosaukums Aktualitātes izglītībā un pedagoģiskās inovācijas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Lāsma Latsone, Linda Pavītola, Maija Demitere
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir veidots, lai padziļināti analizētu mūsdienu izglītības attīstības tendences, aktuālos izaicinājumus un inovatīvas pieejas pedagoģiskajā praksē. Kurss piedāvā iespējas apgūt teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas, kas nepieciešamas pedagoģiskās kompetences attīstībai un pētnieciskai darbībai izglītības jomā. Īpašs uzsvars tiek likts uz izglītības politikas aktualitātēm, mūsdienu skolotāja lomu pārmaiņu procesos, kā arī inovatīvu metožu, tehnoloģiju un pieeju ieviešanu mācību procesā. Maģistranti tiek motivēti kritiski analizēt un izvērtēt pedagoģiskās prakses efektivitāti, attīstīt savas profesionālās prasmes, kā arī izstrādāt pētnieciskus un inovatīvus risinājumus savā specializācijas jomā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Aktualitātes Latvijas un Eiropas augstākās izglītības telpā. Starpdisciplinārais konteksts. Izglītības un pedagoģijas pamatjēdzieni, pamatprincipi, likumsakarības, pedagoģiskās kompetences. Pedagoģiskās inovācijas studentu iesaistes palielināšanai, mācīšanās efektivitātes uzlabošanai, digitālo prasmju attīstīšanai, starptautiskai konkurētspējai, problēmu risināšanai un kritiskās domāšanas attīstībai. 2 6 0 0
Izglītības teorijas un pieejas, to izpausmes mācību procesā. Mācīšanās mērķi, stili, motivācija, pieaugušo mācīšanās īpatnības. Caurviju prasmes, skaitļošanas domāšanas prasmes (computational thinking). Inovatīvas pedagoģijas teorētiskie modeļi un mācību saturs. 4 10 0 0
Transformatīvā pieeja izglītībā un mācību dizaina veidošana. Personalizētā pieeja. Mācību metožu dažādība mācīšanas un mācīšanās procesā. Pedagoga profesionālā lietpratība. Pieredzē balstīta mācīšanās. Sociālā un kultūras konteksta apzināšanās, lēmumu pieņemšana, emocionālā un personīgā attīstība. 4 12 0 0
Studiju kursa un konkrētas nodarbības plānošana un izstrāde: mērķa, sasniedzamo rezultātu formulēšana, mācību satura plānošana, patstāvīgais darbs u.c.). 4 14 0 0
Tehnoloģijas izglītībā: digitālo rīku un platformu integrācija mācību procesā. Multimediju izmantošana mācību materiālu veidošanā. 6 12 0 0
Mentorings kā atbalsts studentiem viņu akadēmiskajā un profesionālajā attīstībā. Talantu vadība. Komunikācijas prasmes (ar studentiem, kolēģiem un administrāciju). 4 6 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt iespējas maģistrantu pedagoģiskās kompetences attīstībai izglītības jomā inovatīvai, pētnieciskai un pedagoģiskai darbībai savā specializācijas jomā, un motivēt tālākai akadēmiskai izaugsmei. Studiju kursa uzdevumi: Motivēt kritiski analizēt un izvērtēt pedagoģiskās prakses efektivitāti, attīstīt savas profesionālās prasmes, kā arī izstrādāt pētnieciskus un inovatīvus risinājumus savā specializācijas jomā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot aktuālās tendences augstākajā izglītībā Latvijā un Eiropā un prot raksturot starpdisciplināru pieeju nozīmi un pielietojumu izglītībā. Pārzina izglītības pieejas un inovatīvas mācību metodes un to pielietojumu praksē, kā arī izprot dažādus mācīšanās stilus un motivācijas teorijas. Prot pielietot zināšanas patstāvīgā pedagoģiskā darbībā, īstenojot personalizētu pieeju studiju procesā. - 1. Eseja “Mūsdienu izglītības tendences: iespējas un izaicinājumi”. Vērtēšanas kritēriji (100 punkti): Temata izvēle un aktualitāte (10 punkti) Literatūras avotu izvēle un analīze (15 punkti) Temata atklāšana (30 punkti) Labās prakses piemēri (15 punkti) Iesniegšana un termiņš (5 punkti) Diskusija semināra laikā (25 punkti)
Spēj identificēt un pielāgot mācību metodes dažādiem mācīšanās stiliem un motivācijas līmeņiem. Prot definēt lekcijas mērķi, uzdevumus, patstāvīgā darba uzdevumu, novērtējuma kritērijus. Pārzina izglītības pieejas un inovatīvas mācību metodes un to pielietojumu praksē Izstrādā un īsteno vienu lekciju atbilstoši sasniedzamajiem mācību rezultātiem savā profesionālās darbības jomā. - 2. Vienas lekcijas vai seminārnodarbības (90 min) plānojuma detalizēta izstrāde dabaszinību jomā. Vērtēšanas kritēriji (100 punkti): Lekcijas mērķa, uzdevumu un sasniedzamo rezultātu definēšana (15p) Lekcijas satura un patstāvīgā darba uzdevumu izstrāde (30 punkti) Vērtēšanas kritēriju izstrāde (20 punkti) Literatūras un avotu izvēle (10 punkti) Lekcijas satura, mērķu, uzdevumu, patstāvīgā darba, vērtēšanas kritēriju prezentēšana (10 punkti) Atgriezeniskā saite – savstarpējā novērtēšana (15 punkti)
Prot pielietot izglītības teorijas un inovatīvas pieejas mācību dizaina un lekciju materiālu veidošanā un īstenošanā. Prot veidot digitālos mācību materiālus satura padziļinātai izpratnei. Izstrādā un īsteno lekciju par izvēlēto tematu atbilstoši sasniedzamajiem mācību rezultātiem savā profesionālās darbības jomā. - 3. Digitālo mācību materiālu izveide un prezentācija. Vērtēšanas kritēriji (100 punkti): Temata izvēle un atbilstība (10 punkti) Interaktīvā multimediju mācību materiāla izstrāde (50 punkti) Prezentācijas izveide (20 punkti) Atgriezeniskās saites sniegšana kolēģiem (15 punkti) Iesniegšana un termiņš (5 punkti)
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Eseja “Mūsdienu izglītības tendences: iespējas un izaicinājumi" - 20%
2. Vienas lekcijas vai seminārnodarbības (90 min) plānojuma detalizēta izstrāde dabaszinību jomā. - 40%
3. Digitālo mācību materiālu izveide un prezentācija - 30%
Aktīva dalība semināros Studiju kursā tiek īstenota kumulatīvā vērtēšana bez gala pārbaudījuma. - 10%
 
Priekšzināšanas Apgūti dabaszinātņu kursi bakalaura līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]