LA1306 Svešvalodas un otrās valodas mācību metodika

Kods LA1306
Nosaukums Svešvalodas un otrās valodas mācību metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Indra Kalniņa, Agata Babina, Inese Veisbuka, Agnese Dubova
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas ir nepieciešamas, mācot svešvalodu un/vai otro valodu dažādos vispārējās izglītības līmeņos. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads svešvalodas un/vai otrās valodas skolotāja profesijā. Svešvalodas un/vai otrās valodas skolotāja darbu reglamentējošie nacionālā un Eiropas līmeņa dokumenti. Standarts. Svešvalodu programmas. 2 8 0 0
2. Lietpratība kā komplekss sasniedzamais rezultāts, caurviju prasmes, vērtības un ieradumi svešvalodas un/vai otrās valodas apguvē. 2 8 0 0
3. Mācību satura plānošana: mācību priekšmeta programma, tematiskais plāns, stundas plāns. Mācību satura plānošana klātienē un attālināti. 6 8 0 0
4. Mācību grāmatu un citu materiālu (piemēram, autentiskie materiāli, elektroniskie mācību materiāli) izvēle un adaptēšana svešvalodas un/vai otrās valodas mācību stundās. 4 8 0 0
5. Valodas aspekti: vārdu krājuma apguve, gramatikas un fonētikas mācīšana. 8 8 0 0
6. Valodas prasmju attīstība: klausīšanās, lasīšana, rakstīšana, runāšana. 10 8 0 0
7. Vērtēšanas aspekti. Testēšana, testu veidi, to sastādīšanas kritēriji un dažādi skolēnu progresa novērtēšanas veidi. Kļūdu labošanas stratēģijas. 6 8 0 0
8. Klases darba organizēšana svešvalodas un/vai otrās valodas mācību stundās. Mācību procesa organizēšana klātienē un attālināti. 4 8 0 0
9. Diferencētas pieejas īstenošana svešvalodu mācību procesā. Svešvalodu pašvadīta mācīšanās. 2 8 0 0
10. Dažādu vecumposmu izglītojamo psiholoģiskās vecuma īpatnības, mācīšanās īpatnības, mācīšanās stili, daudzveidīgie spējveidi un attiecīgās aktivitātes. 4 8 0 0
11. Digitālie mācību rīki un tehnoloģiskie risinājumi svešvalodas un/vai otrās valodas apguvei. 4 8 0 0
12. Valodas mācīšanas un mācīšanās perspektīvas. Valodas mācīšanas metodes pēdējos 100 gados. 4 8 0 0
13. Svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšana dažādām vajadzībām/īpašiem mērķiem. Metodiskā materiāla dažādām vajadzībām un īpašiem mērķiem izstrāde, prezentēšana un apspriešana. 4 8 0 0
14. Starpdisciplinaritātes īstenošana svešvalodu mācību procesā. Kopīga stundu plānošana un mācīšana. Kopprojekti. 4 0 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas ir nepieciešamas, mācot svešvalodu un/vai otro valodu dažādos vispārējās izglītības līmeņos. Studijukursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos ar efektīvām vispārējām un speciālām svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas metodēm un apguves stratēģijām un paņēmieniem; 2. Veidot studējošo metodisko kompetenci, tostarp atbilstošu mācību metožu un principu piemērošanu, atkarībā no mērķiem, uzdevumiem un kompetenču līmeņa; 3. Attīstīt spēju efektīvi plānot un īstenot metodisko darbu svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanā, izmantojot labās prakses piemērus; 4. Iepazīstināt studējošos ar stundu plānošanas principiem, kā arī pielietot iegūtās zināšanas praksē; 5. Aplūkot pieejas visu valodas kompetenču attīstīšanai. Kurss tiek docēts studenta izvēlētajā svešvalodā vai otrajā valodā: angļu, franču, krievu, latviešu, spāņu, vācu, zviedru.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina un pārvalda svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas galvenās metodes un paņēmienus. 2. Skaidro svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas īpatnības. 3. Pēta aktuālo metodisko literatūru par svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanu. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana.
Prasmes: 4. Plāno svešvalodas un/vai otrās valodas stundas un pielieto dažādas mācību metodes, kas motivē skolēnu apgūt svešvalodu un/vai otro valodu un ir saistītas ar reālo dzīvi. 5. Spēj organizēt skolēnu mācību darbību un veicina pašvadītu mācīšanos. 6. Atpazīst un analizē iespējamās problēmas svešvalodas un/vai otrās valodas apguvē. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana.
Kompetences: 7 Saskaņo skolēnu svešvalodas un/vai otrās svešvalodas apguves mērķus, līdzekļus un rezultātus. 8. Plāno un vada stundas svešvalodā un/vai otrajā valodā, pamatojoties uz jaunākajām pieejām izglītībā. 9. Interesējas par tālākizglītības iespējām un spēj objektīvi novērtēt savu kompetenci. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Patstāvīgais darbs - 10%
2. Patstāvīgais darbs - 15%
3. Patstāvīgais darbs - 15%
4. Patstāvīgais darbs - 20%
Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) - 40%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]