Kods | LA1276 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vācu valodas pamati: teksta analīze II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Paula Sekača | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiks pilnveidotas lasītprasmes un tekstveides prasmes vācu valodā atbilstoši B1 valodas apguves līmenim. Kurss sniedz ieskatu tekstu daudzveidībā, kā arī mudina studentu pilnveidot savu individuālo rakstītprasmi, kursa gaitā veicot daudzveidīgus uzdevumus: tulkošanu, pārstāstīšanu, tekstu rezumēšanu, paplašināšanu, kā arī radošus rakstveida uzdevumus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstot dažādus tekstu veidus (informatīvus, paskaidrojošus, daiļliteratūras, periodikas, raidierakstus u.c.), attīstīt studentu lasītprasmes un tekstveides kompetences, lasot, analizējot, tulkojot rakstveida, mutvārdu un multimodālus tekstus, atbilstoši B1 valodas apguves līmenim. 1. lasīt, tulkot un pārstāstīt saviem vārdiem dažāda satura rakstveida un mutvārdu tekstus; 2. analizēt izlasīto; 3. attīstīt radošo domāšanu un rakstīšanu caur dažādu tekstu analīzi un savu tekstu radīšanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
- Zina dažādus sabiedriskos medijus vāciski runājošās valstīs.
- Atpazīst dažādu informatīvo tekstu veidus.
- Atpazīst dažādus teksta veidus un spēj tos pielietot atbilstoši savām zināšanām. - Regulāru lekciju, praktisko nodarbību un semināru apmeklējumu un aktīvu darbu tajos (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem), patstāvīgo darbu izpilde. PRASMES: - Apspriež un analizē sabiedrībā aktuālas tēmas, veido diskusijas. - Klausās vai lasa tekstus (diskusijas, ziņu ierakstus, vēstules, brošūras, daiļliteratūru) par dažādām tēmām, salīdzina tekstu veidus un izmanto iegūto informāciju mācību vajadzībām. - Izmanto vienkāršus grafikus un ilustrācijas, virsrakstus, lai iegūtu un sakārtotu sev nepieciešamo informāciju, izvēloties drošus informācijas avotus. - Veido digitālu tekstu, izmantojot grafiskos apzīmējumus. Pārveido digitālu tekstu no viena veida citā, piemēram, tabulas, shēmas, skaņu ierakstus vai attēlus. - Izvērtē informācijas ticamību tīmeklī, piemēram, ziņu portālos un sociālajos tīklos, un pārbauda avotus. Atbildīgi apmainās ar informāciju. - Nosaka un izprot dažādu tekstu uzbūves principus un mērķus (piemēram, daiļliteratūra, publicistika, zinātniskā literatūra), to stilistisko nokrāsu (piemēram, lietišķs, humoristisks) un formalitātes līmeni. - Regulāru lekciju, praktisko nodarbību un semināru apmeklējumu un aktīvu darbu tajos (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem), patstāvīgo darbu izpilde. KOMPETENCES: - Spēj strādāt patstāvīgi ar dažāda veida tekstuālu informāciju. - Spēj formulēt savas idejas, saistošā loģiskā tekstā lietojot atbilstošu leksiku un gramatiku. - Spēj rakstīt stāstus par dažādām tēmām, aprakstīt pieredzētos notikumus, to dalībniekus un viņu lomas, atklājot savu attieksmi un emocijas. - Spēj izšķir dažādus narratīvus, to nokrāsu. - Uzņemas atbildību par savas runas un rakstu pratības pilnveidi. Patstāvīgi izvēlas un izmanto mācīšanās stratēģijas atbilstoši saziņas situācijai un mācību mērķiem. - Regulāru lekciju, praktisko nodarbību un semināru apmeklējumu un aktīvu darbu tajos (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem), patstāvīgo darbu izpilde. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Regulāru lekciju, praktisko nodarbību un semināru apmeklējumu un aktīvu darbu tajos (pozitīvs vērtējums par semināra jautājumiem). - 30%
Patstāvīgo darbu sekmīga izpilde. - 30% Eksāmens. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|