Kods | LA1289 | |||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Šķeltņu runa un ortodontija II | |||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Baiba Trinīte, Gundega Tomele | |||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | |||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes par atklātās, slēgtās un jauktās rinolālijas etioloģiju, simptomātiku, par preventīvā darba nozīmi un profesionālās kompetences robežām. Tiek apgūtas praktiskās iemaņas runas traucējumu noteikšanā, korekcijas plāna izstrādē un īstenošanā sadarbībā ar citu jomu speciālistiem, vecākiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veidot izpratni par runas traucējumiem atklātās, slēgtās un jauktās rinolālijas gadījumos, praktiski apgūt runas traucējumu novērtēšanas un korekcijas metodes. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas par runas traucējumiem atklātās, slēgtās un jauktās rinolālijas gadījumos, ārstēšanas un logopēdiskās korekcijas procesa norisi. 2. Apgūt prasmi veikt runas un valodas funkcijas izpēti, traucējumu korekciju rinolālijas gadījumos. 3. Sniegt priekšstatus par miofunkcionālo vingrinājumu izmantošanu runas traucējumu korekcijā. 4. Apgūt prasmi lietot specifiskas korekcijas metodes atbilstoši traucējuma veidam un sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Ir zināšanas par atklāto, slēgto un jaukto rinolāliju, to etioloģiju un simptomātiku, ārstēšanas procesa norisi un logopēda korekcijas darbu.
2. Ir izpratne par miofunkcionālo vingrinājumu lietojumu.
3. Ir izpratne par komandas darba nepieciešamību. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. PRASMES: 1. Prot novērtēt runas un valodas attīstību, traucējumu izpausmes atklātās, slēgtās un jauktās rinolālijas gadījumos. 2. Prot noteikt logopēda iedarbības mērķus un uzdevumus, izstrādāt korekcijas plānu un veikt traucējumu korekciju. 3. Prot sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. KOMPETENCE: 1. Spēj novērtēt runas un valodas attīstību, traucējumu izpausmes vaļējās, slēgtās un jauktās rinolālijas gadījumos. 2. Spēj sagatavot ziņojumu par novērtēšanas rezultātiem, iekļaujot novērtēšanas laikā iegūto datu analīzi un interpretāciju. 3. Spēj noteikt logopēda iedarbības mērķus un uzdevumus, izstrādāt korekcijas plānu un lietot specifiskas korekcijas metodes atbilstoši traucējuma veidam. 4. Spēj sadarboties ar citu jomu speciālistiem, vecākiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos vērtējumus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Vērtējumu veido dalība lekcijās un praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, pārbaudes darbi studiju kursa laikā, sekmīgi nokārtots pārbaudījums noslēgumā. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 25%
Pārbaudes darbs - 25% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamata zināšanas cilvēka anatomijā un fizioloģijā, ģenētikā, logopēdijas ievada kursā, skaņu izrunas traucējumos un runas / valodas novērtēšanas metodēs, ortodontijā. Bērna attīstības fizioloģija un slimības Runas un dzirdes orgānu anatomija, fizioloģija un patoloģija Ievads logopēdijā un logopēdijas vēsture Skaņu izrunas traucējumi Runas un valodas novērtēšanas metodes Šķeltņu runa un ortodontija I | |||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|