Kods | LA1292 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Franciski runājošo valstu mūsdienu kultūras studijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agata Babina | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss piedāvā ieskatu mūsdienu Francijas un frankofono valstu kultūras izpausmēs, iepazīstot to daudzveidību, savstarpējo mijiedarbību un ietekmi uz sabiedriskās domas veidošanu. Kursa laikā veicamie praktiskie uzdevumi pilnveido studenta zināšanas, prasmes un kompetences atbilstoši franču valodas B2 apguves līmenim.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīt mūsdienu Francijas un frankofono valstu kultūras aspektus, kultūru mijiedarbību un sociopolitisko kontekstu, kas veido mūsdienu Francijas sabiedrību un vieno frankofono valstu kopienu. Studiju kura uzdevumi ir: - Iepazīt Francijas un frankofono valstu ģeogrāfiju un tās reģionālās īpatnības, sociopolitisko kontekstu; - Iepazīt Francijas gastronomiju, tās unikalitāti noteicošos faktorus; - Iepazīt Francijas mākslas jomu: glezniecības un tēlniecības spilgtākos pārstāvjus; - Iepazīt franču kino un skatuves mākslas spilgtākos pārstāvjus un viņu darbus; - Iepazīt dažādu Francijas un frankofono valstu svētku tradīcijas, to izcelsmi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
- zina Francijas un frankofono valstu ģeogrāfiju un orientējas ģeopolitiskajā situācijā, pasaules kartē
- orientējas Francijai piederošo aizjūras teritoriju reģionālajās īpatnībās un apzinās lingvistiskās identitātes veidojošos faktorus, mazinot stereotipiskos priekšstatus
- pazīst franču mākslu, mūziku, deju, kino, gastronomiju un to ietekmējošos faktorus un spilgtākos kultūras pārstāvjus - Dalība semināros.
Patstāvīgo darbu izpilde.
Gala pārbaudījuma nokārtošana. PRASMES: - izmanto un apstrādā multimodālus tekstus franču valodā - prot pēc atslēgvārdiem atrast nepieciešamos materiālus interneta vidē un bibliotēkā, lai sagatavotu savus patstāvīgos darbus: prezentācijas, esejas, kopsavilkumus - prot paust un pamatot savu viedokli par dažādām ar kultūras jomu saistītām tēmām franču valodā. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Gala pārbaudījuma nokārtošana. KOMPETENCES: - attīsta ieradumu sekmīgi darboties daudzkultūru vidē digitālajā laikmetā, izmantojot valodas resursu cieņpilnas saskarsmes veidošanai - orientējas Francijas un frankofono valstu kultūrtelpā, izdara secinājumus par kopīgo un atšķirīgo dažādos reģionos - Izprot sociopolitisko kontekstu, kas ir priekšnoteikums mākslas, daiļdarbu, ekranizējumu, kā arī tulkojumu izpratnei - Spēj interpretēt filmu un citu skatuves mākslas priekšnesumu tematiku, māksliniecisko izteiksmi - Spēj pielietot literatūrā lasīto informāciju, interpretēt un izdarīt secinājumus. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Gala pārbaudījuma nokārtošana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulāru lekciju, praktisko nodarbību un semināru apmeklējumu un aktīvu darbu tajos (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem) - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde (starppārbaudījumu rezultāti) - 40% Gala pārbaudījums (eksāmens) - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Franču valoda B1.2 līmenī | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|