LA1294 Svešvalodas un otrās valodas mācību metodika: Angļu valodas mācību metodika

Kods LA1294
Nosaukums Svešvalodas un otrās valodas mācību metodika: Angļu valodas mācību metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Indra Kalniņa
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss sniedz studentiem zināšanas un prasmes par svešvalodu un/vai otro valodu apguvi dažādos vispārējās izglītības līmeņos.Tiek apskatīti mācību satura un mācību programmas jēdzieni..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads svešvalodas un/vai otrās valodas skolotāja profesijā. Svešvalodas un/vai otrās valodas skolotāja darbu reglamentējošie nacionālā un Eiropas līmeņa dokumenti. Standarts. Svešvalodu programmas. 2 4 2 4
2. Lietpratība kā komplekss sasniedzamais rezultāts, caurviju prasmes, vērtības un ieradumi svešvalodas un/vai otrās valodas apguvē. 2 4 2 4
3. Mācību satura plānošana: mācību priekšmeta programma, tematiskais plāns, stundas plāns. Mācību satura plānošana klātienē un attālināti. 8 10 2 12
4. Mācību grāmatu un citu materiālu (piemēram, autentiskie materiāli, elektroniskie mācību materiāli) izvēle un adaptēšana svešvalodas un/vai otrās valodas mācību stundās. 4 6 2 8
5. Valodas aspekti: vārdu krājuma apguve, gramatikas un fonētikas mācīšana. 8 14 4 20
6. Valodas prasmju attīstība: klausīšanās, lasīšana, rakstīšana, runāšana. 10 16 4 24
7. Vērtēšanas aspekti. Testēšana, testu veidi, to sastādīšanas kritēriji un dažādi skolēnu progresa novērtēšanas veidi. Kļūdu labošanas stratēģijas 4 10 2 12
8. Klases darba organizēšana svešvalodas un/vai otrās valodas mācību stundās. Mācību procesa organizēšana klātienē un attālināti. 2 4 2 2
9. Diferencētas pieejas īstenošana svešvalodu mācību procesā. Svešvalodu pašvadīta mācīšanās. 4 6 2 8
10. Dažādu vecumposmu izglītojamo psiholoģiskās vecuma īpatnības, mācīšanās īpatnības, mācīšanās stili, daudzveidīgie spējveidi un attiecīgās aktivitātes. 4 6 2 10
11. Digitālie mācību rīki un tehnoloģiskie risinājumi svešvalodas un/vai otrās valodas apguvei. 4 6 2 8
12. Valodas mācīšanas un mācīšanās perspektīvas. Valodas mācīšanas metodes pēdējos 100 gados. 4 6 2 8
13. Svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšana dažādām vajadzībām/īpašiem mērķiem. Metodiskā materiāla dažādām vajadzībām un īpašiem mērķiem izstrāde, prezentēšana un apspriešana. 4 6 2 8
14. Starpdisciplinaritātes īstenošana svešvalodu mācību procesā. Kopīga stundu plānošana un mācīšana. Kopprojekti. 4 6 2 8
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir nodrošināt studentus ar zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas ir nepieciešamas, mācot svešvalodu un/vai otro valodu dažādos vispārējās izglītības līmeņos. Kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt studējošos ar efektīvām vispārējām un speciālām svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas metodēm un apguves stratēģijām un paņēmieniem; 2. Veidot studējošo metodisko kompetenci, tostarp atbilstošu mācību metožu un principu piemērošanu, atkarībā no mērķiem, uzdevumiem un kompetenču līmeņa; 3. Attīstīt spēju efektīvi plānot un īstenot metodisko darbu svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanā, izmantojot labās prakses piemērus; 4. Iepazīstināt studējošos ar stundu plānošanas principiem, kā arī pielietot iegūtās zināšanas praksē; 5. Aplūkot pieejas visu valodas kompetenču attīstīšanai. Kurss tiek docēts studenta izvēlētajā svešvalodā vai otrajā valodā: angļu, franču, krievu, latviešu, spāņu, vācu, zviedru
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina un pārvalda svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas galvenās metodes un paņēmienus. 2. Skaidro svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanas īpatnības. 3. Raksturo skolēnu etniskās, vecuma un psiholoģiskās īpatnības. 4. Pārvalda minimāli pietiekamo valstmācības materiālu. 5. Pēta aktuālo metodisko literatūru par svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanu. - Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 5. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana.
Prasmes: 6. Spēj komunicēt ar dažādu psihotipu skolēniem mācību stundu laikā un ārpus tām. 7. Saskaņo pedagoģisko koncepciju ar reālajiem apstākļiem. 8. Spēj organizēt skolēnu mācību darbību. 9. Spēj analizēt un atlasīt leksisko un gramatisko materiālu. 10. Interpretē valodu parādības un to izmantošanas modeļus runā. 11. Atpazīst un analizē iespējamās problēmas svešvalodas un/vai otrās valodas apguvē. - Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 5. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana.
Kompetence: 12. Demonstrē pedagoģiskās komunikācijas prasmes un labvēlīgas dinamiskās ietekmes metodes. 13. Korelē mērķus, līdzekļus un rezultātus, lai skolēni apgūtu svešvalodu un/vai otro valodu. 14. Plāno, gatavo un vada stundas svešvalodā un/vai otrā valodā, balstoties uz jaunākajām pieejām. 15. Seko izmaiņām un novitātēm svešvalodas un/vai otrās valodas mācīšanā. 16. Interesējas par tālākizglītības iespējām un spēj objektīvi izvērtēt savu kompetenci. - Starppārbaudījumi: 1. Patstāvīgais darbs: Tematisko plānu, svešvalodu stundu plānu izpēte, analīze un apspriešana. 2. Patstāvīgais darbs: Mācību līdzekļa (pēc izvēles) analīze, prezentēšana un apspriešana. 3. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde vārdu krājuma apguvei, gramatikas un fonētikas mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 4. Patstāvīgais darbs: Metodisko materiālu izstrāde valodas prasmju (klausīšanās, lasīšana, runāšana, rakstīšana) mācīšanai. Metodisko materiālu prezentēšana un apspriešana. 5. Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): noslēguma projekta aizstāvēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Patstāvīgais darbs - 10%
2. Patstāvīgais darbs - 15%
3. Patstāvīgais darbs - 15%
4. Patstāvīgais darbs - 20%
Noslēguma pārbaudījums (eksāmens) - 40%
 
Priekšzināšanas Svešvalodas un/vai otrās valodas priekšzināšanas: vismaz B2 līmenis atbilstoši Eiropas kopīgām pamatnostādnēm valodas apguvē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]