LA1258 Svešvaloda (angļu)

Kods LA1258
Nosaukums Svešvaloda (angļu)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Maija Ročāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa “Svešvaloda (angļu)” mērķis ir dot studentiem iespēju pilnveidot savu sociālajam darbam nepieciešamo profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci. Kurss tiek virzīts, lai studenti spētu lietot angļu valodu dažādās dzīves situācijās atbilstoši saziņas partnerim un saziņas mērķim, kā arī pilnveidot profesionālās angļu valodas, sociolingvistisko, komunikatīvo un starpkultūru kompetenci. Kursa ietvaros studenti apgūs prasmes lietot angļu valodu dažādās dzīves situācijās atbilstoši saziņas partnerim un saziņas mērķim, kā arī gūt izpratni un praktiskas iemaņas par angļu valodas lietojumu daudzveidīgu sociālo gadījumu risināšanas situācijās..
Kurss ietver seminārnodarbības par attiecīgajiem tematiem, kuru gaitā studentiem ir iespēja pielietot nodarbību laikā iegūtās teorētiskās zināšanas praksē, tādējādi attīstot savu svešvalodas kompetenci sociālā darbinieka darbam. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju procesa organizācija un saturs. 2 4 0 6
Tipveida plāns, apgūstamie moduļi un to saturs. Studijās izmantojamās darba formas un metodes. Zināšanu vērtēšana. 6 8 2 14
RTU LA infrastruktūra, pieejamie resursi studiju atbalstam. 6 8 2 14
Sociālā darbinieka akadēmiskās, profesionālās un praktiskās kompetences. Sociālā darbinieka nodarbinātība un tālākizglītība. Sociālā darbinieka profesionālā kompetence. Tikšanās ar jomas profesionāli. Diskusijas un pašrefleksija. 6 8 2 12
Ētikas definīcijas, ētikas principi un to saistība ar sociālā darba vērtībām. 2 8 2 8
Ētikas dilemmas un to risināšanas iespējas. 4 8 2 8
Ētisku lēmumu pieņemšanas principi. 2 4 2 2
Latvijas Sociālo darbinieku Ētikas standartā neregulētās situācijas. 2 2 2 2
Profesionālā integritāte. 2 2 2 2
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa “Svešvaloda (angļu)” mērķis ir dot studentiem iespēju pilnveidot savu sociālajam darbam nepieciešamo profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci. Uzdevumi: 1. Profesionālā bakalaura studiju programmas „Sociālais darbinieks” filozofijas un satura izzināšana. 2. Izpratnes par pētniecībā balstītām studijām attīstīšana un pilnveide. 3. RTU LA informatīvo sistēmu, E-studiju un bibliotēkas resursu, universitātes atbalsta pielietojums studiju procesā. 4. Savas kā studējošā lomas apzināšanās. Analizēt jēdzienus “ētika”, “profesionālā ētika” un “sociālā ētika”. 5. Saistīt profesionālās ētikas pamatprincipus ar sociālā darba vērtībām: ētiskās atbildības principu, konfidencialitāti, taisnīgumu, profesionālismu, koleģialitāti, cieņu, pašcieņu u.c. 6. Veidot izpratni par ētisku uzvedību, ētisku domāšanu, ētisko normu pielietojumu profesionālajā darbībā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Raksturo izvēlēto specialitāti, izmantojot angļu valodu kā darba valodu. 2. Lieto svešvalodu mutvārdu un rakstu formā veiksmīga sociālā darba ar klientu veikšanai. 3. Zina profesionālo terminoloģiju svešvalodā. - 1. Patstāvīgais darbs: Publiskā runa “Es kā sociālais darbinieks”. 2. Patstāvīgais darbs: Argumentētā eseja “Efektīvs sociālais darbs”. 3. Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles. 4. Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi angļu valodā. 5. Noslēguma pārbaudījums: Integrētais eksāmens.
Prasmes: 4. Lieto sociālā darba un sociālās pedagoģijas terminoloģiju angļu valodā. 5. Lieto svešvalodu starpkultūru komunikācijai multikulturālā vidē. 6. Diskutē par profesionāliem jautājumiem angļu valodā, saprotami sniedz izklāstu par profesionāliem jautājumiem. - 1. Patstāvīgais darbs: Publiskā runa “Es kā sociālais darbinieks”. 2. Patstāvīgais darbs: Argumentētā eseja “Efektīvs sociālais darbs”. 3. Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles. 4. Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi angļu valodā. 5. Noslēguma pārbaudījums: Integrētais eksāmens.
Kompetences: 7. Spēj lietot angļu valodu dažādās dzīves situācijās atbilstoši saziņas partnerim un saziņas mērķim. - 1. Patstāvīgais darbs: Publiskā runa “Es kā sociālais darbinieks”. 2. Patstāvīgais darbs: Argumentētā eseja “Efektīvs sociālais darbs”. 3. Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles. 4. Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi angļu valodā. 5. Noslēguma pārbaudījums: Integrētais eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgais darbs: Publiskā runa “Es kā sociālais darbinieks” - 10%
Patstāvīgais darbs: Argumentētā eseja “Efektīvs sociālais darbs” - 10%
Patstāvīgais darbs: Saziņas situāciju daudzveidība sociālajā darbā-lomu spēles - 20%
Sociālo gadījumu analīze svešvalodā: rakstu darbs, tiek analizēti 3 gadījumi angļu valodā - 30%
Integrētais eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]