Kods | LA1294 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Svešvalodas un otrās valodas mācību metodika: Angļu valodas mācību metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Indra Kalniņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz studentiem zināšanas un prasmes par svešvalodu un/vai otro valodu apguvi dažādos vispārējās izglītības līmeņos.Tiek apskatīti mācību satura un mācību programmas jēdzieni.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas ir nepieciešamas, mācot svešvalodu un/vai otro valodu dažādos vispārējās izglītības līmeņos. Kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt studējošos ar efektīvām vispārējām un speciālām svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas metodēm un apguves stratēģijām un paņēmieniem; 2. Veidot studējošo metodisko kompetenci, tostarp atbilstošu mācību metožu un principu piemērošanu, atkarībā no mērķiem, uzdevumiem un kompetenču līmeņa; 3. Attīstīt spēju efektīvi plānot un īstenot metodisko darbu svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanā, izmantojot labās prakses piemērus; 4. Iepazīstināt studējošos ar stundu plānošanas principiem, kā arī pielietot iegūtās zināšanas praksē; 5. Aplūkot pieejas visu valodas kompetenču attīstīšanai. Kurss tiek docēts studenta izvēlētajā svešvalodā vai otrajā valodā: angļu, franču, krievu, latviešu, spāņu, vācu, zviedru | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina un pārvalda svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas galvenās metodes un paņēmienus.
2. Skaidro svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas īpatnības.
3. Raksturo skolēnu etniskās, vecuma un psiholoģiskās īpatnības.
4. Pārvalda minimāli pietiekamo valstmācības materiālu.
5. Pēta aktuālo metodisko literatūru par svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanu. - Starppārbaudījumi:
1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana.
2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana.
3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana.
4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana.
5. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana. Prasmes: 6. Spēj komunicēt ar dažādu psihotipu skolēniem mācību stundu laikā un ārpus tām. 7. Saskaņo pedagoģisko koncepciju ar reālajiem apstākļiem. 8. Spēj organizēt skolēnu mācību darbību. 9. Spēj analizēt un atlasīt leksisko un gramatisko materiālu. 10. Interpretē valodu parādības un to izmantošanas modeļus runā. 11. Atpazīst un analizē iespējamās problēmas svešvalodas un/vai otrās valodas apguvē. - Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 5. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana. Kompetence: 12. Demonstrē pedagoģiskās komunikācijas prasmes un labvēlīgas dinamiskās ietekmes metodes. 13. Korelē mērķus, līdzekļus un rezultātus, lai skolēni apgūtu svešvalodu un/vai otro valodu. 14. Plāno, gatavo un vada stundas svešvalodā un/vai otrā valodā, balstoties uz jaunākajām pieejām. 15. Seko izmaiņām un novitātēm svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanā. 16. Interesējas par tālākizglītības iespējām un spēj objektīvi izvērtēt savu kompetenci. - Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 5. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Patstāvīgais darbs - 10%
2. Patstāvīgais darbs - 15% 3. Patstāvīgais darbs - 15% 4. Patstāvīgais darbs - 20% Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Svešvalodas un/vai otrās valodas priekšzināšanas: vismaz B2 līmenis atbilstoši Eiropas kopīgām pamatnostādnēm valodas apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|