Kods | LA1311 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis B4: Sociālais darbinieks darbam ar dažādību "Sociālais darbs ar sociāli mazaizsargātām grupām" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa, Madara Lapsa, Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu zināšanas par sociālo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām, pilnveidojot izpratni par dažādu metožu/pieeju izmantošanu sociālajā darbā, starpprofesionālas un starpinstitucionālas komandas darba organizēšanā. Praktisko uzdevumu ietvaros tiek attīstīta studentu spēja kritiski izvērtēt pieejamo informāciju un pamatot savu viedokli jautājumos, kas skar sociālo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām un to labklājību, veidojot pieredzi kopienas saliedētības un sociālās vienošanās stiprināšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot studentu zināšanas un kompetences par sociālo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām multiplu sociālo problēmu risināšanā, vienlaikus veicinot studentu profesionālo kompetenci par sociālo darbu ar ģimenēm ar bērniem, darbu multidisciplinarā komandā un par ģimenes politikas pieejām Latvijā un ārvalstīs. Studiju kursa uzdevumi: Veicināt sociālā darba ar sociāli mazaizsargātām grupām prakses attīstību multiplu sociālo problēmu risināšanā. Izvērtēt sociāli mazaizsargātu grupu vajadzības, resursus un sociālās problēmas. Plānot aktivitātes un pakalpojumus sociāli mazaizsargātām grupām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izpratnes līmenī:
* Izprot sociāli mazaizsargāto grupu sociālo problēmu specifiku. Sociāli mazaizsargāto grupu un vides mijiedarbības konceptualizāciju. Bio-psiho-sociālā funkcionēšanu.
Lietošanas līmenī:
* Spēj izprast sociāli mazaizsargāto grupu sociālās funkcionēšanas izvērtēšanas, intervences pieejas izvēles, pielietošanas un novērtēšanas. Pārzina preventīvo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām. Mērķa grupu līdzestības veicināšanu sociālo problēmu risināšanā. Sociāli mazaizsargāto grupu vajadzībām atbilstošo sociālo pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes izvērtēšana.
* Spēj patstāvīgi integrēt zināšanas un prasmes, lai mērķtiecīgi attīstītu sociālā darba ar sociāli mazaizsargātām grupām praksi.
* Spēj efektīvi komunicēt un veidot labvēlīgu saskarsmi ar dažādu sociālo grupu pārstāvjiem, cienot cilvēku dažādību. - Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu.
Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāte: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Vērtējums 10 ballu skalā. * Prot izmantot profesionālajā darbībā labklājības nozari reglamentējošos normatīvos dokumentus un starptautiskās sociālo tiesību normas. Lietošanas līmenī: * Pārzina cilvēktiesību īstenošanas normatīvā regulējuma Bērnu tiesību pamatprincipus un to aizsardzību. Labklājības nozari reglamentējošos normatīvos dokumentus. * Spēj piemērot profesionālajā darbībā labklājības nozarē reglamentējošos normatīvos dokumentus un starptautiskos sociālo tiesību principus. - Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāte: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Vērtējums 10 ballu skalā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana - 40%
Studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Profesionālā ētika, kompetence un komunikācija sociālā darba vadībā Sociālās politikas un tiesību principi Lietišķā komunikācija svešvalodās Sociālā darbinieka profesionālā darbība Dažādības dimensijas sociālā darba praksē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|