Kods | LA1287 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vāciski runājošo valstu mūsdienu kultūras studijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Gaile | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss piedāvā ieskatu mūsdienu Austrijas, Šveices un Vācijas kultūras izpausmēs, iepazīstot to daudzveidību, savstarpējo mijiedarbību un ietekmi uz sabiedriskās domas veidošanu. Kursa laikā veicamie praktiskie uzdevumi pilnveido studenta zināšanas, prasmes un kompetences atbilstoši vācu valodas B2 apguves līmenim.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīt un apgūt vāciski runājošo valstu /Austrijas, Šveices un Vācijas/ mūsdienu kultūras izpausmes (māksla, mūzika, literatūra, teātris, kino) līdzības un atšķirības; 2. Apgūt sociālo, ekonomisko, politisko kontekstu, kas veido mūsdienu Austrijas, Šveices un Vācijas sabiedrību, to atpazīstamību starptautiskā vidē; 3. Iepazīt un apgūt Eiropā dzīvojošo vācu valodā runājošo minoritāšu iezīmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina vāciski runājošo valstu kultūru un literatūru; to daudzveidību, atšķirīgās un kopīgās iezīmes.
2. Ir izpratne par kultūras mantojumu, tā nodošanu nākamajām paaudzēm.
3. Ir zināšanas par Austrijas, Šveices un Vācijas mākslu, mūziku, deju, kino, kulināriju (mākslas pārstāvju darbiem), kā arī dažādu kultūras jomu spilgtākiem pārstāvjiem.
4. Ir zināšanas par sociopolitiskajiem jautājumiem, vācu valodas atšķirībām.
5. Orientējas Austrijas, Šveices un Vācijas kultūras reģionālajās īpatnībās un apzinās lingvistiskās identitātes veidojošos faktorus, mazinot stereotipiskos priekšstatus. - Pārbaudes darbs: pārspriedums.
Pārbaudes darbs: referāts.
Pārbaudes darbs: Prezentācija (2).
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot izmantot un apstrādāt multimodālus ar kultūru un literatūru saistītus tekstus vācu valodā. 2. Prot paust un pamatot savu viedokli par dažādām ar kultūras jomu saistītām tēmām vācu valodā. 3. Prot pēc atslēgvārdiem atrast nepieciešamos materiālus interneta vidē un bibliotēkā, lai sagatavotu savus patstāvīgos darbus: prezentācijas, esejas, kopsavilkumus un prezentācijas. 4. Prot noteikt kultūras īpatnības, atšķirīgo un kopīgo, kā arī vāciski runājošo valstu kultūras nozīmi starptautiskā kontekstā. 5. Prot veikt pārskatu, pārspriedumu par apgūtajiem tematiem. - Pārbaudes darbs: pārspriedums. Pārbaudes darbs: referāts. Pārbaudes darbs: Prezentācija (2). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCES: 1. Attīsta ieradumu sekmīgi darboties daudzkultūru vidē digitālajā laikmetā, izmantojot valodas resursus cieņpilnas saskarsmes veidošanai. 2. Orientējas Austrijas, Šveices un Vācijas kultūrtelpā, izdara secinājumus par kopīgo un atšķirīgo šajās valstīs. 3. Izprot Austrijas, Šveices un Vācijas sociopolitisko kontekstu, kas ir priekšnosacījums mākslas, daiļdarbu, ekranizējumu, kā arī to tulkojumu izpratnei. 4. Ir zināšanas kā interpretēt filmu un citu skatuves mākslas priekšnesumu tematiku, māksliniecisko izteiksmi. 5. Spēj pielietot literatūrā lasīto informāciju, interpretēt un izdarīt secinājumus. - Pārbaudes darbs: pārspriedums. Pārbaudes darbs: referāts. Pārbaudes darbs: Prezentācija (2). Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pārspriedums - 20%
Referāts - 20% Prezentācija (2) - 20% Eksāmens (teorētiskās zināšanas) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vācu valoda B1/B2 līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|