Kods | LA1306 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Svešvalodas un otrās valodas mācību metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Indra Kalniņa, Agata Babina, Inese Veisbuka, Agnese Dubova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas ir nepieciešamas, mācot svešvalodu un/vai otro valodu dažādos vispārējās izglītības līmeņos. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas ir nepieciešamas, mācot svešvalodu un/vai otro valodu dažādos vispārējās izglītības līmeņos. Studijukursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos ar efektīvām vispārējām un speciālām svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas metodēm un apguves stratēģijām un paņēmieniem; 2. Veidot studējošo metodisko kompetenci, tostarp atbilstošu mācību metožu un principu piemērošanu, atkarībā no mērķiem, uzdevumiem un kompetenču līmeņa; 3. Attīstīt spēju efektīvi plānot un īstenot metodisko darbu svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanā, izmantojot labās prakses piemērus; 4. Iepazīstināt studējošos ar stundu plānošanas principiem, kā arī pielietot iegūtās zināšanas praksē; 5. Aplūkot pieejas visu valodas kompetenču attīstīšanai. Kurss tiek docēts studenta izvēlētajā svešvalodā vai otrajā valodā: angļu, franču, krievu, latviešu, spāņu, vācu, zviedru. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina un pārvalda svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas galvenās metodes un paņēmienus.
2. Skaidro svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas īpatnības.
3. Pēta aktuālo metodisko literatūru par svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanu. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā.
Starppārbaudījumi:
1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana.
2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana.
3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana.
4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana.
Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana. Prasmes: 4. Plāno svešvalodas un/vai otrās valodas stundas un pielieto dažādas mācību metodes, kas motivē skolēnu apgūt svešvalodu un/vai otro valodu un ir saistītas ar reālo dzīvi. 5. Spēj organizēt skolēnu mācību darbību un veicina pašvadītu mācīšanos. 6. Atpazīst un analizē iespējamās problēmas svešvalodas un/vai otrās valodas apguvē. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana. Kompetences: 7 Saskaņo skolēnu svešvalodas un/vai otrās svešvalodas apguves mērķus, līdzekļus un rezultātus. 8. Plāno un vada stundas svešvalodā un/vai otrajā valodā, pamatojoties uz jaunākajām pieejām izglītībā. 9. Interesējas par tālākizglītības iespējām un spēj objektīvi novērtēt savu kompetenci. - Studiju kursa vērtējums veidojas, summējot dažādus starppārbaudījumus visa kursa norises laikā. Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Patstāvīgais darbs
- 10%
2. Patstāvīgais darbs - 15% 3. Patstāvīgais darbs - 15% 4. Patstāvīgais darbs - 20% Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|