Kods | LA1307 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās un pilsoniskās jomas mācību metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Jurs, Ārija Kolosova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veidot Sociālās un pilsoniskās jomas standartam un "Skolotājs" profesijas standartam atbilstošas profesionālās kompetences. Kurss orientēts uz studējošo aktīvu iesaistīšanos paredzētajās aktivitātēs. Strādājot ar normatīvajiem dokumentiem, mācību līdzekļiem, speciālo literatūru, tiks konstruētas zināšanas par Sociālās un pilsoniskās jomas mācību būtību, mērķi, uzdevumiem, saturu, organizēšanu kompetenču pieejas kontekstā un apgūtas jomas skolotāja profesionālās prasmes un kompetences.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis – veidot sociālās un pilsoniskās jomas standartam un “Skolotājs" profesijas standartam atbilstošas profesionālās pedagoģiskās kompetences Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar mūsdienu mācīšanas un mācīšanās stratēģijām sociālo zinību un vēstures mācību metodikas kontekstā. 2. Veicināt pedagoģiskajā praksē balstītu izpratni par sociālo zinību mācību metodiku. 3. Veicināt pedagoģiskajā praksē balstītu izpratni par vēstures mācību metodiku. 4. Pilnveidot studentu kompetenci sociālo zinību un pilsonisko zinību stundu plānošanā un organizēšanā, nodrošinot mācību procesa fokusu uz izglītojamo un radošu vidi, kā arī pilnveidot kompetenci mācību metožu, metodisko materiālu un mācību līdzekļu izvēlē, jauni mācību materiāli, izglītojamo mācību rezultātu un snieguma novērtējums. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina un skaidro sociālo zinību un vēstures mācību specifiku, mērķi uzdevumus un saturu. Orientējās pamatskolas un vidusskolas mācību standartos, izprot to izveides pamatprincipus, formulētos sasniedzamos rezultātus.
2. Zina pār dažādām mācību organizācijas formām un metodēm, kā un ar kādiem paņēmieniem var veicināt dažāda vecuma skolēnu ar dažādām spējām kritisko domāšanu, jaunradi.
3. Zina par vērtēšanas dažādām pieejām, veidiem un formām, par refleksijas un pašvērtējuma būtību.
4. Zina par vēstures mācību līdzekļiem, to satura (dažāda veida teksti) izmantošanas iespējām vēstures mācībās veicinot zināšanu konstruēšanu. - 1. Starppārbaudījums – darbs semināros
2. Starppārbaudījums – teorētiskā ieskaite
Noslēguma pārbaudījums – sagatavot metodisko portfolio Prasmes 5. Izstrādā stundas plānu, formulē mērķi, uzdevumus, sagaidāmos rezultātus, atbilstoši jomas standarta prasībām. 6. Prot izvēlēties mācību metodes un metodiskos paņēmienus, kas vērsti uz mācīšanos iedziļinoties. 7. Veido kompleksus mācību uzdevumus un izmanto stratēģijas, kas attīsta sociālās prasmes un metakognitīvās prasmes. Pielāgo izmantošanai mācību procesā reālai dzīvei pietuvinātas situācijas. 8. Ievērojot dažādu vēstures un citu informācijas avotu specifiku, ņemot vērā skolēnu dažādas spējas, izstrādā/ atlasa uzdevumus, kas veicina noteiktu kompetenču veidošanos. 9. Spēj izvēlēties atbilstošas darbības formas un veidus, lai mācībās veicinātu skolēnu pašvadību, sadarbību, pilsonisko līdzdalību. 10. Izvēlas un pamato izglītojamā mācību sasniegumu vērtēšanai atbilstošus paņēmienus. 11. Veido dažāda veida pārbaudes darbus un pašvērtējuma piemērus. 12. Izmanto digitālos rīkus mācību satura komunicēšanai un uzdevumu veidošanai. - 1. Starppārbaudījums – darbs semināros 2. Starppārbaudījums – teorētiskā ieskaite Noslēguma pārbaudījums – sagatavot metodisko portfolio Kompetence: 13. Korelē mācību stundas mērķus, uzdevumus, izmantojamo mācību līdzekļu saturu, metodiskos paņēmienus, lai izmantotu praksē, orientējot skolēnus uz standartā definēto rezultātu sasniegšanu. - 1. Starppārbaudījums – darbs semināros 2. Starppārbaudījums – teorētiskā ieskaite Noslēguma pārbaudījums – sagatavot metodisko portfolio |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums – darbs semināros - 25%
2. Starppārbaudījums – teorētiskā ieskaite - 25% Noslēguma pārbaudījums – sagatavot metodisko portfolio - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|