Kods | LA1333 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aktualitātes izglītībā un pedagoģiskās inovācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone, Linda Pavītola, Maija Demitere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir veidots, lai padziļināti analizētu mūsdienu izglītības attīstības tendences, aktuālos izaicinājumus un inovatīvas pieejas pedagoģiskajā praksē. Kurss piedāvā iespējas apgūt teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas, kas nepieciešamas pedagoģiskās kompetences attīstībai un pētnieciskai darbībai izglītības jomā. Īpašs uzsvars tiek likts uz izglītības politikas aktualitātēm, mūsdienu skolotāja lomu pārmaiņu procesos, kā arī inovatīvu metožu, tehnoloģiju un pieeju ieviešanu mācību procesā. Maģistranti tiek motivēti kritiski analizēt un izvērtēt pedagoģiskās prakses efektivitāti, attīstīt savas profesionālās prasmes, kā arī izstrādāt pētnieciskus un inovatīvus risinājumus savā specializācijas jomā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt iespējas maģistrantu pedagoģiskās kompetences attīstībai izglītības jomā inovatīvai, pētnieciskai un pedagoģiskai darbībai savā specializācijas jomā, un motivēt tālākai akadēmiskai izaugsmei. Studiju kursa uzdevumi: Motivēt kritiski analizēt un izvērtēt pedagoģiskās prakses efektivitāti, attīstīt savas profesionālās prasmes, kā arī izstrādāt pētnieciskus un inovatīvus risinājumus savā specializācijas jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot aktuālās tendences augstākajā izglītībā Latvijā un Eiropā un prot raksturot starpdisciplināru pieeju nozīmi un pielietojumu izglītībā.
Pārzina izglītības pieejas un inovatīvas mācību metodes un to pielietojumu praksē, kā arī izprot dažādus mācīšanās stilus un motivācijas teorijas.
Prot pielietot zināšanas patstāvīgā pedagoģiskā darbībā, īstenojot personalizētu pieeju studiju procesā. - 1. Eseja “Mūsdienu izglītības tendences: iespējas un izaicinājumi”.
Vērtēšanas kritēriji (100 punkti):
Temata izvēle un aktualitāte (10 punkti)
Literatūras avotu izvēle un analīze (15 punkti)
Temata atklāšana (30 punkti)
Labās prakses piemēri (15 punkti)
Iesniegšana un termiņš (5 punkti)
Diskusija semināra laikā (25 punkti) Spēj identificēt un pielāgot mācību metodes dažādiem mācīšanās stiliem un motivācijas līmeņiem. Prot definēt lekcijas mērķi, uzdevumus, patstāvīgā darba uzdevumu, novērtējuma kritērijus. Pārzina izglītības pieejas un inovatīvas mācību metodes un to pielietojumu praksē Izstrādā un īsteno vienu lekciju atbilstoši sasniedzamajiem mācību rezultātiem savā profesionālās darbības jomā. - 2. Vienas lekcijas vai seminārnodarbības (90 min) plānojuma detalizēta izstrāde dabaszinību jomā. Vērtēšanas kritēriji (100 punkti): Lekcijas mērķa, uzdevumu un sasniedzamo rezultātu definēšana (15p) Lekcijas satura un patstāvīgā darba uzdevumu izstrāde (30 punkti) Vērtēšanas kritēriju izstrāde (20 punkti) Literatūras un avotu izvēle (10 punkti) Lekcijas satura, mērķu, uzdevumu, patstāvīgā darba, vērtēšanas kritēriju prezentēšana (10 punkti) Atgriezeniskā saite – savstarpējā novērtēšana (15 punkti) Prot pielietot izglītības teorijas un inovatīvas pieejas mācību dizaina un lekciju materiālu veidošanā un īstenošanā. Prot veidot digitālos mācību materiālus satura padziļinātai izpratnei. Izstrādā un īsteno lekciju par izvēlēto tematu atbilstoši sasniedzamajiem mācību rezultātiem savā profesionālās darbības jomā. - 3. Digitālo mācību materiālu izveide un prezentācija. Vērtēšanas kritēriji (100 punkti): Temata izvēle un atbilstība (10 punkti) Interaktīvā multimediju mācību materiāla izstrāde (50 punkti) Prezentācijas izveide (20 punkti) Atgriezeniskās saites sniegšana kolēģiem (15 punkti) Iesniegšana un termiņš (5 punkti) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Eseja “Mūsdienu izglītības tendences: iespējas un izaicinājumi" - 20%
2. Vienas lekcijas vai seminārnodarbības (90 min) plānojuma detalizēta izstrāde dabaszinību jomā. - 40% 3. Digitālo mācību materiālu izveide un prezentācija - 30% Aktīva dalība semināros Studiju kursā tiek īstenota kumulatīvā vērtēšana bez gala pārbaudījuma. - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Apgūti dabaszinātņu kursi bakalaura līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|