Kods | LA1314 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Mūzikas skolotājs": Solo dziedāšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Olga Blauzde, Linda Pavītola | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa apguves rezultātā students spēj analizēt dažādu laikmetu un stilu vokālo mūziku, atlasīt pedagoģiskā repertuāra skaņdarbus, spēj izmantot daudzveidīgas pieejas skaņdarba iestudēšanas procesā. Students darbā ar audzēkni prot vokālās prasmes pielietot pedagoģiskā repertuāra skaņdarbu sekmīgākai apguvei, iegūtās zināšanas spēj inovēt praktiskajās dziedāšanas nodarbībās, spēj lietot un izskaidrot vokālās skaņveides darbības pamatprincipus – elpu, artikulāciju, rezonansi, reģistrus, skaņas attacca darbību.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Studiju kursa satura apguve pilnveido studenta dziedāšanas prasmes, kuras ir nepieciešamas mūzikas skolotāja pienākumu veikšanai, t.sk. iepazīstina ar dažādu laikmetu, stilu un žanru vokālo mūziku, tās interpretācijas aspektiem, sekmē muzikālās domāšanas attīstību – analītiskās spriešanas spējas, sekmē vokālo skaņdarbu kvalitatīvāku apguvi. Uzdevumi: 1. Attīstīt studentu vispārējo muzikalitāti, muzikālo un vokālo dzirdi, izveidot priekšstatu par toņa precizitāti un skaņu veidošanas principiem. 2. Attīstīt un nostiprināt pareizas vokālās tehnikas iemaņas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Raksturo dažādus vokālās mūzikas formas, žanrus un stilus, apzinoties to nozīmīgumu vokālo skaņdarbu interpretācijas jautājumos.
2. Izprot dziedāšanas procesa likumsakarības, apgūst savas balss pārvaldīšanas principus. - Pārbaudījumu prasības (I daļa) - ieskaite ar vērtējumu. Jāatskaņo tautas dziesmu, latviešu komponista vokālo skaņdarbu (no galvas). Pārbaudījumu prasības (II daļa) - eksāmens. Jāatskaņo oriģinālo dziesmu vai āriju, romanci, Lied žanrā skaņdarbu. Prasmes: 3. Prot tehniski pārvaldīt balss aparātu un pielietot vokālās iemaņas muzicēšanas praksē; 4. Prot radoši pielietot vokālās iemaņas skolotāja darbībā; 5. Izkopta skatuves uzvedības kultūra. 6. Prot patstāvīgi plānot vokālo darbu skolā un izvēlēties atbilstošu māksliniecisko repertuāru. 7. Prot izmantot daudzveidīgas pieejas skaņdarba iestudēšanas procesā. - Pārbaudījumu prasības (I daļa) - ieskaite ar vērtējumu. Jāatskaņo tautas dziesmu, latviešu komponista vokālo skaņdarbu (no galvas). Pārbaudījumu prasības (II daļa) - eksāmens. Jāatskaņo oriģinālo dziesmu vai āriju, romanci, Lied žanrā skaņdarbu. Kompetence: 8. Reflektē un pilnveido savas zināšanas un prasmes, pielieto iegūtās zināšanas citu jomu darbībā, spēj izmantot dziedātprasmi patstāvīgi un analizēt vokālo sniegumu un dziedāšanas prasmes plašākā kontekstā. - Pārbaudījumu prasības (I daļa) - ieskaite ar vērtējumu. Jāatskaņo tautas dziesmu, latviešu komponista vokālo skaņdarbu (no galvas). Pārbaudījumu prasības (II daļa) - eksāmens. Jāatskaņo oriģinālo dziesmu vai āriju, romanci, Lied žanrā skaņdarbu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
(I daļa) - Praktisko darbu izpilde. Jāatskaņo tautas dziesmu, latviešu komponista vokālo skaņdarbu (no galvas). - 30%
(II daļa) - eksāmens. Jāatskaņo oriģinālo dziesmu vai āriju, romanci, Lied žanrā skaņdarbu. - 70% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|