LA1311 Modulis B4: Sociālais darbinieks darbam ar dažādību "Sociālais darbs ar sociāli mazaizsargātām grupām"

Kods LA1311
Nosaukums Modulis B4: Sociālais darbinieks darbam ar dažādību "Sociālais darbs ar sociāli mazaizsargātām grupām"
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Irina Strazdiņa, Madara Lapsa, Svetlana Lanka
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu zināšanas par sociālo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām, pilnveidojot izpratni par dažādu metožu/pieeju izmantošanu sociālajā darbā, starpprofesionālas un starpinstitucionālas komandas darba organizēšanā. Praktisko uzdevumu ietvaros tiek attīstīta studentu spēja kritiski izvērtēt pieejamo informāciju un pamatot savu viedokli jautājumos, kas skar sociālo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām un to labklājību, veidojot pieredzi kopienas saliedētības un sociālās vienošanās stiprināšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Latvijas sociāli mazaizsargāto grupu raksturojums: 1) Ielu sociālais darbs kā viena no formām sociālajā darbā ar sociāli mazaizsargātām grupām. Ielu darba uzdevumi, nepieciešamās zināšanas, metodes (ielu bērni, bezpajumtnieki, personas ar atkarības problēmām) Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
2) Ģimenes, bērni un jaunieši (ģimenes ar trīs un vairāk bērniem, nepilnas ģimenes, ģimenes, kuras audzina bērnus ar invaliditāti) Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
3) Personas ar invaliditāti Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
4) Ilgstošie bezdarbnieki Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
5) Personas, kuras atbrīvotas no brīvības atņemšanas iestādēm Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
6) No vardarbības cietušās personas Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
7) Personas ar alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vielu, azartspēļu vai datorspēļu atkarības problēmām un viņu ģimenes Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
8) Cilvēktirdzniecības upuri Normatīvais regulējums mērķgrupas tiesību un sociālajam atbalstam. 4 10 0 0
Sociāli mazaizsargāto grupu problēmas perspektīvā. Psiholoģiskās aizsardzības mehānismi, to izpausmes uzvedībā, darbībā, saskarsmē. Sociāli mazaizsargāto grupu integrācija – problēmas un risinājumi. 4 10 0 0
Trīs līmeņu pasākumu īstenošanas iespējas sociāli mazaizsargāto grupu integrācijai – funkcionālā līmenī, veicinot pilnvērtīgu fizisko funkcionēšanu, sociālajā līmenī, nodrošinot socializācijas iespējas un psiholoģiskajā līmenī, nodrošinot katra invalīda psiholoģisko komfortu — pašnovērtējuma paaugstināšanu, individuālo psiholoģisko problēmu risināšanu. 4 10 0 0
Kopā: 40 100 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Pilnveidot studentu zināšanas un kompetences par sociālo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām multiplu sociālo problēmu risināšanā, vienlaikus veicinot studentu profesionālo kompetenci par sociālo darbu ar ģimenēm ar bērniem, darbu multidisciplinarā komandā un par ģimenes politikas pieejām Latvijā un ārvalstīs. Studiju kursa uzdevumi: Veicināt sociālā darba ar sociāli mazaizsargātām grupām prakses attīstību multiplu sociālo problēmu risināšanā. Izvērtēt sociāli mazaizsargātu grupu vajadzības, resursus un sociālās problēmas. Plānot aktivitātes un pakalpojumus sociāli mazaizsargātām grupām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izpratnes līmenī: * Izprot sociāli mazaizsargāto grupu sociālo problēmu specifiku. Sociāli mazaizsargāto grupu un vides mijiedarbības konceptualizāciju. Bio-psiho-sociālā funkcionēšanu. Lietošanas līmenī: * Spēj izprast sociāli mazaizsargāto grupu sociālās funkcionēšanas izvērtēšanas, intervences pieejas izvēles, pielietošanas un novērtēšanas. Pārzina preventīvo darbu ar sociāli mazaizsargātām grupām. Mērķa grupu līdzestības veicināšanu sociālo problēmu risināšanā. Sociāli mazaizsargāto grupu vajadzībām atbilstošo sociālo pakalpojumu kvalitātes un efektivitātes izvērtēšana. * Spēj patstāvīgi integrēt zināšanas un prasmes, lai mērķtiecīgi attīstītu sociālā darba ar sociāli mazaizsargātām grupām praksi. * Spēj efektīvi komunicēt un veidot labvēlīgu saskarsmi ar dažādu sociālo grupu pārstāvjiem, cienot cilvēku dažādību. - Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāte: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Vērtējums 10 ballu skalā.
* Prot izmantot profesionālajā darbībā labklājības nozari reglamentējošos normatīvos dokumentus un starptautiskās sociālo tiesību normas. Lietošanas līmenī: * Pārzina cilvēktiesību īstenošanas normatīvā regulējuma Bērnu tiesību pamatprincipus un to aizsardzību. Labklājības nozari reglamentējošos normatīvos dokumentus. * Spēj piemērot profesionālajā darbībā labklājības nozarē reglamentējošos normatīvos dokumentus un starptautiskos sociālo tiesību principus. - Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāte: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Vērtējums 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana - 40%
Studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu - 60%
 
Priekšzināšanas Profesionālā ētika, kompetence un komunikācija sociālā darba vadībā Sociālās politikas un tiesību principi Lietišķā komunikācija svešvalodās Sociālā darbinieka profesionālā darbība Dažādības dimensijas sociālā darba praksē
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]