Kods | SM0011 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Erasmus+ kombinētā intensīvā programma "Matemātika pāri robežām: no teorijas līdz pielietojumam" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Starptautiskās mobilitātes nodaļa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inna Samuilika, Olga Kozlovska, Jeļena Liģere, Anna Levicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss integrē teoriju un praksi, lai parādītu, kā matemātika veido pamatu dažādu zinātnes nozaru pētījumiem un kā tās metodes tiek pielietotas reālās pasaules izaicinājumu risināšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem dziļāku izpratni par matemātikas nozīmi dažādās zinātnes nozarēs, kā arī motivēt un apmācīt viņus izmantot matemātikas metodes un rīkus savā izvēlētajā zinātnes jomā. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt izpratni par matemātikas nozīmi dažādās zinātnes nozarēs un tās izmantošanu sarežģītu problēmu risināšanā; - uzlabot dalībnieku spējas pielietot matemātikas metodes modeļu izveidē un analīzē; - nodrošināt platformu starptautiskām diskusijām un sadarbībai starp studentiem un zinātniekiem, sekmējot zināšanu apmaiņu; - attīstīt prasmes pielietot matemātikas teorijas un metodes praktiskām problēmām, īpaši inženierijas, bioloģijas, ekonomikas un citās jomās; - veidot jaunas pieejas un risinājumus, izmantojot matemātikas un citu zinātņu integrāciju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties teorētiskajos jautājumos: labi pārzina matemātikas pamata koncepcijas un metodes, kas nepieciešamas problēmu risināšanai dažādās zinātnes jomās. - Prezentācijas: pēc virtuālās daļas jāizveido prezentācija par savu izvēlēto studiju programmu (matemātikas pielietojums dažādos kursos). Spēj modelēt reālās dzīves situācijas: prot izmantot matemātiskos modeļus, lai analizētu sarežģītas problēmas bioloģijā, ekonomikā un inženierijā. - 1. Diskusijas un refleksijas: tiek novērtēta dalībnieku aktīvā līdzdalība diskusijās, problēmu risināšanā un dažādu matemātisko pieeju izvērtēšanā. Refleksiju raksti vai diskusijas palīdz novērtēt viņu izpratni par apgūtajām tēmām un to pielietojumu citās zinātnēs. 2. Praktiskie uzdevumi: nodarbībās ir iekļauti praktiskie uzdevumi, kuros dalībniekiem ir jāveic matemātiskie aprēķini vai jārisina noteiktas problēmas, izmantojot datorprogrammas vai citus rīkus. Šie uzdevumi tiek vērtēti pēc precizitātes un efektivitātes risinājuma izstrādē. Prot pielietot matemātiskās metodes: spēj efektīvi izmantot dažādas matemātiskās metodes, piemēram, analītiskās metodes, statistiskās un varbūtības metodes, kā arī algebriskās metodes, lai risinātu problēmas savā izvēlētajā zinātnes jomā. - 1. Diskusijas un refleksijas: tiek novērtēta dalībnieku aktīvā līdzdalība diskusijās, problēmu risināšanā un dažādu matemātisko pieeju izvērtēšanā. Refleksiju raksti vai diskusijas palīdz novērtēt viņu izpratni par apgūtajām tēmām un to pielietojumu citās zinātnēs. 2. Praktiskie uzdevumi: nodarbībās ir iekļauti praktiskie uzdevumi, kuros dalībniekiem ir jāveic matemātiskie aprēķini vai jārisina noteiktas problēmas, izmantojot datorprogrammas vai citus rīkus. Šie uzdevumi tiek vērtēti pēc precizitātes un efektivitātes risinājuma izstrādē. Spēj prezentēt matemātiskus rezultātus starptautiskā auditorijā. Studenti iegūs pieredzi, strādājot starptautiskās un starpdisciplinārās komandās, attīstot komunikācijas prasmes. - Prezentācijas: pēc virtuālās daļas jāizveido prezentācija par savu izvēlēto studiju programmu (matemātikas pielietojums dažādos kursos). Spēj pielāgot matemātiskās pieejas konkrētām problēmām un atrast optimālus risinājumus. Studenti attīstīs radošu un analītisku domāšanu, kas ir būtiska efektīvai problēmu risināšanai. - 1. Diskusijas un refleksijas: tiek novērtēta dalībnieku aktīvā līdzdalība diskusijās, problēmu risināšanā un dažādu matemātisko pieeju izvērtēšanā. Refleksiju raksti vai diskusijas palīdz novērtēt viņu izpratni par apgūtajām tēmām un to pielietojumu citās zinātnēs. 2. Praktiskie uzdevumi: nodarbībās ir iekļauti praktiskie uzdevumi, kuros dalībniekiem ir jāveic matemātiskie aprēķini vai jārisina noteiktas problēmas, izmantojot datorprogrammas vai citus rīkus. Šie uzdevumi tiek vērtēti pēc precizitātes un efektivitātes risinājuma izstrādē. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija - 30%
Diskusijas un refleksijas - 30% Praktiskie uzdevumi - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas matemātikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|