Kods | LA1321 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektronikas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Priedols, Uldis Žaimis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Būla algebra. Loģisko funkciju formāls attēlojums divu līmeņu loģikā (SoP un PoS). Kombinatorisko digitālo sistēmu analīze un sintēze. Loģiskās funkcijas vienkāršošana pielietojot Karno kartes. Loģiskie elementi. Secīgo loģisko sistēmu analīze un sintēze. Stāvokļa kodēšana un stāvokļa vienkāršošana. Sinhronu secīgu ķēžu sintēze ar dažādiem trigeriem. Strāva un spriegums. Kirhofa likumi. Lineāru statisko ķēžu analīzes metodes. Pretestība, kapacitāte, induktivitāte. Diodes. Bipolārais tranzistors. MOSFET tranzistors kā slēdzis. Operacionālie pastiprinātāji. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par elektrotehnikas un elektronikas likumsakarībām un procesiem, kas nepieciešamas, lai pārzinātu iekārtu darbības principus. Uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par elektronikas ierīču darbības pamatiem, likumsakarībām un procesiem. 2. Veidot prasmes elektronikas ķēžu analīzē, veicot vienkāršus aprēķinus. Darbā izmantojot virtuālās simulācijas programmatūru. Iespējamās bojājuma vietas noteikšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot izmantojamo elektronisko iekārtu darbības principus. - Patstāvīgā darba uzdevumi:
Veikt elektriskās shēmas nezināmo elementu aprēķinu.
Veikt elektriskās shēmas parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam.
Veikt tranzistoru slēguma parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam.
Izmantojot LogiSim programmu izveidot loģisko elementu slēgumu atbilstoši dotajam uzdevumam. Veikt simulāciju.
Izveidot stāvokļu tabulu atbilstoši uzdevuma nosacījumiem. Veikt shēmas sintēzi. Pārliecināties par darbības pareizību ar simulāciju.
Veikt izvēlētās iekārtas darbības algoritma, programmas un slēguma shēmas izstrādi atbilstoši projekta uzdevumam.
Veikt elementu montāžu atbilstoši elektriskajai shēmai. Prasmes: Prot analizēt shēmas elementu darba režīmus un izvēlēties uzdevumu risināšanai adekvātus līdzekļus. - Patstāvīgā darba uzdevumi: Veikt elektriskās shēmas nezināmo elementu aprēķinu. Veikt elektriskās shēmas parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam. Veikt tranzistoru slēguma parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam. Izmantojot LogiSim programmu izveidot loģisko elementu slēgumu atbilstoši dotajam uzdevumam. Veikt simulāciju. Izveidot stāvokļu tabulu atbilstoši uzdevuma nosacījumiem. Veikt shēmas sintēzi. Pārliecināties par darbības pareizību ar simulāciju. Veikt izvēlētās iekārtas darbības algoritma, programmas un slēguma shēmas izstrādi atbilstoši projekta uzdevumam. Veikt elementu montāžu atbilstoši elektriskajai shēmai. Kompetence: Spēj izmantot virtuālās simulācijas programmatūru. Spēj noteikt iespējamā bojājuma veidu un vietu. - Patstāvīgā darba uzdevumi: Veikt elektriskās shēmas nezināmo elementu aprēķinu. Veikt elektriskās shēmas parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam. Veikt tranzistoru slēguma parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam. Izmantojot LogiSim programmu izveidot loģisko elementu slēgumu atbilstoši dotajam uzdevumam. Veikt simulāciju. Izveidot stāvokļu tabulu atbilstoši uzdevuma nosacījumiem. Veikt shēmas sintēzi. Pārliecināties par darbības pareizību ar simulāciju. Veikt izvēlētās iekārtas darbības algoritma, programmas un slēguma shēmas izstrādi atbilstoši projekta uzdevumam. Veikt elementu montāžu atbilstoši elektriskajai shēmai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījums:
Veikt elektriskās shēmas nezināmo elementu aprēķinu.
Veikt elektriskās shēmas parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam. Veikt tranzistoru slēguma parametru aprēķinu atbilstoši dotajam variantam. - 20%
Starppārbaudījums: Izmantojot LogiSim programmu izveidot loģisko elementu slēgumu atbilstoši dotajam uzdevumam. Veikt simulāciju. Izveidot stāvokļu tabulu atbilstoši uzdevuma nosacījumiem. Veikt shēmas sintēzi. Pārliecināties par darbības pareizību ar simulāciju. - 20% Starppārbaudījums: Veikt izvēlētās iekārtas darbības algoritma, programmas un slēguma shēmas izstrādi atbilstoši projekta uzdevumam. Veikt elementu montāžu atbilstoši elektriskajai shēmai. - 30% Noslēguma pārbaudījums: Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|