Kods | LA1297 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis B1: Sociālais darbinieks darbam ar ģimenēm ar bērniem "Sociālā darba modeļi un un principi darbā ar ģimenēm ar bērniem" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz padziļinātu izpratni par sociālā darba teorētiskajiem modeļiem, pieejām un principiem darbā ar ģimenēm ar bērniem dažādos sociālajos kontekstos. Tiek analizētas ģimenes kā sistēmas īpatnības, bērna attīstības vajadzības, riska un aizsardzības faktori, kā arī profesionāla iejaukšanās nepieciešamība un tās efektivitātes nosacījumi. Kurss orientēts uz kompetenču attīstību sarežģītu ģimenes situāciju izvērtēšanā, atbalsta plānošanā un starpinstitucionālās sadarbības organizēšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Attīstīt profesionālās kompetences un padziļinātas zināšanas par sociālā darba pieejām, metodēm un ētiskiem principiem darbā ar ģimenēm ar bērniem, akcentējot bērna labākās intereses un ģimenes sistēmas stiprināšanu. Uzdevumi: Studiju kursa rezultātā studenti: izprot un kritiski analizē dažādus sociālā darba modeļus darbā ar ģimenēm ar bērniem (zināšanu kompetence); spēj izvērtēt ģimenes funkcionēšanas aspektus, identificēt bērna vajadzības un riskus (analītiskā un izvērtēšanas prasme); pielieto atbilstošas intervences stratēģijas, balstoties uz izpēti un kontekstu (praktiskā kompetence); veido starpinstitucionālās sadarbības plānus un koordinē iejaukšanos (sadarbības un vadības prasmes); ievēro profesionālās ētikas principus, ģimenes autonomiju un bērna tiesības (ētiskā un refleksijas kompetence). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
* Spēj analizēt ģimenes situācijas un atpazīt bērnu vajadzības; koordinē palīdzības sniegšanu ģimenei, sadarbojoties ar dažādām institūcijām. - Formatīvā vērtēšana, sniedzot studentiem savlaicīgu, efektīvu un pilnvērtīgu atgriezenisko saikni, reaģējot uz studentu vajadzībām. * Spēj pielieto sociālā darba teorijas dažādu problēmsituāciju risināšanā; plāno un īsteno iejaukšanos saskaņā ar profesionālajiem standartiem un ētikas normām. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. Vērtēšanas kritēriji: Aktīva dalība semināros un grupu darba uzdevumu sagatavošana; studenta patstāvīgie darbi, kas veido eksāmena vērtējumu. Studiju kursa gala pārbaudījuma darba prezentēšana. Semināru apmeklējums un aktīvās dalības kvalitāti nodrošina: aktīva līdzdalība jautājumu formulēšanā un analīzē, novērtēta runas precizitāte, argumentācija, dialogs ar citiem grupas dalībniekiem, individuālo un grupu uzdevumu veikšana, praktisko uzdevumu prezentācija * Spēj kritiski izvērtēt savu profesionālo darbību un turpina attīstīt reflektīvu praksi. - Summatīvais vērtējums 10 ballu skalā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalība nodarbībās, semināros. Aktīva iesaiste, literatūras apguve, sadarbība grupā. Prezentācijas semināros vai grupu darbi - 25%
Rakstisks patstāvīgais darbs (eseja, refleksija vai gadījuma analīze) - 25% Eksāmena darbs: Noslēguma eksāmens (rakstisks vai mutisks) - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|