Kods | LA1308 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Veselības un fiziskās aktivitātes mācību metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Vecenāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss izveidots, lai dotu iespēju cilvēkiem ar augstāko izglītību sporta un veselības jomā iegūt zināšanas, prasmes un kompetences pedagoģiskā procesa īstenošanai veselības un fiziskās aktivitātes jomā pamatizglītībā un veselības, drošības un fiziskās aktivitātes jomā vispārīgā vidējā izglītībā atbilstoši kompetenču pieejai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem papildināt Skolotāja profesijas standartā noteiktās kvalitātes un attīstīt spēju kvalitatīvi īstenot mācību priekšmetu Sports un veselība veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā pamatizglītībā un veselības, drošības un fiziskās aktivitātes jomā vispārīgās vidējās izglītības pakāpē. Studiju kursa uzdevumi: 1) dot iespēju studējošajiem iegūt zināšanas, attīstīt prasmes un kompetences uz veselību orientētas sporta izglītības īstenošanai, veselības kompetences attīstīšanai un veselīga dzīvesveida sekmēšanai izglītojamo ikdienā; 2 ) atbalstīt veselības, fiziskās aktivitātes un drošības mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos; 3) izvēlēties mācību saturu un metodes atbilstoši izglītojamo vajadzībām un MK noteikumos definētajiem sasniedzamajiem rezultātiem atbilstošajā jomā; 4) vērtēt mācību procesu un skolēnu sasniegumus, sekmējot skolēnu personības attīstību un mācību sasniegumu izaugsmi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izskaidro sakarības starp veselību ietekmējošiem paradumiem un veselību.
2. Skaidro veselības kompetences būtību. Veido mācību uzdevumus atbilstīgi skolēnu
veselības kompetences attīstīšanai.
3. Pārzina faktus, likumsakarības un teorijas veselības un fiziskās aktivitātes jautājumos,
izmanto zināšanas mācību satura plānošanai un īstenošanai.
4. Zina, formulē un prot izskaidrot veselības un sporta izglītības pamatnostādnes, atpazīst
mūsdienu veselības un fizisko aktivitāšu mācību stundu vadīšanas metodoloģiju vispārējā izglītībā
un pedagoģiskās pieejas to organizēšanā, drošas un bērncentrētas mācību vides veidošanā. - Starppārbaudījumi.
Eksāmens. Prasmes: 5. Veido iekļaujošu, emocionāli drošu, bērncentrētu vidi mācību procesa īstenošanai. 6. Pielāgo mācību saturu izglītojamo vajadzībām, mācību mērķim un uzdevumiem. 7. Plāno un vada mācību procesu, izvēloties mācību metodes atbilstoši izglītojamo vecumposmam, sasniedzamajiem rezultātiem, sagatavotībai un drošības noteikumiem. 8. Izmanto formatīvās vērtēšanas rezultātus un izglītojamo pašvērtējumu izglītojamo personības izaugsmei un mācību sasniegumu uzlabošanai. 9. Prot izskaidrot izglītojamajiem mācību sasniegumu novērtēšanas kritērijus un rezultātus. - Starppārbaudījumi. Eksāmens. Kompetences: 10. Mērķtiecīgi izvēlas mācību saturu un metodes atbilstīgi izglītojamo vajadzībām un sasniedzamajiem rezultātiem veselības un fizisko aktivitāšu jomā. 11. Plāno un īsteno mācību aktivitātes, kas sekmē skolēnu spēju izmantot zināšanas un prasmes dažādās vidēs un situācijās lēmumu pieņemšanai veselības labā. 12. Organizē dzīves situācijām pietuvinātu mācību procesu, apvienotā veselumā īstenojot veselības, drošības un fiziskās aktivitātes jomas mācību saturu pamatizglītībā un vispārīgā vidējā izglītībā 13. Novērtē savu pedagoģisko kompetenci mācību procesa īstenošanai atbilstošajā mācību jomā. - Starppārbaudījumi. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi - 80%
Integrēts eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|