LA1298 Modulis B1: Sociālais darbinieks darbam ar ģimenēm ar bērniem "Sociālais darbs ar ģimenēm ar bērniem»

Kods LA1298
Nosaukums Modulis B1: Sociālais darbinieks darbam ar ģimenēm ar bērniem "Sociālais darbs ar ģimenēm ar bērniem»
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Pāvels Jurs, Irina Strazdiņa
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu zināšanas par sociālo darbu ar ģimenēm ar bērniem, padziļinot izpratni par dažādu metožu izmantošanu gadījuma vadīšanas procesā, starpprofesionālas un starpinstitucionālas komandas darba organizēšanu, kā arī par valsts ģimenes politikas lomu un nozīmi. Praktisko uzdevumu ietvaros tiek attīstītas studentu argumentācijas prasmes, spēja kritiski izvērtēt pieejamo informāciju un pamatot savu viedokli jautājumos, kas skar sociālo darbu ar ģimenēm ar bērniem un to labklājību. Veiksmīga studiju kursa pabeigšanas rezultātā studenti izprot vides, ģimenes ar bērniem un sabiedrības mijiedarbību, vienlaikus veidojot pieredzi kopienas saliedētības un sociālās vienošanās stiprināšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ģimenes situācija mūsdienu Latvijā – sociālie, psiholoģiskie, ekonomiskie aspekti. Ģimenes attīstības dažādu posmu raksturojums – jaunā, nobriedušā un ilgdzīvojošā ģimene. Lomu maiņa ģimenē. 8 20 0 0
Ģimenes sociālā funkcionēšana. Ģimeņu modeļi, sociāli psiholoģiskās problēmas ģimenē. Ģimenes attiecību ietekmējošie faktori: - konfliktējošas attiecības vai viena vai otra partnera vecāku ģimenes izjukšana. Vardarbība ģimenē, veidi, iemesli. 8 20 0 0
Sociālā darba ar ģimenēm ar bērniem specializācijas vēsturiskie aspekti. Pamatvajadzību nodrošināšanas grūtības – apdraudējuma riski bērnam. Ģimeņu izglītība bērnu ar speciālajām vajadzībām dzīves kvalitātes pilnveidei. 8 20 0 0
Sociālā gadījuma vadīšanas posmi. Gadījuma izvērtēšana un tās instrumenti, ievads “kartēšanas” metodikā, intervences process, noslēgums. Izvērtēšanas ētiskie aspekti. Gadījuma vadīšana, ja vecākiem ir pārtrauktas aizgādības tiesības. 8 20 0 0
Sociālo pakalpojumu grozs ģimenēm ar bērniem, to piesaiste un pārraudzība. Starpinstitucionālā un starpprofesionālu sadarbība gadījuma vadīšanā. Sociālā darbinieka sadarbība ar krīzes centriem – diskusija ar uzaicināto pārstāvis no krīzes centra. 6 20 0 0
Krīzes intervence darbā ar ģimenēm ar bērniem. Pamatvajadzību nodrošinājuma izvērtēšanas instrumenti (apdraudējuma risku, paplašinātā un padziļinātā izvērtēšana). Sociālā darba ar ģimenēm ar bērniem veikšana vides un epidemioloģiskā riska apstākļos. 6 20 0 0
Studiju kursa tēmu apkopojums. Gala pārbaudījums. 4 0 0 0
Kopā: 48 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Padziļināt studentu zināšanas par attiecību modeļiem ģimenēs, to funkcionēšanu un riska faktoriem, vienlaikus veicinot studentu profesionālo kompetenci par sociālo darbu ar ģimenēm ar bērniem, darbu multidisciplinarā komandā un par ģimenes politikas pieejām Latvijā un ārvalstīs. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot zināšanas par sociālā darba ar ģimenēm ar bērniem prakses attīstību multiplu sociālo problēmu risināšanā, tai skaitā par sociālo darbu krīzes un ārkārtas situācijas apstākļos. 2. Pilnveidot prasmes apzināt un izvērtēt ģimeņu ar bērniem vajadzības, resursus un pieejamos sociālos pakalpojumus. 3. Veicināt studentu spējas stratēģiski plānot, attīstīt un ieviest sociālos pakalpojumus, programmas un projektus sociālo problēmu risināšanai
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Pārzina sociālo darbu ar ģimenēm ar bērniem gadījuma vadīšanu, tā risināšanā pieejamiem resursiem un izmantojamiem novērtēšanas un identificēšanas instrumentiem (daudzpakāpju izvērtēšana, intervences un novērtēšanas posmi), veicināta izpratne par pieejām ģimenes politiku izstrādē Latvijā un Eiropā, kā arī par ģimeņu daudzveidību. Pilnveidotas zināšanās par ārkārtas sociālā darba koordinēšanu un organizēšanu. - Formatīvā vērtēšana, sniedzot studentiem savlaicīgu, efektīvu un pilnvērtīgu atgriezenisko saikni, reaģējot uz studentu vajadzībām. Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana – 25%; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu – 25%; Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana – 50 %. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā.
Prasmes: * Spēj identificēt un analizēt ģimenes problēmas, iegūtas prasmes cilvēkresursu un piesaistāmo sociālo pakalpojumu vadībā, starpprofesionālas un starpinstitucionālas komandas darba organizēšanā, students prot kritiski reflektēt par sociālā darba praksi ģimenēm ar bērniem un dažādu valstu pieeju ģimenes politiku veidošanā. * Spēj aktīvi iesaistīties sabiedrībā nozīmīgu sociālo problēmu risināšanā, veicinot sociālo vienošanos un paužot nevardarbīgu nostāju. - Formatīvā vērtēšana, sniedzot studentiem savlaicīgu, efektīvu un pilnvērtīgu atgriezenisko saikni, reaģējot uz studentu vajadzībām. Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana – 25%; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu – 25%; Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana – 50 %. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā.
Kompetences: Izprot sociālā darba ģimenēm ar bērniem gadījuma vadīšanas procesā pielieto atbilstošas izvērtēšanas, intervences un novērtēšanas metodes, vienlaikus pamatojot to nepieciešamību profesionālajā darbībā, izprot sociālā darba ar ģimenēm ar bērniem sociālo problēmu specifiku, šīs mērķa grupas vides mijiedarbības konceptualizāciju. - Formatīvā vērtēšana, sniedzot studentiem savlaicīgu, efektīvu un pilnvērtīgu atgriezenisko saikni, reaģējot uz studentu vajadzībām. Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana – 25%; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu – 25%; Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana – 50 %. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija. Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Starppārbaudījums – darbs semināros formatīvā vērtēšana - 25%
2. Starppārbaudījums – patstāvīgo darbu summatīvais vērtējums - 25%
Noslēguma refleksija (prezentācija) līdz 10 min. par kompetenču apguvi - 50%
 
Priekšzināšanas Sociālā psiholoģija, attīstības psiholoģija. Profesionālā ētika, kompetence un komunikācija sociālā darba vadībā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 24.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]