SM0008 Erasmus+ kombinētā intensīvā programma "Kopīgi pētījumi - kopīgs progress - zinātnieku tīklojuma veidošana Eiropā"

Kods SM0008
Nosaukums Erasmus+ kombinētā intensīvā programma "Kopīgi pētījumi - kopīgs progress - zinātnieku tīklojuma veidošana Eiropā"
Statuss Brīvās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Starptautiskās mobilitātes nodaļa
Mācībspēks Maija Ročāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiks apgūtas zināšanas un prasmes, lai stiprinātu zināšanas, prasmes un kompetences sadarbībā balstītā pētniecībā. Studiju kursa ietvaros studenti iegūs zināšanas un prasmes par kvalitatīvo un kvantitatīvo pētniecību, tās metodēm un datu apstrādi un analīzi; attīstīs prasmes plānot un veikt sadarbībā balstītu pētījumu un izzināt priekšnoteikumus zinātnieku tīklojuma veidošanai, kā arī pilnveidos zināšanas un prasmes par sadarbībā balstītu pētījumu īstenošanu, apvienojot dažādas interešu grupas zinātnes veicināšanas un komunikācijas jomā un attīstīt kompetences sadarbībā balstītu pētījumu veikšanai un zinātnieku tīklojuma veidošanai. Tiks pilnveidota izpratne par izglītības lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz sabiedrības attīstību un domu virzību un attīstīta prasme argumentēti izskaidrot savu ideju un diskutēt, kritiski izvērtēt un sintezēt izglītībā notiekošo, prezentēt dažādās mērķauditorijās..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Kvalitatīvā pētījuma plānošana un kvalitatīvo datu savākšana (nodarbības tiešsaistē). 2 8 0 0
Ilgtspējīgas attīstība vietējo kopienu attīstībai. Praktiskais darbs: pašreizējās situācijas kādas aktuālas problēmas izglītībā (zināšanas, prasmes, attieksmes, rīcība, notikumi, u.c.) dalībnieku pārstāvētajās kopienās, raksturojums. Pieejamo resursu un vajadzību izpēte. 2 8 0 0
Sadarbībā balstītu pētījumu īstenošana. Praktiskais darbs: vienojošo un atšķirīgo elementu izpēte dažādās kopienās. Risinājuma soļu izstrāde un posmi. 2 4 0 0
Kvalitatīvo datu analīzes: pierādījumos balstīti pētījumi. Praktiskais darbs: intervijās iegūto datu analīze, izmantojot NVivo statistikas pakotni. Izstrādātā risinājuma un tā izstrādes posmu novērtēšana 2 8 0 0
Tīklojuma filozofija. Praktiskais darbs: teorētisko izziņas avotu izpēte. 4 8 0 0
Izpratne par skolotāju profesionālo tīklu veidošanu. Praktiskais darbs: praktisko iemaņu apguve – pētniecības procesa plānošana un realizēšana praktiski, atskaites sagatavošana. 4 6 0 0
Tīklojuma veidošana mērķu sasniegšanai. Praktiskais darbs: sadarbības modelēšana. 4 6 0 0
Sociālo tīklu veidošana, izmantojot Eiropas projektus. Praktiskais darbs: stratēģisko vadlīniju izstrāde. 4 6 0 0
Kopā: 24 54 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir stiprināt zināšanas, prasmes un kompetences sadarbībā balstītā pētniecībā, sniegt zināšanas un prasmes par kvalitatīvo un kvantitatīvo pētniecību, tās metodēm un datu apstrādi un analīzi, attīstīt prasmes plānot un veikt sadarbībā balstītu pētījumu un veidot izpratni par priekšnoteikumiem zinātnieku tīklojuma veidošanai. Studiju kursa uzdevumi: - pilnveidot zināšanas un prasmes par kvalitatīvo un kvantitatīvo pētniecību, tās metodēm, datu apstrādi un analīzi; - pilnveidot zināšanas un prasmes par sadarbībā balstītu pētījumu īstenošanu, apvienojot dažādas interešu grupas zinātnes veicināšanas un komunikācijas jomā; - attīstīt kompetences sadarbībā balstītu pētījumu veikšanai un zinātnieku tīklojuma veidošanai; - pilnveidot izpratni par izglītības lomu sabiedrībā, tās ietekmi uz sabiedrības attīstību un domu virzību; - attīstīt prasmi argumentēti izskaidrot savu ideju un diskutēt, kritiski izvērtēt un sintezēt izglītībā notiekošo, prezentēt dažādās mērķauditorijās.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Pārzina sabiedrības un izglītības procesu kopsakarības dažādos līmeņos. Izprot dalībnieku savstarpējo komunikāciju izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos izglītības līmeņos un mērķauditorijās, mācību procesā un izglītības iestādēs. Pārzina pētniecisko procesu, kas ietver pētniecisko loģiku, daudzveidīgas kvalitatīvās pētniecības metodes, pētījuma datu interpretāciju un izplatīšanu izglītības zinātnēs un to apakšnozarēs. - Uzstāšanās ar ziņojumu par studiju kursā gūtajiem teorētiskās un empīriskās izpētes secinājumiem. Intervijās iegūto datu analīze, izmantojot NVivo statistikas pakotni. Izstrādātā risinājuma un tā izstrādes posmu novērtēšana. Eksāmens: teorētisko zināšanu novērtēšana.
Prasmes: Prot argumentēti izskaidrot un diskutēt, kritiski izvērtēt un sintezēt izglītībā un sabiedrībā notiekošo, prezentēt informāciju dažādās formās un mērķauditorijās. Prot sistēmiski un kritiski analizēt un izvērtēt ar izglītību saistītus sabiedrības procesus. Spēj kritiski analizēt kompleksas izglītības zinātņu problēmas dažādos izglītības līmeņos un profesionālajā darbībā, kā arī to ietekmi uz sabiedrībā noritošajiem procesiem. Spēj sniegt pamatojumu un mutvārdos argumentēti aizstāvēt savu viedokli. - Uzstāšanās ar ziņojumu par studiju kursā gūtajiem teorētiskās un empīriskās izpētes secinājumiem. Intervijās iegūto datu analīze, izmantojot NVivo statistikas pakotni. Izstrādātā risinājuma un tā izstrādes posmu novērtēšana. Eksāmens.
Kompetence: Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, spēj dod ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, ievērojot ētisko atbildību un ietekmi uz sabiedrību ilgtspējīgas attīstības kontekstā. - Uzstāšanās ar ziņojumu par studiju kursā gūtajiem teorētiskās un empīriskās izpētes secinājumiem. Intervijās iegūto datu analīze, izmantojot NVivo statistikas pakotni. Izstrādātā risinājuma un tā izstrādes posmu novērtēšana. Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Intervijās iegūto datu analīze, izmantojot NVivo statistikas pakotni. Izstrādātā risinājuma un tā izstrādes posmu novērtēšana. - 30%
Uzstāšanās ar ziņojumu par studiju kursā gūtajiem teorētiskās un empīriskās izpētes secinājumiem. - 30%
Eksāmens. - 40%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]